העיניים הגדולות בציור עצובות אך הסיפור מאחוריהן אפילו יותר

אין גבול לנוכלות ומצטייר שהפרשה הבאה היא אחת מהעוולות הגדולות שידע עולם האמנות. הדמויות המלנכוליות של הילדים עם העיניים העצובות הגדולות הופיעו על המון גלויות, ציורים והדפסים, לפעמים הן אוחזות חתלתול בידיים ולפעמים נושאות כלבלב. מתברר שהסיפור מאחורי הציור הזה הוא עצוב הרבה יותר. 

ראו גם: אמנית יוצרת במו ידיה ציורים פוטו ריאליסטיים של מים וקרח

בשנות ה-60 של המאה הקודמת האמן בעל הפלייבוי שיק, וולטר קין, עשה מהציורים הללו הון הנאמד במיליוני דולרים. הייתה רק בעיה אחת: לא הוא צייר את הילדות עם העיניים הגדולות אלא אשתו, הציירת המוכשרת מרגרט קין. במשך כעשור! האיש גנב מאשתו את הקרדיט והציג את סדרת הציורים הללו לעולם כפרי מכחולו. לא פחות. מדובר בנוכל עילאי מהדרגות המבחילות ביותר. דרך מניפולציות והתעללות נפשית הוא גרם לה להבין למה עליו להציג את האמנות כשלו. ב”גארדיאן” פורסם ראיון בלעדי עם אשתו שלא ראתה דולר מכל האמנות המופלאה שלה.

צילום: Robert Gumpert. מרגרט, הציירת האמיתית מאחורי “The big eyed children”

“בזמנו הוא ניסה לטאטא את הנושא”, תיארה מרגרט כיצד בעלה הגיב כשעימתה אותו בעניין: “‘אנחנו צריכים את הכסף. אנשים יקנו יותר אם יחשבו שהם מדברים עם האמן. אנשים לא רוצים לחשוב שאני לא יכול לצייר וזקוק לאשתי שתצייר. אנשים חושבים שציירתי את העיניים הגדולות ואם אגיד שזו את זה יהיה מבלבל ואנשים יתחילו לתבוע אותנו'”.

וולטר הציע למרגרט פתרון, שהיא תלמד אותו לצייר את הילדים פעורי העיניים אבל כשלא הצליח היה מאשים אותה שאינה מלמדת אותו טוב מספיק. “הייתי יכול אילו הייתה לך יותר סבלנות” אמר לה. “באמת שניסיתי אבל זה היה בלתי אפשרי”, סיפרה מרגרט.

צילום: Bettmann/Corbis. הזוג ב-1961

הציירת העבירה 16 שעות כלואה בחדר ציור חשוך בעוד בעלה חגג במסיבות עד אור הבוקר ובגד בה על ימין ועל שמאל לדבריה. הוא מנע ממנה חברים וכשרכשה לעצמה כלבלב צ’יוואווה הוא בעט בו החוצה מרוב קנאה. בסופו של דבר, מרגרט התגרשה מהחלאה וזכתה ב-4 מיליון דולר אחרי שהביסה אותו באולם בית משפט בתחרות ציור.

במשפט תירץ הבעל לשעבר את אי יכולתו לצייר את העיניים העצובות בכאבים בידו. ואילו מרגרט ציירה את הכל בפחות משעה. לצערה הרב, וולטר כבר בזבז את הונו ולא יכול היה לשלם לה והיא נותרה בלי כלום מהממון הרב שעשה. וולטר נפטר ב-2000 אבל השאיר מאחוריו את אחד הסיפורי נוכלות הנוראיים ששום צבע לא יטשטש את הכאב ממנו.

מדובר ללא ספק בחומרים מהם עשויים סרטים הוליוודיים וזה בדיוק מה שיקרה. איימי אדמס תגלם את מרגרט קין בסרט החדש “Big Eyes” לצד השחקן המבריק כריסטופר וולץ בבימוי של טים ברטון המופלא. נקווה שהפעם היא תרוויח לא מעט כסף.

איימי אדמס. בקרוב בסרט

דרך Kinja, The Guardian

 

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן