ביטקוין מביא חברים: פרויקט ה SideChains יוצא לדרך

 

רוצח האלטים“. זה הכינוי הסימפטי שהוצמד לפרויקט ה-גדול הבא בעולם הביטקוין.
השם הידידותי הזה שדבק לפרויקט, הוא בדיוק הסיבה והמטרה שלשמה הוקם.

ה SideChains הוא פרויקט אשר דובר עליו רבות בעבר כזה שישים סוף למערב הפרוע של עולם המטבעות הדיגיטליים המתחרים בביטקוין ויאפשר את יצירתה של מערכת סינרגטית אחת מושלמת שתכפיל בכמה מונים את כוחו של הביטקוין.

[רגע… לא יודעים בכלל מה זה אלטים? לא ממש מבינים מה הסיפור עם הביטקוין? היכנסו למדריך השלם של קריפטוביט לביטקוין ולמטבעות דיגיטליים ותדעו כל מה שאתם צריכים לדעת]

השבוע שוחרר ה Whitepaper הרשמי של הפרויקט אשר מובל על ידי צוות ה Allstars של עולם הקריפטוגרפיה.

לפני שאסביר מה בדיוק מקווים המפתחים לעשות בפרויקט הכי מדובר בעולם הקריפטו, חשוב לשים לב לנקודה אחת חשובה שעולה מ ה Whitepaper. בצוות הפיתוח של הפרויקט, אשר רובו ככולו מורכב ממאמיני ביטקוין מושבעים, מודים בפה מלא:
הביטקוין במתכונתו הנוכחית פשוט לא מספיק טוב.

שלא תבינו לא נכון. ברור שהביטקוין, על מגבלותיו, עדיין עליון על כל מערכת מוניטארית אחרת שאנו מכירים כיום, לא על זה אנחנו מדברים. פשוט הגיע הזמן להודות (ולעשות עם זה משהו) שאם הביטקוין לא יעשה כמה שינויים טכנולוגיים מרחיקי לכת בקרוב הוא עלול בקרוב לאבד את הבכורה.

אני יודע שזה נראה רחוק ולא ממש אפשרי מהיכן שאנו עומדים. ונכון שהביטקוין כרגע מהווה כ 95% מהמערכת כולה לבדו אבל תזכרו שהעולם הזה לא ממש מאופיין בסבלנות ואיפוק. אני מאמין שאם השינויים המיוחלים לא יגיעו, מדובר בתהליך בלתי נמנע. ברגע שאחד מהפרויקטים המובילים בשוק המטבעות הדיגיטליים יגיע לנקודת מפנה בה ייתפס בתודעה הציבורית כעדיף על המקור, הוא עשוי לטוס לשמיים ולעשות לביטקוין את מה שהביטקוין עשה ל… טוב נו הוא היה הראשון, אבל הבנתם למה אני מתכוון.

לאלו מכם שחושבים שהביטקוין אינו ניתן להחלפה אני יכול להגיד רק שתזכרו שהיום עדיין 99% מהעולם כלל לא משתמש בביטקוין ולכן לא צפוי איזה שהוא זעזוע בהחלפת הבכורה. לרוב העולם, שכן שמע על ביטקוין, המעבר למטבע אחר יהיה חלק ופשוט וימקם את הביטקוין בתודעה כזה שהביא את השינוי ופתח את הצוהר. לא יותר.

לאילו שכבר פתחו את הראש והחלו לפעול עם המטבע הדיגיטלי המעבר למטבע אחר צפוי להיות אפילו קל ומהיר יותר. הם כבר מכירים את הטכנולוגיה, הם התנסו בשימוש. מה זה משנה איך קוראים לזה אם זה יותר טוב וכולם משתמשים בזה.

אבל לפני שאני מספיד פה את הביטקוין בואו נראה על מה בכלל מדובר. בקצרה:

פרויקט ה SideChains שואף ליצור לצד הבלוקצ’יין של הביטקוין מערכת של שרשראות בלוקים משניים שיכולו לתקשר עם הבלוק הראשי ולהעביר ממנו ואליו ביטקוין, נכסים דיגיטליים, חוזים חכמים וכל דבר אחר שיספיקו להמציא עד אז. כל אחת משרשראות המשנה תוכל “להלביש” על עצמה אין סוף אפשרויות ופיתוחים חדשים וזאת מבלי לשנות דבר בבלוקצ’יין המקורי של הביטקוין. זוהי נקודת המפתח. הרעיון הוא לתת פייט אמיתי לתצוגות הכוח הטכנולוגיות של המטבעות הדיגיטליים המתחרים ולהפוך את ביטקוין בעצמו לביטקוין 2.0. רק בלי הצורך ביצירת מטבעות חדשים. אם יש יתרון אחד עצום מימדים של הביטקוין על כל שאר המטבעות הוא חוזקה ויציבותה של הרשת. יתרון זה בשילוב עם התכונות שיאפשרו ה SideChains הוא Game Over לאלטים.

איך הטכנולוגיה בדיוק תעבוד זה כבר פחות מעניין. תסמכו עליהם. מה שחשוב הוא ההשלכות הצפויות על עולם המטבעות הדיגיטליים במידה והפיתוח יצלח. מה שהמפתחים בפרויקט בעצם אומרים לכל מטבעות האלטים והמפתחים שלהם הוא ש: “תודה על הרעיונות הנפלאים והניסויים הרבים שחסכתם לנו, אנחנו הולכים עכשיו להעתיק את הדברים הכי טובים שעשיתם אל הביטקוין ואז להשמיד אתכם” אכזרי, אבל די הוגן בהתחשב בעובדה שמטבעות האלט הם אלו שהעתיקו מהביטקוין ראשונים.
ממש צדק קריפטוגרפי.

אבל חכו רגע. לפני שאתם מוכרים בפאניקה את כל המטבעות הדיגיטליים שלכם (אם בכלל יש לכם כאלו) קחו בחשבון שפיתוחו של פרויקט כזה יכול להימשך שנים. ובהתחשב בקצב הפיתוחים האחרונים שהציג צוות הביטקוין והפוליטיקה הפנימית הסבוכה שלו, ייתכן שאפילו שנים רבות. קשיים נוספים יכולים להגיע מכיוון הכורים אשר כעת יידרשו לתחזק בלוקים רבים בכדי לתמוך ברשת.

כך או כך, פרויקט ה SideChains הוא הפרויקט השאפתני ביותר שהציב לעצמו הביטקוין מאז היווצרו והוא צפוי ללא ספק להיתקל במכשולים רבים בדרך. האם התוצאה הסופית תושג? את זה עוד נותר לנו לגלות.    

קריפטוביטאם אהבתם את הכתבה אתם מוזמנים לעשות לייק לדף הפייסבוק של קריפטוביט 

 

twitter-48x48 אתם גם מוזמנים לעקוב אחרי בטוויטר לקבלת עידכונים שוטפים.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן