חוקרים גילו שצמחים יודעים כאשר אוכלים אותם

הצמח שלי בבית הוא פייטר. הוא שורד כבר שנים למרות שמדי פעם אני שוכחת להשקות אותו ואז אני רצה אליו ממלמלת לו “אני מצטערת!” ומלטפת לו את העלים. מבחינתי הוא מודע למה שקורה סביבו. כעת מתברר שצמחים באמת יותר מודעים למה שקורה סביבם מכפי שחשבו תחילה. עד כדי כך שאם תאכלו אותם – הם ידעו זאת!

ראו גם: 10 סוגים של טבעונים

כן, טבעונים וצמחונים יקרים, צמחים יודעים מתי הם נאכלים ואיך נאמר זאת בעדינות: זה לא מוצא חן בעיניהם. העובדה שהם בעלי אינטליגנציה ומגיבים למוזיקה למשל, אינה חדשה אבל מחקר חדש מאוניברסיטת מיזורי מראה שלצמחים חוש מיוחד המבשר להם מתי הם נאכלים והם שולחים מכניזמים מתגוננים כדי לנסות לעצור את זה.

איך גילו זאת? החוקרים לקחו את הצמחים Thale Cress, Arabidopsis והקליטו באודיו את הוויברציות שגורמים זחלים כשהם נוגסים בעלים. התיאוריה שהם ביקשו להוכיח הייתה כי הצמחים מודעים לפעולת האכילה. החוקרים הוסיפו רעשים נוספים כגון רוח כדי לחולל ויברציות נוספות.

התברר כי במצבים אלה הצמח יצר שמן חרדל, חומר רעיל, ושיגר אותו לעלים שלו כדי להרחיק את האויב הנוגס. כשהצמח “שמע” את הוויברציות של נגיסות הזחלים, השמן הזה שוגר לעלים, אך לא כשנשמעו ויברציות מאיימות אחרות שאינן קשורות לנגיסות זחלים. כלומר, צמחים מבחינים מצוין בין האיומים סביבם.

זו הפעם הראשונה שמחקר העלה ממצאים לגבי התגובה של הצמח לוויברציה אקולוגית. אז בפעם הבא שתלעסו עלים, זכרו שהצמח בוכה עכשיו. בגללכם.

דרך Business Insider

 

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן