חושבים שהחתול שלכם אוהב ליטופים? חשבו שנית!

החתול שלכם יושב בכיף על המיטה שלכם. כשאתם עוברים במסדרון הוא מסתכל עליכם. איזה חמוד! אתם לא מתאפקים ומתיישבים לידו לסשן ליטופים. החתול פרוותי וחמוד ובהתחלה אפילו מגרגר, אבל כעבור כמה רגעים שולף ציפורניים ומשאיר אתכם עם יד מדממת.

ראו גם: סרטון עם חתול הציל ילד שהותקף על ידי כלב

בעלי חתולים מכירים טוב טוב את המצבים האלה. אנחנו רוצים לעשות להם נעים והם, כפויי טובה שכמותם, נושכים ושורטים. עמותת Cats Protection הבריטית טוענת שזה לא שהחתולים כפויי טובה – זה פשוט שאנחנו לא מבינים אותם מספיק טוב וגורמים להם ללחץ.

עמותת-החתולים הגדולה ביותר בבריטניה מספרת שבעלי חתולים רבים חושבים שהחברים שלהם שמחים לקבל ליטופים כל הזמן, בעוד ההפך הוא הנכון. ליטופים בלתי פוסקים, כמו גם החזקה ממושכת על הידיים, עלולה לקלוע את החתול ללחץ.

“לעיתים קרובות הם זקוקים למרחב ושלווה”, מספר מנהל ההתנהגות של העמותה: “הם לא בני אנוש פרוותיים וקטנים, ומה שמנחם אותנו לא בהכרח מנחם אותם. הבעלים אוהבים את החיות שלהם ורוצים שהם יהיו שמחים, אבל המחקר שלנו מלמד שהרבה פעמים יש חוסר בסיסי בהבנה שלהם”.

מה אפשר לעשות כדי שהחתול יהיה רגוע? הפתרון הטוב ביותר הוא להיות מודעים לגוף שלו. כשחתולים רוצים שיפסיקו ללטף אותם הם הופכים למתוחים ודרוכים, וקל מאוד להבחין בכך. כשזה קורה עזבו אותם לנפשם ואל תנסו להמשיך ללטף בכח. אם, לעומת זאת, החתול מתחכך בכם, עולה לכם על הברכיים ומיילל לתשומת לב – כנראה שאפשר ללטף אותו בשמחה.

דרך Gawker | תמונה: Miss Tomorrow, גארפי החתול הזועם

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן