18 כוכבי קולנוע גדולים שאמרו לא לתפקידים שזכו לתהילת עולם

מה היה קורה אילו בחרתי בדרך האחרת, שואל כל אדם לפחות פעם בחייו. אבל כשאתה כוכב קולנוע אתה נאלץ לקבל אינספור החלטות גורליות לגבי הדרך בה הקריירה שלך תתפתח. אתה חייב לפעול בחוכמה כי תפקיד אחד יכול לבנות או להרוס אותך. בחיים צריך לדעת למה לומר לא. אבל כששחקן אחר קוטף אוסקר על תפקיד בסרט שלאגר שהוצע לך לפני, זה בטח מרגיש מבאס רצח. 

ראו גם: 40 כוכבי קולנוע מפורסמים במבחני בד לפני הפריצה הגדולה שלהם

לפניכם כמה כוכבי קולנוע מפורסמים שהעזו לומר “לא” לתפקידים שהפכו לאהובים ונחקקים. חלק ממי שקיבל את התפקיד במקומם הפכו לכוכבי ענק בעצמם. מישהו תמיד ידע לנצל את ההזדמנות וזו ההוכחה שצריך לפעמים להישאר עם ראש פתוח.

מישל פייפר ב”אישה יפה” ו”אינסטינקט בסיסי”

מישל פייפר ממש אמורה להתייסר לאחר שדחתה שני תפקידים היסטריים, ב”אישה יפה”, והרוויחה מן ההפקר ג’וליה רוברטס ו”אינסטינקט בסיסי” ששם את שרון סטון על המפה. היא סיפרה שהיא לא יכולה הייתה להופיע בעירום כי היא צנועה מדי לזה.

ליאונרדו די קפריו ב”אמריקן פסיכו”

ליאונרדו די קפריו סירב לאחד התפקידים האהובים עלי, של הרוצח הסדרתי אותו גילם בסוף כריסטיאן בייל באופן מופתי ב”אמריקן פסיכו”. דיקפריו הביע עניין בהתחלה והסטודיו שהסכים לשלם לו 20 מיליון דולר אפילו הצהיר שהוא בפנים. אבל בסוף זה נפל. רק הרווחנו.

 

מייקל קיטון ב”לקום אתמול בבוקר”

מייקל קיטון דחה ב-1993 את התפקיד הראשי ב”לקום אתמול בבוקר” (Groundhog’s Day) כי הוא “לא הבין אותו”. אחר כך התוודה שזה היה תפקיד נפלא אבל שביל מוריי גילם אותו הכי טוב שאפשר.

 

ביל מוריי ב”פורסט גאמפ”

ביל מוריי דחה את התפקיד הראשי ב”פורסט גאמפ”, שהוגש בסוף לטום הנקס. בזמנו התפקיד לא עניין את מוריי. שנים מאוחר יותר כשנשאל אם התחרט מוריי טען שלא ראה את הסרט.

 

מאט דיימון ב”האביר האפל”

מאט דיימון דחה את התפקיד של הרווי דנט ב”האביר האפל” שהוצע לארון אקהרט בגלל קונפליקט של לו”ז. הוא החמיא לאקהרט ואמר שפעם בכמה זמן מקבלים הזדמנות שנאלצים לסרב לה.

 

כריסטיאן בייל ב”ג’יימס בונד”

כריסטיאן בייל דחה את ההזדמנות לגלם את ג’יימס בונד, מה שבסוף קטף דיוויד קרייג הצנון. הדובר של בייל הכריז שהכוכב לא רוצה להתחייב לסאגה המאוד בריטית הזו. הוא חשב שבונד מגלם כל סטריאוטיפ על הגבר הבריטי. “חוץ מזה כבר גילמתי רוצח סדרתי”.

 

אנג’לה בסט ב”מונסטר בול”

אנג’לה בסט דחתה את הסיכוי לאוסקר, לאחר שהאלי ברי קטפה אותו בסרט “מונסטר בול”, והפכה לאשה השחורה הראשונה שהגיעה למעמד זה. “אני לא אגלם זונה בקולנוע כי זה כזה סטריאוטיפ לגבי נשים שחורות”.

 

אנג’לינה ג’ולי ב”כח משיכה”

אנג’לינה ג’ולי פסחה על התפקיד בסרט זוכה האוסקר “כח משיכה”, אותו לקחה בסוף סנדרה בולוק. 

 

ניקולס קייג’ ב”ספיידר מן” ו”המתאבק”

ניקולס קייג’, הידוע כמי שמצטיין בבחירות גרועות בשנים האחרונות, ויתר על תפקיד הגרין גובלין ב”ספיידר מן” וגם על “המתאבק”. 

 

ג’וליה רוברטס ב”הצד העיוור” ו”ההצעה”

ג’וליה רוברטס דחתה שני תפקידים: אחת בתור הכוכבת ב-“הצד העיוור” והשני “ההצעה”. סנדרה בולוק הרוויחה בשני, כאשר רוברטס לא הסכימה לשכר שהוצע לה והסרט גרף מאות מיליוני דולרים.

 

אל פאצ’ינו ב”מלחמת הכוכבים” ו”אפוקליפסה עכשיו”

אל פאצ’ינו דחה כמה תפקידים במהלך חייו, כמו לגלם את האן סולו ב”מלחמת הכוכבים – תקווה חדשה”. הוא גם דחה את התפקיד שקיבל מרטין שין ב”אפוקליפסה עכשיו”. פאצ’ינו הסביר למה דחה את השני. “אני יודע איך זה יהיה, קופולה יגיד לי מה לעשות מתוך הליקופטר ואני אהיה תקוע בג’ונגל לחמישה חודשים”.

 

ג’ק ניקולסון ב”הסנדק”

ג’ק ניקולסון דחה את התפקיד העילאי שקיבל אל פאצ’ינו בסוף, בתור מייקל קורליאונה וקשה לדמיין שחקן אחר. גם ניקולסון לא יכול היה. “בזמנו האמנתי שאינדיאנים אמורים לשחק אינדיאנים ואיטלקים אמורים לגלם איטלקיים. אל פאצ’ינו הוא מייקל קורליאונה ולא יכולתי לחשוב על מחמאה טובה יותר לתת לו. פאצ’ינו הביס עוד כמה מועמדים שנשקלו, כגון רוברט רדפורד, מרטין שין ואפילו וורן בייטי.

 

וויל סמית ב”מטריקס”

וויל סמית דחה את התפקיד שעשה את קיאנו ריבס לדמות הכי קולית בסביבה: ניאו ב”מטריקס”. אבל סמית הודה שהוא היה שלם עם החלטתו. “ראיתי את הופעתו של קיאנו ואיני נוטה לומר זאת אבל הייתי הורס את זה”.

 

 אמילי בלאנט ב”איירון מן 2″

אמילי בלאנט ויתרה על התפקיד של האלמנה השחורה שבסוף קיבלה סקרלט ג’והנסון ב”איירון מן 2″. היא פשוט חשבה שהשכר לא היה גבוה מספיק והיא חשבה שסקרלט עשתה תפקיד נפלא.

 

טום סלק ב”אינדיאנה ג’ונס”

טום סלק דחה את תפקיד “אינדיאנה ג’ונס” שהתגלגל להריסון פורד. הכל בגלל בעיות לו”ז, כי הוא בדיוק היה מעורב ב”מגנום”.

 

ג’וש הרטננט ב”ספיידרמן”

ג’וש הרטננט היפיוף דחה כמה תפקידים של גיבורים, כגון סופרמן, ספיידרמן ובאטמן. הוא חשש שהתפקידים הללו ימתגו אותו חזק מדי. הייתי רק בן 22 אבל ראיתי את הסכנה.

 

בראד פיט ב”12 שנים של עבדות”

בראד פיט דחה תפקיד גדול בסרט “12 שנים של עבדות” עבור תפקיד קטן יותר בסרט כי “לא רציתי שילדיי יראו אותי בתפקיד כזה”. מיכאל פסבנדר הרוויח מההפקר.

 

 אן האת’וויי ב”אופיטימיות היא שם המשחק”

 אן האת’וויי ויתרה על התפקיד שבסוף גילמה ג’ניפר לורנס ב”אופטימיות היא שם המשחק” (Silver Linings playbook). פשוט היו לאן כמה חילוקי דעות עם הבמאי. בקטנה.

דרך Business  Insider

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן