משחק מחשב חדש גורם אפילו לגיימרים כבדים להזדעזע

טענות על אלימות במשחקי וידאו קיימות פחות או יותר מאז שהמדיום הזה נוסד. מדובר בחלק מהנוף הביקורתי של התחום, והגיימרים המנוסים יודעים להתעלם ממנו. לרוב טענות כאלה מיוחסות להורים מודאגים וגורמים שמרנים. כלומר, כל פי שהוא אנטי קול וכיף בעולם הזה. ספרו לגיימרים על האלימות הגואה במשחקים כמו GTA או Call of Duty והם יספרו שאין שום הבדל בין מה שהולך שם לבין מה שהולך בסרטי אקשן הוליוודיים, ושאף פעם לא הוכח שבכלל יש קשר בין צריכת מדיה אלימה לבין התנהגות אלימה בחיים האמיתיים.

למרות זאת, גם הגיימרים הכבדים מזיעים קצת לנוכח משחק חדש, שפותח מחדש את הדיון בנושא. למשחק קוראים Hatred, הוא צפוי לצאת בשנה הבאה למחשב האישי, והוא עוסק באדם ששונא את האנושות ויוצא למסעות טבח בחפים מפשע. 

הטריילר של המשחק הזה, שמוטמע כאן למעלה, עלה לאינטרנט בשבוע שעבר והדהים הרבה מאוד אנשים. גם כאלה שבדרך כלל לא מתרגשים מאלימות במדיה מציינים שרמה כזו של “סימולטור הרג” עדיין לא נראתה, ושמשחק שמציג באופן גרפי מאוד רצח בדם קר של אנשים שמתחננים על חייהם (בדרך כלל באמצעות יריה ישירה לראש) נמצא הרבה מעבר לגבול הטען הטוב. 

המחשבה הראשונה היא שבכלל מדובר בסאטירה. משחק כל כך אלים שהוא בנועד להיות כתב ביקורת כנגד משחקים אלימים, הפוך על הפוך. הלוגו, שמושפע מאוד מהלוגו הישן של Doom, “המשחק האלים המקורי”, מחזק את המחשבה הזו. אך התבטאויות של מפתחי המשחק מצביעים שלא מדובר בכך, אלא באמונה שלמה של אותם מפתחים שמשחק כזה הוא “כיף טהור”. 

“השאלה שנשאלת היא למה עכשיו. בימים האלה, משחקים רבים מנסים להיות מנומסים, צבעוניים, תקינים פוליטית. משחקים מנסים להיות סוג מסויים של אמנות, במקום להיות רק מבדרים – ואנחנו רוצים ליצור משהו נגד הטרנד הזה. משהו שונה, משהו שיוכל לתת לשחקן תענוג טהור של גיימינג. במשחק שלנו אנחנו לא לוקחים אסירים ולא מתרצים תירוצים”, כתבו היוצרים באתר שלהם.

התקופה האחרונה אכן מלווה בדיונים רבים על מקומם של משחקי המחשב בתרבות, כחלק מהדיון הרחב שמתנהל תחת הכותרת Gamergate, לצד תקיפת מפתחות משחקים על היותן נשים. גיימרים רבים מרגישים שתקשורת ההמונים לקחה את התחביב שלהם ומנסה להפוך אותו למשהו שהם לא מוכנים לקבל: מוצר אמנותי-תרבותי ולא צעצוע נחמד וכיפי שאפשר לשחק עם ג’ויסטיק. נראה ש-Hatred הוא תגובת נגד לכך. משחק כל כך מזעזע, שלא רק שיעצבן את כל אלה שקוראים לראות במשחקים צורת ביטוי יצירתית לגיטימית, אלא שאולי יחזיר את הצורה בה נתפש התחום כמה שנים טובות אחורה, לימים בהם אנשים עשו הפגנות נגד האלימות הגדולה במשחקים כמו Mortal Kombat.

מצד שני, אולי בכל זאת מדובר במתיחה? הגיימרים יוכלו לברר בהמשך 2015, כשהמשחק ייצא. 

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן