10 הצעצועים המסוכנים ביותר בעולם

צעצועים אמורים להיות לא מזיקים, אבל לעיתים פגמים מהותיים בתכנון או בייצור שלהם גורם להם להיות מסוכנים גם למבוגרים. 10 הצעצועים האלה הוסרו מהמדפים אחרי ששלחו הרבה מאוד בני אדם לבתי החולים עם פציעות שונות ומשונות. 

זה אולי ההסבר הכי משכנע מדוע חשוב לבדוק שהצעצוע הבא שאנחנו קונים לילדים או לאחיינים שלנו עומד בכל מיני תקני בטיחות והוא בטוח באמת לשימוש. 

1. חיצי דשא

אחת מתופעות הלוואי המעצבנות ביותר של לוחות קליעה למטרה היא החורים הקטנים שהחצים שלהם יוצרים בקיר, מסביב ללוח. זו כנראה הסיבה שחברת צעצועים החליטה ליצור “חצי דשא” – משחק קליעה למטרה שמשחקים על כר דשא. אך כשזורקים חצים עם חוד משונן על האדמה ולא מסתכלים שאף אחד לא עובר במקום התוצאה עלולה להיות עגומה מאוד. ואכן, מעל ל-6,000 אנשים הובהלו לבתי חולים אחרי שנפגעו מהחצים האלה. שלושה ילדים נהרגו מפגיעות שלהם, וילדה אחת בת 11 נכנסה לתרדמת. 

2. סרגלי צמיד

אם גדלתם בשנות ה-90 אולי אתם זוכרי את הסרגלים המתקפלים, שהפכו לצמיד אופנתי ליד. תהיתם פעם לאן הם נעלמו? ובכן – מסתבר שלהשתמש במותר שעשוי ממתכת מעוקלת יכול להיות די מסוכן. לעיתים קרובות המתכת יצאה מכיסוי הפלסטיק וחתכה את העור של הילדים שניסו לענוד את הצמיד. אאוץ’. 

 

3. החללית של באטלסטאר גלקטיקה

תהיתם פעם מאיפה הגיעה האזהרה לגבי חלקי פלסטיק קטנים שעלולים להיות מסוכנים לבליעה על עטיפות צעצועים? התשובה היא בדגם הפלסטיק של ה-Colonial Viper, חללית שהופיעה בסדרת המד”ב “באטלסטאר גלקטיקה” בשנות ה-70. הצעצוע כלל טיל קטנטן שהיה ניתן לשגר אותו בלחיצת כפתור. ילד בן 4 אכן עשה את זה, שיגר את טיל הפלסטיק היישר אל תוך הפה ונחנק ממנו למוות.

הצעצוע הספציפי הזה הוסר מייד מהמדפים – וצעצועים עם חלקים קטנים מסומנים מאז. 

 

4. הפיות המעופפות

מה יכול להיות מסוכן בפיות העפות האלה, שמסתובבות כמו פרופלור אחרי שמשגרים אותן לשמיים? התשובה, מסתבר היא כח המשיכה. הבובות האלה נפלו חזרה לקרקע במהירות גדולה וללא רחמים – וגרמו לפציעות רבות. אאוץ’. 

 

5. ספריי שלג

הנציג המכובד של ישראל, שמוכר לכל מי שאי פעם יצא החוצה ביום העצמאות. השילוב של מיכל לחץ וחומר דליק מאוד, יחד עם הצפיפות שמזוהה עם יום העצמאות, הופכת את הספריי הלבן לאסון שרק מחכה לקרות: מספיק שאדם אחד ידליק לעצמו סיגריה בזמן שחברו מרסס אותו והתוצאות עלולות להיות קטלניות. משרד התעשייה דואג לפקח על מכירות הספריי בסמוך לחג, ומאפשר רק מכירה של מיכלים שעברו בדיקות מחמירות כדי להבטיח את בטיחותם. למרבה הצער, עדיין נמכרים לצידם גם מיכלים מסוכנים. 

 

6. ערכת זיהוי האצבעות של CSI

אין שום סיבה שהילדים שלכם יאהבו את סדרות CSI השונות, שפירוש מיועדות לקהל בוגר, אבל אם משום מה הם התמכרו אל תקנו להם את ערכת זיהוי טביעות האצבע הממותגת של הסדרה. הסיבה: החומר הכימי שנכלל בערכה כדי לבצע סריקת טביעות אצבע כלל 7% של Tremolite, אחד הסוגים הכי מסוכנים ומסרטים של אסבסט. אופס. 

 

7. מגלשת המים הביתית

דמיינו את כל הכיף של פארק מים, רק אצלכם בגינה וללא אף אחד מאמצעי הבטיחות. ה-Slip N’ Slide היא מגלשת מים ביתית, אך בעוד מגלשות מים סטנדרטיות מסתיימות בבריכה קטנה שנועדה לספוג את התנופה המהירה בה הילדים מתגלשים – המגלשה הביתית פשוט מסתיימת. וזהו. כך, הילדים החייכנים למעלה בתמונה וודאי מצאו את עצמם רגע אחרי הצילום עם הפרצוף חזק בתוך הדשא.

 

8. נעליים שהולכת על הירח

רוצים ללכת כמו אסטרונאוטים על הירח? נעלי Moon Shoes היו סוג של טרמפולינה אישית, שהשתמשה בחוטי גומי המחוברים לקופסת פלסטיק כדי להקפיץ את הילדים אל על בכל צעד וצעד. נשמע כמו מתכון לאסון? בהחלט – ובמיוחד אם מרכיבים את הנעליים עצמם מכל מיני חלקי מתכת קטנים שעלולים להיתקע בתוך הרגל אחרי שנוחתים לקרקע. 

 

9. גלשן העפיפון

הצעצוע המושקע הזה אמנם לא כל כך רלוונטי, אבל במקומות בעולם שכוללים אגמים גדולים ושקטים הוא נשמע כמו חלום: גלשן שאפשר לעשות עליו סקי-מין, שהופך למעין עפיפון במהירות מסויימת ומאפשר לגולש לעוף לשמיים. הבעיה, בדיוק כמו במקרה מגלשת המים הביתית, הוא הבטיחות: ה-Kite Tube לא כלל אמצעי שליטה וכל מה שהחזיק את הגולשים מחוברים אליו הם שקעים קטנים לידיים שלא תמיד יעילים בגובה של שלוש קומות ובמהירות גבוהה. 

 

10. ערכת נפחות ביתית

תמיד חלמתם להיות נפחים? כנראה שלא. אבל אם כן – Gilbert Glass Blowing Set יכול לתת לכם טעימה של חיי הנפחות. מה שאומר – לנפח זכוכית בטמפרטורה של מעל 1,000 מעלות. את הדבר הזה נתנו פעם לילדים – וזה קצת יותר גרוע משיר הסלפי של הפסטיגל

דרך: io9, Wacky Wednseday

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן