הכירו את הסטאפריות: הנשים שמשקל עושה להן את זה

בעוד נשים רבות מנסות להוריד במשקלן או לפחות מפנטזות על העלמת הקילוגרמים העודפים של “אחרי החגים”, יש קבוצה מעניינת מאוד בחברה שממש תשמח לעלות במשקל ולאכול כאילו אין מחר.

הן מכונות Gainers ו-Stuffers ומה שמניע את רובן זה דחף מיני חזק שמתבטא בהרגשה סקסית יותר כשהן שמנות. נשים אלה מעלים עשרות קילוגרמים במשקלן ומפרסמות את תמונות ה”לפני” ו”אחרי” בגאווה. בכל זאת, מדובר בהישג לא פשוט, תשאלו אותן.

ראו גם: ההוכחה שריקוד זה לגמרי בראש ולא במשקל

כן, קשה להאמין שבעידן הקפיטליסטי הרודף אחר אידיאל נשי השוקל כמו קייט מוס יש גם נשים כאלה. אין להתבלבל עם בולמיה או הפרעות אכילה אחרות. ידוע שהרבה פעמים אנשים שבולסים עושים זאת מתוך מצוקות נפשיות, שאינם מודעים אליהן בהכרח וכאן מדובר בנשים המאוד מודעות למה שהן מכניסות לפה ומאיזו סיבה בדיוק. נשים אלו ממש משתוקקות לבטן רכה ולתחושת השומן העוטפת את גופן. “השתוקקתי להיות שמנה מאז שאני ילדה קטנה”, מספרת בבלוג שלה אחת הבחורות בשם קריסטל שהכפילה את משקלה. “רק השנה זה התאפשר לי והנה אני”.

קריסטל הגשימה את החלום של כמה וכמה נשים שלא מרשות לעצמן לגעת בקצפת בגלל החרדה להעלות גרם. היא טרפה מכל הבא ליד, גבינות שמנות, מילקשייקים, דונטס וליד מיטתה היא דאגה להניח מספיק פיתויים כדי שאם תקום בלילה היא תוכל לבלוס משהו וכנראה לספור קלוריות כדי להירדם. כל פעם כשהיא התעוררה היא דאגה לחזור לישון על בטן מלאה. היא גם שמה לב למחיר של ההשמנה: לא להיות מסוגלת לראות את כפות רגליה, לא להיכנס לכסא הנוסעים במטוס, לא להשתחל לבגדים בקניון אבל זה שווה את זה מבחינתה.

קריסטל אינה לבד. מדובר בתופעה שגררה לא מעט ערוצים ביוטיוב, בלוגים וטאמבלרים הסוגדים לגוף השמן ולחוויות הנשים במסען לעבר המשקל העודף. חלקן רק רוצות להיראות מלאות יותר כמו בזמן ההריון ואחרות ממש יוצאות מגדרן כדי להעמיס על עצמן קילוגרמים נוספים. התופעה קשורה לרצון הקומפולסיבי לאכול, אבל לפי ד”ר תרזה כץ המתמחה בהפרעות אכילה, אין עדיין אבחנה קלינית מדוייקת. “בכל מהלך ה-26 שנה בתפקיד לא נתקלתי בדבר כזה”, אמרה, “ולא נתקלתי באדם שמתוך מודע שואף להשמין”.

מאחר ומבחינת תרבות המערב השמנה היא מילה גסה, קשה לרוב בני תמותה להבין או להזדהות עם תופעה זו והיא מוצאת את דרכה תחת הקטגוריה “פטיש מיני” מאשר סוגייה פסיכולוגית. “זו בהחלט בחירה מינית”, מספרת ג’ני בת העשרים, “יותר נוח לי בגופי השמן. אנחנו יודעות שאנחנו מסכנות את בריאותנו, אנחנו לא אידיוטיות. אני מעלה במשקל לא דרך בליסת עוגיות אלא באכילת מנות גדולות יותר של אוכל רגיל. יש לנו תשוקה להיות מלאות יותר אבל יש לנו את ההיגיון להקשיב לרופא”.

ד”ר גלוריה בריים, מחברת הספר “מין למבוגרים” וסקסולוגית המתמחה בפטישים מיניים אומרת שמאז ומעולם היה חיבור ארוטי בין הגוף למזון. “הרבה מאיתנו לוקחות סיכונים פיזיים”, טוענת בריים, “ואיש לא מתלונן על זה אלא אם מין מעורב בזה. הרבה נשים מרגישות הכי מיניות כשהן מלאות”. בינתיים ישנם לא מעט אוהדים לנשים שמנות אלו, החשים הנאה מלהתבונן כיצד הן מעלות כל כך הרבה משקל לגופן. בקיצור, נתקעתם עם פרוסת עוגה מיותרת במקרר? תשלחו להן אותה.

דרך Vocativ

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן