רשת אלחוטית עם שם מטומטם עיכבה המראת מטוס במשך שעות

זו היתה אמורה להיות טיסה שקטה ורגועה מלוס אנג’לס ללונדון. אך הנוסעים שעלו למטוס מצאו עצמם פתאום מעוכבים במשך שעות ארוכות על סיפון המטוס ולאחר מכן בשדה התעופה – כל זה בגלל רשת אינטרנט אלחוטית.

בשורה משמחת לכל מי שאוהב אוכל של מטוסים

בזמן העלייה למטוס, אחד מהנוסעים ניסה לבדוק אם קיימות רשתות אלחוטיות זמינות מהן הוא יוכל לגלוש בסמרטפון שלו. בין שלל הרשתות הוא הופתע לגלות רשת בעלת השם המחשיד Al-Quida Free Terror Nettwork – רשת הטרור החינמית של אל קאעידה. הנוסע פנה לאחת הדיילות, שהתייעצה עם הטייס שהזעיק מייד את אנשי הבטחון (שימו לב לשפת ממשק המכשיר בתמונה. גאווה ישראלית!). 

כאן התעוררה בעיה: מהר מאוד הובן שהרשת האלחוטית הזו משודרת מסמרטפון של אחד הנוסעים, שמשתמש בו כנקודת גישה אלחוטית. במקרים כאלה, קשה עד בלתי אפשרי לגלות מי בדיוק מפעיל את הרשת.

אנשי הצוות ביקשו מכל הנוסעים לכבות לגמרי את המכשירים האלקטרוניים, והמטוס הובל לחלק מבודד יחסית בשדה התעופה. לאחר שעה הקברניט סיפר לנוסעים שיש בעיה בטחונית ושהטיסה לא מורשית להמריא. המטוס חזר לשער, והנוסעים הורדו בחזרה אל הטרמינל.

למרות שרוב הסיכויים שמדובר בבדיחה, איזה מישהו שחשב שזה יהיה מצחיק לקרוא כך לרשת שלו, ברור למה אנשי הביטחון לא רצו לקחת סיכונים. הנוסעים היו קצת עצבניים על העיכוב הארוך, אבל הבינו את מה שעמד מאחוריו. “גם אם זו בדיחה, אני לא חושב שקיים אדם שפוי שיעשה את הפעולה הזאת, יקרא ל-Wifi שלו אל-קאעידה, זה כבר מעלה דגל אדום”, אמר אחד הנוסעים בראיון ל-abc

כך או כך, חאיר חקירה והתייעצות, הבינו אנשי שדה התעופה שלקרוא לרשת הפרטית בשם מסויים הוא לא פשע. גם אם יגלו מי היה הנוסע שקרה ככה לרשת שלו – אין שום עילה לעצור אותו או למנוע ממנו לטוס, לפחות אם לא ימצאו הוכחות אחרות להיותו טרוריסט. 

דרך Gizmodo

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן