איך ילדה הצליחה להפיל בפח מאות פדופילים על אף שהיא בכלל לא אמיתית

מבצעי עוקץ נגד פדופילים ברשת הם אגוז קשה לפיצוח עבור המשטרה. אפשרות אחת היא לנסות להתחזות לילדה באתרי צ’אטים ולחכות לפניות מגברים חרמנים, אבל רובם כבר יודעים להזהר מכאלה, והניסיון כנראה יסתיים בכישלון בשלב בו הפדופיל ידרוש לראות תמונה שהמתחזה לא יוכל לספק או ינסה לאתר את הילדה ברשת חברתית ויגלה שאין לה עקבות ברשת. האפשרות השניה – לשלוח ילדות קטנות ולעקוב אחרי הפניות שהן מקבלות, חושפת את הילדות האלה לתכנים נוראיים, מסכן אותן, ושומט את הקרקע לחלוטין מתחת הסיבה בגללה מנסים לתפוס פדופילים מלכתחילה – כך שגם זו לא אופציה ריאלית.

Sweetie, ילדה פיליפינית בת 10, היא פתרון מקורי שהצליח ללכוד בשנה האחרונה לאתר מאות פדופילים ולהוביל למאסר אחד לפחות. מה שמבדיל בין Sweetie לבין ילדות אחרות הוא שהיא לא אמיתית. מדובר בדמות פיקטיבית שיצר ארגון צדקה הולנדי במטרה ללכוד פדופילים ברשת. כדי לא ליפול בשלב התמונה, יצרו אנשי הארגון דמות ממוחשבת ריאליסטית לגמרי, שאפשרה להם לשלוח “תמונות” של הילדה כבקשת הפדופילים.

סוויטי פעלה ברשת לפני שנה – אך רק כעת המבצע הזה מתחיל לקצור פירות. בחור אוסטרלי בשם סקוט רוברט הנסן הואשם בשבוע שעבר בעבירות הקשורות לפדופיליה לאחר שנתפס באותו מבצע. 

בזמן בו הפעילו את הדמות הווירטואלית, פנו ל-Sweetie כ-1,000 אנשים. כתב של BBC, שנחשף לתמלילי השיחות הוירטואליות, העיד שרבים מהם סיפקו פרטים אישיים שיאפשרו לרשויות החוק להגיע אליהם בקלות. האדם שנעצר בעקבות המבצע הוא אטסטרלי בשם סקוט רוברט הנסן, שפנה אל סוויטי בשאלה “האם את בעניין?”, ושלח לה מאוחר יותר תמונות מגונות של עצמו.

המבצע הזה הוא לא הראשון שמשתמש בדמויות פיקטיביות לשם לכידת פדופילים. רשויות החוק בעולם השתמשו באמצעים דומים בשנים האחרונות – אך העניין הופך למורכב ככל שעובר הזמן ושקהילות הפדופילים מתחילים להיות מודעים יותר לדרכים בהם פועלים אלה שמנסים לתפוס אותם. היום, פדופילים ייחפשו את הקורבנות שלהם בפייסבוק כדי לוודא שמדובר בילדות אמיתיות, ולעיתים קרובות יפנו מלכתחילה ממקומות כמו הפיליפינים או תאילנד. זו הסיבה ש-Sweetie מלכתחילה עוצבה כילדה פיליפינית. העובדה שלא מדובר בעיבוד דיגיטלי בלבד אלא פרופיל ריאליסטי של ילדה דיגיטלית מרמזת כי המרדף אחרי פדופילים הולך ומשתכלל, בחסות הטכנולוגיה, אך במקביל, כמו שתמיד קורה, גם הפדופילים ישכללו את הפעולות שלהם וישפרו את אמצעי המניעה בהם הם נוקטים כדי לא להתגלות. 

 דרך Telegraph

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן