הטריק הזה יאפשר לכם לקנות אייפון 6 במחיר הכי זול בישראל

אם חשקה נפשכם באייפון חדש (ולמעשה גם גלקסי, LG או כל סמרטפון אחר) סביר להניח שתשלמו עליו יותר. זה לא סוד שמחירי האייפון 6 בארץ הם מהגבוהים בעולם – בעיקר בגלל שיעורי המס הגבוהים על מכשירים סלולריים. 

אבל תמיד אפשר לסמוך על הראש הישראלי שימציא לנו פטנטים – ופנטנט לקניית אייפון חדש בזול מגיע בדמות אתר חדש בשם Jet Leap. היוזמה הישראלית הזו נועדה לאפשר לישראלים לקנות מוצרים בחו”ל ולהשתמש ב”שליחים מזדמנים” כדי שיביאו לכם את הקניות במזוודה, כאילו מדובר בדוד שחוזר מחו”ל עם הפתעה. זה אומר שגם אם אין לכם דוד משלכם באמריקה או חבר שבדיוק נוסע לניו-יורק – תוכלו להשיג מוצרים ישירות משם. בתשלום כמובן.

ככה זה עובד: העמוד הראשי של האתר מפרסם הצעות של אנשים שמעוניינים לקנות מוצרים בניו-יורק (סביר להניח שבעתיד יווספו ייעדים נוספים), והסכום שהם מוכנים לשלם תמורת ההבאה לארץ. למשל, “אני רוצה לקנות אייפון 6 ומוכן לשלם על זה 100 דולר”. ישראלים שנמצאים באמריקה יכולים לקבל על עצמם “שליחות” כזו, ולקבל את הכסף כשהם חוזרים לארץ. בדרך כלל הקונה יזמין את המוצר המבוקש באינטרנט לכתובת שתסופק לו על ידי השליח (המלון שלו, למשל), אך קיימת גם אפשרות שה”שליח” יבצע את הקנייה עצמה. מבחינה זו, Jet Leap משמש כמעין “שירות שידוכים” – הוא משדך בין הקונה לשליח אך לא מתערב בתנאי ההסכם ביניהם לאחר מכן. 

התשלום מתבצע דרך האתר מייד אחרי השידוך הראשוני, ונשמר מאובטח עד לאחר מסירת המוצר לקונה כדי למנוע מצבים של הונאות.אז יועבר הכסף לשליח בניכוי 10% שיועברו למפעילי האתר. בשיטה זו, כך לפחות גורסים היזמים, ניתן לחסוך מאות ולפעמים אלפי שקלים בהבאת מוצרים לישראל. 

אלא מה – לשיטה הזו יש בעיה אחת והיא יכולה להיות מאוד בעייתית למשתמשים: רשויות המס. על רוב המוצרים היקרים שמביאים לארץ במזוודה צריך, על פי חוק, להצהיר במסלול האדום. סביר להניח שרוב מי שיבקשו את שירותי האתר לא ירצו שהשליח שלהם יעשה זאת – כי אז מחיר המוצר יעלה בצורה משמעותית ולא תמיד יהיה משתלם. כמו כן, לא ברור מי בכלל יישא באחריות על הברחת המוצרים: הקונה בארץ או השליח?

נדגיש כי Jet Leap עצמם לא מתייחסים לעניין יותר מדי. הם בפירוש לא מעודדים אנשים להבריח, אך גם לא מזכירים להם ששירות בלדרות אישי כזה חייב גם, על פי חוק, לכלול הצהרה מסודרת במכס ותשלום מס על פי צורך. 

“האתר בנסיבות מסוימות עשוי להיות אחראי ויותר מזה”, הסביר לנו עורך הדין יהונתן קלינגר: “ה’יותר מזה’ יקרה עוד שנה או שנתיים, כשרשות המסים תבקש את המידע הזה והאתר יהיה חייב לספק. כלומר, אני רואה כאן אתר שיש לו שימוש לגיטימי (שכחתי אצל חבר את הטלפון, יש ג’ינס שמוכרים רק בשוק קמדן) ושימושים לא לגיטימיים. מי שעושה שימוש לא לגיטימי עשוי לגלות יום אחד שהפרטים שלו עברו לרשות המסים, והוא שותף לדבר עבירה”.
בקיצור – מי שבוחר להשתמש באתר צריך לקחת בחשבון שיש סיכוי שהוא יעורר את תשומת הלב של רשויות המס. אנחנו, באופן כללי, ממליצים להצהיר ולשלם מיסים כחוק גם כמשתמשים בשירות וגם כשחוזרים מחו”ל עם אייפון חדש במזוודה. 
מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן