עיצוב גינות דוממות ללא צורך בתחזוקה

בעלי בתים פרטיים נחלקים לרוב ל 2 קבוצות עיקריות, האחת בעלי עיצוב גינות מטופחות שאוהבים לצאת אליה ולטפל בה והשנייה הם אלו שמטפלים להם בגינה על מנת שתהיה מטופחת, כל אחת מהקבוצות הינה בעלת מכנה משותף אחד והוא עיצוב גינות למטרת נוי, אירוח ומשחק. לאלו שאינם אוהבים לטפל בגינה יש 2 פתרונות עיקריים האחד הוא לשכור את שירותיו של גנן אמין ומקצועי שיגיע וינכש עשבים או יגזום ענפים, בחילופי העונות ידאג לעיצוב גינות שיתאים לעונה על ידי שתילת שתילים וצמחים.

הבחירה הנכונה ביותר לעיצוב גינות

כאמור עיצוב גינות יכול לבוא לידי ביטוי בכמה אופנים, עלינו להחליט כבר בתחילת תהליך התכנון כיצד אנו מתייחסים לגינה שעומדת לקום, ולהחליט מי אמור לטפל בה. קיים פתרון נוסף לאלו מבינינו שלא רוצים או לא יכולים לטפח את הגינה והוא הקמת גינה ללא צורך בתחזוקה. עיצוב גינות ללא צורך בתחזוקה לרוב הן בעלות עלות הקמה גבוהה יותר אולם לטווח הרחוק החיסכון הוא גדול. גינה ללא תחזוקה משמע שהיא לא גינה אורגנית, כלומר ללא ערוגות או עצים, במקרה הטוב הגינה תכיל מספר עציצים או אדניות. ויחד עם זאת ניתן לעצב גינה לתפארת.

עיצוב גינות דוממות

גינה דוממת מתייחסת לעובדה שכל צמח או פרח הינו למעשה עשוי מפלסטיק, בד, ענפים וקליפות עצים. בגינה דוממת לא נמצא מערכות השקיה או מערכות דישון, אולם לא אחת תוקם בגינה כזו בריכת דגים, או מסלעה מרשימה. החל מהקרקע שעליה מותקן דשא סינטטי, התיחום של האזורים הינו עשוי עץ גושני או סלעים מסותתים, עיצוב גינות אלו כולל צמחייה המדמה צמחים ושיחים אמיתיים אך הם יהיו עשויים משי בשילוב פלסטיק. תכנון ועיצוב גינת דוממות דומה לגינה רגילה רק שהחומרים בהם משתמשים הם סינטטיים. היתרון של גינות כאלו הוא שאין צורך בהשקיה או דישון, הפרחים לעולם לא ינבלו, והצבע הירוק של הדשא ישמר לאורך שנים. לא אחת משולבים בעיצוב גינות אלו עציצים או אדניות שבהם כן שותלים צמחי תבלין או פרחי עונה, שאותם משקים בצורה ידנית ללא צורך במערכת השקיה כלל.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן