קידוחי קרקע ויסודות – קידוחים לקיר שיגומים

כלונסאות ליסודות מבנים, קידוחים מהסוג הזה תמצאו ביסודות כל מבנה משמעותי שמוקם, אך לצידם עוסקות חברות קידוחים במספר סוגי קידוח נוספים, בניהם קידוחים לקירות שיגומים.

קיר שיגומים הוא מעין חומה המבוססת על רצף של כלונסאות קצרות יחסית המוחדרות אל תוך קידוחים בעומק של כמה מטרים. המטרה העיקרית בבנית קיר שיגומים הוא למנוע קריסה של קרקע אל תוך אתר הבניה או ממנו אל סביבתו. קידוחים לקירות שיגום נפוצים מאוד באתרי בניה גדולים, במחצבות ובאתרים בהם יש בניה בתוך גבעה חצובה ושיפוע שעלול לגרום להתמוטטות של אדמה וסלע לתוכם.

קידוחים לקירות שיגומים הם , אם כן, אמצעי מניעה בטיחותי שלפעמים ישאר באורך קבע ולפעמים יפורק לקראת סיום העבודה במקום. העבודה על קידוחי כלונסאות לקירות שיגומים דומה ברובה לעבודת קידוח סטנדרטית : את הקידוחים ניתן לבצע באמצעות בובקט קידוח, שמצטיין בנגישות הגבוהה שלו ובמהירות המעבר מנקודת קידוחים אחת לשניה. על מנת להרים קיר שיגומים יש לבצע מספר רב של קידוחים במרחקים קצרים מאוד זה מזה.

לאחר מכן, כמו בקידוח כלונסאות, מחדירים לעומק הקידוח כלונסאות מתכת. סדר הגודל הוא לרוב שני שלישים מאורך הכלונסאה מתחת לפני השטח ושליש מעליו. כשמדובר בכלונסאה ארוכה במיוחד, יש לחבר אליה עוגן – מעין כבל הכובל אותה לקרקע. לאחר הנחת הכלונסאות, ממלאים את החלל שבין כלונסאות לקידוחים בבטון. בגלל שהבטון המתקשה מתרחב ועלול לפגוע במצבם של קידוחים סמוכים, נהוג לקדוח ולבטן במרווחים של שלוש כלונסאות ולהשלים את המלאכה בשלושה ימים.

קידוחים לקיר שיגום הם קידוחים קטנים יחסית, אך כפי שעולה מהפיסקה הקודמת מדובר בעבודה שדורשת הקפדה על תהליך עבודה מסודר ודיוק מתוך ניסיון ומיומנות. חברות קידוחים מובילות מעמידות לרשות קבלני הבנייה צוות מיומן וציוד ייעודי לצרכי קידוחים מהסוג הזה , כך שהעבודה תבוצע על הצד הטוב ביותר – במהירות וביעילות המירבית.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן