המריחואנה יקרה? באיטליה מגייסים את הצבא

הצבא צועד על קיבתו – ובאיטליה גם על קנביסו. ממשלת איטליה מצאה פתרון מקורי לעלות הגבוהה של מריחואנה חוקית במדינה, ובקרוב היא תתחיל להשתמש במשאבי הצבא כדי לגדל את הסם.

לגליזצית מריחואנה עברה לפני כשנה באיטליה, אך המהלך החוקי לא הפך את רכישת הסם הרפואי למשתלם. ביטוח הבריאות במדינה אינו מכסה את המריחואנה, ונהלי הבטיחות והבריאות הקפדניים הופכים את הגירסה החוקרים ליקרה מאוד – לעיתים פי עשרה ממחיר המריחואנה ברחוב. על פי ההערכות, רק כמה עשרות פאציינטים רכשו מריחואנה רפואית בשנה החולפת בגלל המחיר הגבוה שעלול להגיע לכ-1,000 אירו כל חודש לחולה.

המחיר הגבוה מכוון. באיטליה מעוניינים שהמריחואנה תגיע רק לחולים שבאמת צריכים אותה. “הקלה על חולים לא צריך להפוך לתירוץ כדי לרחיב את השימוש בחומר”, אמר הסנטור קרלו גיבאנרדי, שהצביע על מדינות מסויימות בארצות הברית שהפכו ל”חברה של זומבים” אחרי מהלכים דומים. עם זאת, המחירים העכשוויים גבוהים מאוד, אולי אפילו גבוהים מדי, בשביל חולים רבים.

הפתרון: להקים חממה מאובטחת בלב בסיס צבאי, שם תגודל תוצאת מקומית שתוכל לסייע למערכת הבריאות להקל על חולים. לטענת שר הבריאות האיטלקי, התוצאת הצבאית תוריד את המחיר של המריחואנה ב-50%, ותקל על מערכת הבריאות לסבסד את המחיר ולהכליל את המריחואנה בסל הבריאות. 

אך גם במחיר זול ב-50% – המריחואנה הלא חוקית שנמכרת ברחוב תהיה זולה בהרבה מהרפואיתף וסביר להניח שאנשים רבים, גם אם מבחינה רפואית הם זכאים למרשם, יעדיפו לקנות את הסחורה שלהם מסוחרים מפוקפקים ולחסוך הרבה מאוד כסף.

מצד שני, בניגוד למצב בארץ, בו שרת הבריאות מתנגדת באופן תקיף ללגליזציה – באיטליה לפחות יש בחירה.

דרך רויטרס | תמונה: Shutterstock

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן