10 דברים מפתיעים שכדאי לדעת על קרוספיט לפני שמתחילים

מוגש באמצעות קרוספיט פתח תקווה – מועדון קרוספיט ייחודי אשר מציע אימוני קרוספיט, סטרונגמן, אנדורנס, דיפנס, MMA ועוד. הדגש במועדון הוא על הקהילה ועל שיפור הכושר הגופני על כל מרכיביו. 10% הנחה לנרשמים לסדנת היסודות שימסרו את מילת הקוד “Holes” בעת ההרשמה במקום.

קרוספיט, תוכנית האימונים האינטנסיבית שמשלבת מגוון רחב של תרגילים בקצב גבוה, היא כאן כדי להישאר. בניגוד לכל מיני אופנות ספורטיביות, התחרויות הופכות צפופות יותר, מרכזי הקרוספיט צוברים פופולריות והמתאמנים לא ממהרים לנטוש לטובת תוכניות אופנתיות חדשות.

הקרוספיט דוחף את הגוף לקצה. האימונים קשים ואינטנסיביים, אבל התוצאות מהירות מאוד וכעבור שבועות ספורים של אימונים תגלו שהגוף שלכם חזק יותר, מאוזן יותר ומחוטב יותר. הנה 10 דברים מפתיעים שכדאי לדעת על קרוספיט לפני שנרשמים:

1. כל אחד יכול

אם קראתם אפילו קצת על קרוספיט יש מצב שנבהלתם. הספורט הזה נחשב אמנם לאחד היעילים בעולם בכל הקשור לבריאות וכושר – אבל גם אחד המאתגרים שבהם.

למרות זאת חשוב לזכור: כל אחד יכול להתחיל קרוספיט. האופי החברתי והקהילתי של הספורט הזה מקבל לתוכו את כולם, ועד מהרה תגלו שהחברים החדשים שתמצאו בקבוצה יעודדו אתכם להמשיך. המדריכים ידאגו להתאים לכם תוכנית אימונית שתאתגר אתכם אך לא תדחוף אתכם מעבר לגבול היכולת האישיש לכם.

אם מדגדג לכם לנסות אבל אתם קצת פוחדים – נסו להתגבר על הפחד ולגשת לאימון ניסיון. סביר להניח שתתמכרו במהירות ולא תבינו למה חשבתם פעמיים.

 

2. לא צריך להצטיין בדבר אחד

ענפי ספורט רבים מצפים מכם לפתח חלקים מאוד ספציפיים בגוף שלכם, שכן הם מתמקדים רק בפעילות אחת עיקרית. בקרוספיט מגוון הפעילויות מבטיח פעילות מאוזנת, שתפתח את כל השרירים שלכם בעת ובעונה אחת. זה אומר שגם אם אתם לא “הכי טובים” במשהו, זה לא אומר שלא תוכלו להשיג תוצאות מעולות בקרוספיט, כי זה הרבה פחות קריטי מאשר בענפים אחרים.

 

3. זה יפתיע אתכם

תחרויות הקרוספיט הרשמיות תמיד מפתיעות. כל תחרות מורכבת ממספר מקצים, שכל אחד מהם דורש מהמתחרים לעשות דבר שונה לגמרי: הנפת משקל כבד, משיכת חביות, ריצה מהירה ועוד. היופי הוא שמבנה התחרויות אינו ידוע מראש, והמתחרים לא יודעים מה יידרש מהם לעשות לפני שהתחרות מתחילה.

זה אומר כמה דברים: ראשית – המתח הנעים הזה שיש לפני תחרויות? אז הוא הרבה יותר גדול. שנית – יש סיכוי שתחרות ספציפית תורכב ממקצים שאתם טובים בהם, ותוכלו להביס בתחרות גם מתאמנים שבדרך כלל נחשבים ל”חזקים” מכם.

 

4. יש כניסה לבנות

גם נשים עושות קרוספיט – והרבה מהן. למרות האתגריות והאינטנסיביות, מדובר באחד מענפי הספורט הכי שיוויוניים בעולם. כולם מתאמנים ביחד ומתחרים ביחד, ונשים לא מרגישות “מוקצות” או נאלצות להתאמן בשעות מיוחדות כדי לא להפריע לבנים.

 

5. אפשר גם בהריון

גם נשים בהריון יכולות לעשות קרוספיט. נשים רבות לא מפסיקות את האימונים שלהן גם כשהן נכנסות להריון, וממשיכות כל הדרך אל הלידה. כן כן, גם במהלך החודש התשיעי. כמובן שזה דורש השגחה צמודה של מאמן והתייצעות עם רופא, אבל נשים בריאות יכולות להמשיך ולהרגיש בכושר גם עם תינוק בבטן.

הסרטון למטה מציג נשים בהריון שעשו קרוספיט וצילמו עצמן קוראות תגובות אמיתיות לגמרי שהן קיבלו ביוטיוב. התגובות אמנם היו שליליות, אבל אפשר לראות מהחיוכים והתינוקות החמודים של הנשים עד כמה הביקורת לא רלוונטית וכי האימונים לא פגעו בהריון, באמהות או בתינוקות.

 

6. וגם בגיל השלישי

גם קשישים יכולים להנות מקרוספיט ולשמור על הגוף בכושר. מכון קרוספיט אמריקני פתח לאחרונה חוג למתאמנים מבוגרים, שלא נותנים לעובדה שהם כבר עברו את גיל 70 להפריע להם בדרך לאימון.

“אני מרגיש 30 שנה צעיר יותר. לא רק זה, לחץ הדם שלי ושל שאר חברי הקבוצה ירד עד כדי כך שעלות ביטוח הבריאות שלנו פחתה בחצי”, אמר אחד המתאמנים.

 

7. וגם בגיל שלוש

אם עדיין לא השתכנעתם שאין שום גבול לקרוספיט בכל הקשור לגיל – מה אם נספר לכם שיש גם ילדים קטנים שמצליחים לבצע את האימונים? חוגי קרוספיט לילדים ברחבי העולם מתחילים לאמן ילדים כבר מגילאים צעירים מאוד בתורת הקרוספיט. כמובן שהאימונים מותאמים לילדים, ואינם כוללים את הקשיים הפיזיים המאתגרים בגירסה הבוגרת יותר.

“המטרה אינה ליצור את בן ה-4 השרירי ביותר בעולם”, אמר ג’ף מרטין, שייסד חוג כזה בארצות הברית: “המטרה היא להפוך ילדים לפעילים ועצמאיים גופנית, כך שהם יוכלו להביע את האתלטיות שלהם בכל ספורט שהם רק ירצו. המטרה היא לגרום לילדים להנות מפעילות גופנית ולהקנות להם אורח חיים אקטיבי”.

 

8. זו ההכנה הכי טובה לצבא

מתקרבים לשעת גיוס? קרוספיט היא הזדמנות נהדרת לעשות אימונים לקראת הצבא – בין אם אתם הולכים לקרבי (וכך תוכלו להבטיח להיות מוכנים לכל מה שהטירונות תדרוש מכם) ובין אם אתם משובצים להיות ג’ובניקים (וכך תוכלו להבטיח שלא תנוונו את הגוף ותעלו במשקל במהלך השירות). במקום להרשם לקורסי הכנס לצבא נקודתיים, נצלו את ההזדמנות להתחיל בתוכנית אימון נרחבת יותר, שתוכל לשרת אתכם גם לקראת הצבא אבל גם הרבה אחריו.

 

9. זו דרך מעולה למצוא חברים חדשים

קרוספיט זה לא ספורט בו מתאמנים אחד נגד השני – זה ספורט בו מתאמנים אחד עם השני. אימוני הקרוספיט הופכים במהרה לזירה החברתית הכי תומכת בעולם, בה תוכלו להכיר עשרות חברים חדשים שילכו אתכם באש, במים ובאימונים.

 

10. חייבים לעשות את זה במקום מסודר

בגלל שקרוספיט היא תוכנית דרשנית ואינטנסיבית – אל תתפתו להתחיל ולהתאמן בעצמכם. זו לא ריצה למרחקים ארוכים או רכיבה על אופניים, שם אפשר להתחיל לרוץ לבד וללא ליווי מקצועי. כדי לא לפגוע בגוף, יש צורך להגיע למכונים מסודרים, לבנות תוכנית אישית עם מאמן ולהתאמן אך ורק בנוכחות אנשי מקצוע.

החדשות הטובות? סביר להניח שתוך שבוע-שבועיים מכון הקרוספיט יהפוך למקום החביב עליכם ביותר, זה שאתם מתים להגיע אליו כבר כדי להרגיש שאתם חיים. בהצלחה!

מוגש באמצעות קרוספיט פתח תקווה – מועדון קרוספיט ייחודי אשר מציע אימוני קרוספיט, סטרונגמן, אנדורנס, דיפנס, MMA ועוד. הדגש במועדון הוא על הקהילה ועל שיפור הכושר הגופני על כל מרכיביו. 10% הנחה לנרשמים לסדנת היסודות שימסרו את מילת הקוד “Holes” בעת ההרשמה במקום.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן