דיווח: פוטין מעסיק צבא של האקרים מבריקים

נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, הוא כוכב רשת בזכות סדרת ממים שמדגישים את גבריותו הרבה, אך בכך לא מסתיימת המעורבות העמוקה שלו בעולם הטכנולוגיה. כי פוטין נמצא גם בחזית מלחמת הסייבר. כך לפחות טוען דו”ח חדש של חברת האבטחה FireEye. על פי הדו”ח, החברה מחזיקה בראיות לכך שממשל פוטין מפעיל מערך של מרגלים האקרים שעוסקים בפעילות ריגול ממוקדת וארוכת טווח.

על פי החוקרים, שלטונות רוסיה מפעילים צבא של האקרים שמרגלים אחרי מטרות ספציפיות ברחבי העולם, כולל בכירי ממשל במדינות שנות באירופה, נאט”ו ועוד. ההאקרים הרוסיים חודרים למחשבים של הנעקבים באמצעות פישינג. הדו”ח גילה שהקודים הזדוניים שנמצאו במחשבים נגועים כללו מילים וביטויים ברוסית, ושההאקרים “יצרו קשר” עם תוכנות הריגול בעיקר בשעות העבודה ברוסיה. 

האם זה מפתיע שמדינה גדולה משתמשת בסייבר בשביל לבצע ריגול? לא. סביר להניח שכל המדינות המתקדמות מבצעות את זה בשו-שו. אם כבר, העובדה שהרוסים השאירו אחריהם עקבות קצת מערערת את התמונה שהדו”ח מנסה ליצור, כאילו פוטין איתר את ההאקרים הכי טובים בעולם וצרף אותם לשורותיו. אם הם היו כל כך טובים – לא היו מגלים את הפעולות שלהם.

עם זאת, הקשר של הממשלה הרוסית להאקרים בעלי “כוכבים שחורים” מעלה סימני שאלה נוספים, בעיקר בקשר לפעולות התקפה ופריצה על יעדים במערב שמיוחסות להאקרים רוסיים. כעת יש לתהות האם גם הן תוצאה של פעילות ממשלתית. כך למשל, הפריצה הגדולה למסד הנתונים של רשת הקמעונאות Target האמריקנית, שחשפה 40 מיליון מספרי כרטיסי אשראי של לקוחות, ככל הנראה בוצעה על ידי האקרים מרוסיה. האם גם הם עבדו תחת הממשל הרוסי? 

בשלב זה הספקולציות האלה נכנסות לטריטורית הקונספירציה. מצד שני – אם יש מנהיג אחד בעולם שאפשר להאמין עליו שמנהיג צבא של האקרים מיומנים שגונבים כרטיסי אשראי בזמן שהם לא עוקבים אחרי שאר מנהיגי העולם זה פוטין. ביבי, לתשומת לבך. 

דרך Huffington Post | תמונה: Shutterstock

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן