המחקר הזה צריך להדאיג נשים שותות חלב

קשה לנשום לרווחה כאשר בכל רגע מתפרסם מחקר חדש שטוען שמשהו טוב/רע, אסור/מותר. הפעם החלב שוב על הכוונת, כאשר מי שצריך להילחץ הפעם הן נשים. על פי מחקר חדש מתברר כי שתיית שלוש-ארבע כוסות חלב ביום עלולה להזיק לבריאות נשים. אם עוגיפלצת היה אשה, היה לה קשה לוותר על כוסות החלב ליד העוגיות היומיומיות. אבל לפי מחקר זה, לא הייתה לה ברירה.

ראו גם: חלב וחמאה עתירי שומן מרזים אתכם, קובע המדע!

מהמחקר שערכו חוקרים שוודים עולה כי לנשים שלגמו כשלוש כוסות חלב ביום סיכון גדול פי שניים למות ב-20 השנים הקרובות לעומת מי ששתתה רק כוס חלב אחת ביום. ככל שנשים שתו יתר חלב, כך סבלו מבעיות בעצמות. “ייתכן שהבעיה נעוצה בגלקטוז”, טוען הפרופסור השוודי קרל מייקלסון מאוניברסיטת “אופסלה”, “סוכר פשוט שנמצא בחלב”.

את המחקר החוקרים בחנו קודם על חיות. הם הבחינו שחלק מהחיות מתו מוקדם יותר לאחר ששתו חלב בכמויות גדולות מאחרות. הוא משער כי משהו בגלקטוז מעודד מעודד סטרס וגורם לבעיות בעצמות בקרב נשים ובסופו של דבר, להשפיע על תוחלת החיים. כן, אם תרצו חיי נצח תשכחו מלחסל את הדגנים עם חלב בבית. המחקר הזה מפריך את הטענה השכיחה שחלב בריא לעצמות ולהפחתת בעיות לב. כנראה שאולי לא תמותי מהתקף לב אך בהחלט מוקדם מכפי שתיכננת.

לצורך המחקר נבחנו 61,433 נשים בגילאים 39-74 ו-45,339 גברים בגילאים 45-79. כולם דיווחו על הרגלי התזונה שלהם. במשך עשרים שנה עקבו אחר נשים אלו ומצאו ש-15,541 נפטרו, 17,252 סבלו משברים בעצמות ו-4,259 סבלו משבירת עצמות האגן. בקרב הגברים לא נמצא שום קשר בין מוות לחלב. החוקרים לקחו בחשבון כל מיני פקטורים ובסוף הגיעו למסקנותיהם. במילים אחרות: סיכויי החיים של נשים הלכו ופחתו עם כל כוס חלב. נראה לי שאשאר עם קפה ומעט חלב, תודה.

אבל אל תוותרו על גבינה ויוגורט. כן, נשים יקרות, כאן נמצא קשר הפוך. ככל שאכלו יותר ממזונות אלו סיכויי ההישרדות שלהן עלו. כמה מנחם.

דרך Mashable

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן