למה הוסר דף הפייסבוק של ההצגה “כהנא צדק”?

עמוד הפייסבוק של ההצגה “כהנא צדק” הוסר מפייסבוק, ככל הנראה בעקבות דיווחים של גולשים כל כך שהעמוד פוגעני. ההצגה עוסקת בכפיל של הרב מאיר כהנא, שמתגלה במרכז תל-אביב עשרים וארבע שנים לאחר ההתנקשות ברב, ומתבקש על ידי חסידי כהנא לרשת אותו.

המחזה עוסק בשאלה כיצד תפישתו של כהנא, שבזמן אמת נחשב לקיצונית מאוד, הפכה בתקופה האחרונה לכמעט שגרתית בשיח הפוליטי והמדיני בישראל. בראיון ל”nrg” אמר השחקן שלום לוי, שמשחק את בן דמותו של כהנא: “לדעתי, ההצגה מצליחה לא ליפול לתוך הבור של ימין ושמאל, טוב ורע, צודקים וטועים”.

מתוך העמוד שהוסר

למרות זאת, היום בבוקר קיבלה המפעילה של עמוד הפייסבוק הודעה גנרית מהנהלת הרשת החברתית, לפיה העמוד דווח ככזה שמפר את תנאי השימוש באתר ולכן הוסר ממנו.

בפייסבוק לא הסבירו מה היו טענות אלה שדיווחו עליו, ואנשי ההצגה תוהים אם מדובר באנשי ימין שהבינו על מה ההצגה או באנשי שמאל שלא הבינו ולקחו את הכותרת שלה, “כהנא צדק”, פשוטו כמשמעו.

“החומרים שהעלנו בעמוד זה לא משהו שאתה לא יכול לראות במרחב הציבורי”, אמר לנו המחזאי יואב איתמר שכתב את המחזה: “למעשה אנחנו ניסינו לעורר שיח בנושא ולהמחיש בכל מיני דרכים, בפוסטים השונים, את העניין שהסביבה שאנחנו חיים בה מוקפת בגזענות”.

מתוך העמוד שהוסר

 “זו שאלה של חופש ביטוי. ההצגה רצה והאולמות מלאים וכל מי שרואה אומר שיש עניין והיצירה מבחינה תיאטרלית היא מיוחדת, חריגה. זה באמת מעניין על העצבים של מי דרכנו”, תוהה איתמר. 

בשלב זה פנו אנשי ההצגה לפייסבוק בצינורות המקובלים כדי לערער על החלטתה של פייסבוק. לטענתם, אם פייסבוק לא תענה להם הם יעלו עמוד חדש להצגה, שכן הוא בכל מקרה לא מפר שום תנאי שימוש. ההצגה עצמה ממשיכה לרוץ בהצלחה. 

 תודה לנעה לקס

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן