ספאם דור 2.0: ספאם חדש מגיע לעולם המטבעות הדיגיטליים

צורת ספאם חדשה הגיחה לעולם לאחרונה ועשויה להפוך למטרד אמיתי בעתיד. לא אני לא מדבר על שליחת מיקרו-העברות של 0.00000001 ביטקוין בעסקאות שלא מאושרות לעולם (ויותר מציקות מכל דבר אחר), זה כבר חדשות ישנות.

אני מדבר על טרנד חדש שנמצא ממש בחיתוליו וכמעט ולא מוכר בעולם: שליחת הודעות ספאם מבוססות נכסים דיגיטליים דרךהבורסות המבוזרות של מטבעות הדור השני.

[רק רגע… לא יודעים בכלל מה הם נכסים דיגטליים או בורסות מבוזרות? לא ממש מבינים מה כל הסיפור עם הביטקוין? היכנסו למדריך השלם של קריפטוביט לביטקוין ולמטבעות דיגיטליים ותדעו כל מה שאתם צריכים לדעת]

אמנם אין עדיין יותר מידי פלטפורמות דור שני כאלו בסביבה, ורמת הפעילות באלו שכבר קיימות הינה יחסית נמוכה בהיבט של מחזורי מסחר, אך עדיין, ככל שפלטפורמות אלו יצברו תאוצה ופופולאריות (ותסמכו עליי, הם יתפסו) הודעות הספאם צפויות להתגבר ולהפוך למטרד וסכנה אמיתית.

עקב האופי המבוזר והפומבי שבהם פועלות מערכות מבוססות בלוקצ’יין, קל יחסית לספאמרים להשיג כתובות של משתמשים פעילים ברשת.
בפלטפורמת המסחר המבוזרת של NXT לדוגמא הנקראת SAE או Secure Asset Market, ניתן בקלות לבצע חיפוש למחזיקים של נכס דיגיטלי נסחר מסוים (באמצאות Nxtblock.info לדוגמא) ולקבל את רשימת החשבונות המלאה של כל המשתמשים אשר מחזיקים בנכס.

כל שהספאמר צריך לעשות מכאן הוא לאתר נכסים פופולאריים למסחר בזירות המסחר ולקבל תוך מספר דקות רשימה מפורטת, איכותית ופעילה של כתובות מחזיקי הנכסים.

מכאן הדרך לשליחת הספאם קצרה מאוד ואפילו מאפשרת את שליחתן של הודעות ספאם ממוקדות (לדוגמא, איתור כל המחזיקים של פרויקט ה Supernet ב SAE ושליחת ספאם המוביל לאתר מזויף העוסק כביכול באותו נושא).

כדי להבין עד כמה פרצה זו הינה בעלת פוטנציאל מסוכן, דמיינו מצב בו יכולתם להיכנס לרשומות הבורסה ולקבל את כתובות המייל של כל האנשים שמחזיקים במנייה מסוימת.

אם שאלתם את עצמכם כיצד הפצת הספאם מתרחשת בפועל אז לצערי התשובה היא דיי פשוטה. בפלטפורמות מבוזרות כל משתמש יכול בקלות להנפיק נכס דיגיטלי חדש משל עצמו, כמעט בחינם. זה הרי כל הקטע. אין אפילו בעיה לקרוא לנכס בשם שכבר נתפס על ידי משתמש אחר (גם כאן כמובן קיימת סכנה אמיתית לפישניג אבל זהו כבר נושא אחר).

לאחר שמשתמש יוצר נכס חדש בזירה המבוזרת הוא קובע מה תהיה כמות המניות שתונפק ומה יהיה שם הנכס. ספאמר חכם יבחר שם שיווקי שמושך את העין, ינפיק כמות עצומה של מניות (נניח 1 מיליארד) ויוסיף תיאור מילולי וקישור לאתר האינטרנט המזויף או האתר שאותו הוא מעוניין לקדם.

אוקי אז עכשיו יש לנו רשימה איכותית של משתמשים. יש לנו נכס דיגיטלי מוכן להפצה ו- וואלה, אפשר להתחיל לשלוח.

אלפי מחזיקים בשוק המבוזר יקבלו בהפתעה את הנכס החדש לתיק הנכסים שלהם וימהרו לבדוק מהיכן ומדוע הגיעה אליהם המתנה הנפלאה. יש להניח שחלק לא קטן יתפתה וילחץ על הקישור המצורף או לפחות יקרא את תיאור הנכס הדיגיטלי. כך או כך, מטרתו של הספאמר תושג ברוב המקרים יחסית בקלות.

נכון לעכשיו, ב SAE של NXT, לא קיימת אפשרות למחוק נכסים מתיק הנכסים שלכם. וחבל. כמובן שאתם תמיד יכולים לשלוח אותם לאיזו כתובת אקראית ולהיפטר מהם, אבל זה יהפוך אתכם גם כן לסוג של ספאמרים. הדבר הראוי לעשות הוא פשוט לשלוח אותם חזרה לכתובת שממנה קיבלתם אותם אבל זה יעלה לכם בעמלה של 1 NXT לפחות וגם ייתן לספאמר עוד תחמושת.
ניתן גם לנסות ולמכור אותם חזרה בשוק אם משום מה יהיו כאלו שמעוניינים לרכוש. ואפשרות נוספת היא פשוט להתעלם מהם ולתת להם להישאר שם. (אותי אישית זה מעצבן).

יש לקוות שצוותי הפיתוח של הפרויקטים השונים יתנו את הדעת על הנושא הזה וימצאו פיתרון הולם. ובינתיים עד שזה יקרה, כמו תמיד, תזכרו שאין דבר כזה מתנות בחינם ואל תלחצו על קישורים או כתובות שאתם לא מכירים.  קריפטוביטאם אהבתם את הכתבה אתם מוזמנים לעשות לייק לדף הפייסבוק של קריפטוביט  twitter-48x48 אתם גם מוזמנים לעקוב אחרי בטוויטר לקבלת עידכונים שוטפים.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן