עיצוב גינות עם מסלעות פורחות

עיצוב גינות לא אחת יוצר את האווירה המושלמת. אנו חוזרים הביתה לאחר יום מפרך בעבודה או מארחים חברים או אפילו בחיק המשפחה כאשר הילדים משחקים בחוץ, החשיבות של עיצוב גינות היא גבוהה מאוד ומחייבת תכנון נכון. על ידי תכנון נכון נוכל להפיק את המיטב והמירב מהגינה שלנו. וכאשר עיצוב גינות מתוכנן על ידי בעל מקצוע נהיה שלווים בכל הנוגע לאירוח הבא מבחינת סדר וארגון. אחד האלמנטים היפים ביותר בעיצוב גינות הוא הקמת מסלעות פורחות שממוקמות במקומות אסטרטגיים בשטח הגינה ומשמשות אותנו גם לנוי וגן למטרות נוספות.

 

בחירת סוג המסלעות לעיצוב גינות

כאשר אנו מתכננים גינה ורוצים לשלב בה מסלעה עלינו ראשית להכין תוכנית עיצוב גינות נכונה ויעילה. אין לנו רצון להקים מסלעה באמצע הגינה ולחשוש שאחד הילדים עלול למעוד או להיפגע ממנה. מסלעות יכולות להיות גדולות או קטנות, מוארות או פורחות. החשוב ביותר הוא למקם ולתכנן אותם נכון. על מנת לעשות זאת יש לשכור את שירותיו של מעצב ולהכין איתו תוכנית מדויקת באשר לסוג ולמיקום המסלעות. כאמור ישנם לא מעט סוגי מסלעות כאשר המוכרת ביותר היא מסלעה הבנויה בצורת טרסות – כלומר מדרגות שבכל מדרגה שותלים צמחיה או פרחים. ישנם מסלעות מורכבות יותר שמשלבות זרימת מים קבועה ומשרה אווירת רוגע על היושבים לידה. ישנו עיצוב גינות נוסף שלמעשה אינו באמת מסלעה אולם הוא נקרא כך והוא תיחום אזורים על ידי סלעים. שיטה זו של תיחום יוצרת תחושה כפרית ומאפשרת הגדרת אזורים בשטח הגינה עם ייעוד ייחודי לכל איזור.

 

סוגי הסלעים בשימוש עיצוב גינות

כאמור עיצוב גינות שמשלב מסלעות יכול לתת מראה מיוחד ושונה לגינה שלנו. ישנם לא מעט סוגי סלעים שבשימוש להקמת מסלעה כאשר לא אחת משתמשים או בכמות סלעים להקמת המסלעה או בסלעים בודדים בעלי צורה או צבע ייחודיים. עיצוב גינות עם סלעים נותן מראה פראי לגינה שלנו מעין פרא משולב סדר פרדוקס מדהים. סוגי הסלעים שבשימוש הם: סלע בזלת, סלע ג’מעעין, אבני טוף אדום, אבני טוף שחור, סלע טומנה, סלעי לקט וחלוקי נחל במידות גדולות וקטנות. אומנות ההתאמה של הסלעים אחד לשני גם היא חשובה מאוד, יש צורך בידע ועיצוב גינות נכון על מנת להעמיד מסלעה שלא תתמוטט ותהיה יציבה.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן