הבחירה של בנות הנוער האוסטריות בדאע”ש: חיי טרור או הריונות סדרתיים בכלא

אחד הסמלים הכי לא צפויים שמזוהים עם ארגון הטרור דאע”ש הוא תמונתה של סמרה קסינוביק, נערה יפה בת 16 עם עיניים בהירות וחיוך משגע שהחליטה יום אחד לברוח מביתה באוסטריה ולהצטרף לארגון. ביחד עם סמרה ברחה גם חברתה סבינה סלימוביק בת ה-15. כעת, על פי דיווחים, שתי הנערות נכנסו להריון ורוצות לחזור הביתה – אך לא בטוח שהן יוכלו לעשות את זה.

כשהבנות עזבו את הבית הן השאירו מאחוריהן הודעה מפורשת: “אל תחפשו אותנו. אנחנו מתכוונות לשרת את אללה – ולמרות למענו”. בהמשך פורסמו תמונות שלהן מסוריה, לובשות רעלות ומוקפות בלוחמי דאע”ש. בממשלת אוסטריה העריכו שהן נישאו ללוחמים צ’צ’נים, וככל הנראה נכנסו מהר מאוד להריון.

לוחם דאעש בחתונה כפויה עם בת 7? יש רק בעיה אחת

כעת, נראה שהנערות שינו את דעתן. אולי אורח החיים הקשה מאוד בשדה הקרב גרם להן להתגעגע לחייהן הקודמים, או אולי המחשבה על עתיד ילדיהן היא זו שהכריעה את הכף. כך או אחרת, על פי דיווחים חדשים הנערות יצרו קשר עם המשפחות שלהן באוסטריה וסיפרו להם שהן מוכנות לחזור הביתה. 

הבעיה: אי אפשר להצטרף לארגון טרור ולמחרת להתחרט ולקוות שהמדינה ממנה ברחתן תקבל אתכן בחזרה בזרועות פתוחות. “הבעיה העיקרית עם אנשים שרוצים לחזור לאוסטריה: ברגע שהם עוזבים, זה כמעט בלתי אפשרי”, אמר דובר משרד הפנים האוסטרי. גורמים באוסטריה מסבירים שגם אם השתיים יצליחו להימלט מסוריה – החוק אוסר על כאלה שהשתתפו במלחמות זרות לחזור לגבולות המדינה.

וזה לא העניין היחיד שמטריד כאן. השתיים חברו לארגון טרור מוכר, והצטלמו לסרטונים כשהן נושאות נשק. על פי רשויות החוק הן טרוריסטיות לכל דבר ועניין – וסביר להניח שגם אם הן יצליחו לחזור לאוסטריה הן ייאלצו לבלות שנים רבות בבית הכלא. 

הבחירה הבלתי אפשרית הזאת מעלה שאלות מוסריות בנוגע לאחריות של ילדים על מעשיהם. האם ניתן להאשים לעד נערות צעירות שוודאי הושפעו על ידי אנשי דת קיצוניים ועברו שטיפת מוח, ולדון אותן לחיים של מלחמה וסבל? האם המערב הנאור כביכול לא צריך לדעת לאמץ לקרבו בחזרה גם את בנותיו הסוררות ביותר? למרות שכלל לא בטוח שבשביל סמרה וסבינה השאלות האלה תהיינה רלוונטיות בסופו של דבר – עליית הפופולריות של דאע”ש במדינות מערביות עם מהגרים מוסלמים מצביעה על כך שזה לא יהיה המקרה הדומה האחרון. התעמולה של דאעש גייסה צעירים וצעירות רבים דרך רשתות חברתיות. 

דרך Gawker

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן