ראשת הממשלה הראשונה של אוסטרליה חושפת מה נאלצה לסבול בדרך לפיסגה

ג’וליה גילארד חוללה סערה באוסטרליה ב-2010, כשהפכה לאישה הראשונה שכיהנה כראש ממשלה. היום היא יכולה להסתכל על התקופה הזו במבט מפוכח יותר. ב-2013 היא הודחה מראשות מפלגתה, מה שגרם לה להתפטר מיידית מתפקידה כראש ממשלה ולפרוש מהחיים הפוליטיים. עכשיו, שנה לאחר מכן, היא מוציאה ספר אוטוביוגרפי, שם היא מספרת על המיזוגניה והסקסיזם שהיא נאלצה לספוג בדרכה אל פסגת הפוליטיקה האוסטרלית.

הרגע שכנראה ייזכר מהכהונה של גילארד הוא נאום אחד מהמליאה. הנאום הגיע בתגובה לדרישתו של ראש האופוזיציה לפטר את דובר הפרלמנט לאחר שהתגלה שזה שלח הודעות טקסט מעליבות ושוביניסטיות. גילארד עמדה מול היריב הפוליטי שלה, ובלי למצמץ האשימה אותו במיזוגניה. 

“לא אקבל הרצאות על מיזוגניה וסקסיזם מקבוצת הגברים הזו. הממשלה לא תקבל הרצאות על מיזוגניה וסקסיזם מקבוצת הגברים הזו. לא עכשיו, לא אף פעם. מנהיג האופוזיציה אומר שאנשים שמחזיקים בדעות סקסיסטיות ומיזוגניות לא צריכים לשרת בדרגים הגבוהים בפוליטיקה. אני מקווה שמנהיג האופזוציה כותב את מכתב ההתפטרות שלו, כי אם הוא רוצה לדעת איך נראית מיזוגניה באוסטרליה המודרנית הוא לא צריך לנסות להעביר הצעת חוק בבית הנבחרים – הוא צריך מראה”, היא אמרה אז.

כעת, בספרה “הסיפור שלי”, חושפת גילארד את מה שהוביל אותה לשאת את הנאום הזה. בספר היא מספרת על ההשמצות נגדה במסע הבחירות ב-2010, שהסריחו ממיזוגניה וסקסיזם. היא מספרת כיצד נאלצה לצפות בסרטים מצויירים פורנוגרפיים בה כיכבה בת דמותה, ואיך במסיבות לגיוס הון של מפלגת האופוזיציה הופץ תפריט ארוחת הערב ובו פריט בשם “ג’וליה גילארד – פרגית מטוגנת בסגנון קנטאקי”, עם “חזה קטן וירכיים ענקיים”.

“אני מקווה שהספר הזה יעורר שיח אמיתי, כי זה דיון שאנחנו צריכים לקיים – על הדרך בה מגדר עדיין ממשיך לשחק תפקיד בחיים האוסטרליים ומסביב לעולם”, היא מספרת. במהלך שנות הכהונה שלה היא דיברה על סקסיזם פעמים רבות וניסתה להעלות את הנושא לסדר היום, וכעת היא וודאי חוששת שהאידיאולוגיה הזו תתמסמס, כשמנהיגי המדינה חזרו להיות גברים בלבד.

למרות הדרך הקשה שעברה והתחושה ששום דבר לא באמת השתנה, היא מקווה שפוליטיקאיות נוספות לא יפחדו לעשות את הדרך לפסגה. היא גם מפגינה אופטימיות מסוימת, ומאמינה שלמנהיגה הבאה יהיו חיים קלים יותר. “הייתי אומרת לכל אישה שחושבת להכנס לפוליטיקה, אם את יודעת מה את רוצה לעשות, אם יש לך דבקות במטרה – לכי על זה”.

דרך Independent | תמונהKate Lundy from Canberra, Australia – Launch of the Australian Multicultural Council 22 August 2011 CC-BY-2.0

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן