הסוף לרוע של נערות בבתי ספר?

כולנו היינו שם, במקום הרגיש הזה בו עמדנו חשופים בפני כל התלמידים האחרים. במקום בו היינו המקובלים או הלא מקובלים, המתעללים או אלה שהתעללו בהם. כן, ימי התיכון היו הסיוט עבור חלקנו בעוד שלאחרים, זה היה הזמן והמקום בהם הם הפגינו את כוחם ומרותם על פני תלמידים חלשים אחרים. אבל עם השנים, ההתעללויות בקרב תלמידים הלכו והשתכללו. לא מדובר רק במשיכה בצמות למישהי, לרכל על תלמיד אחר מאחורי הגב או לזרוק ביצה על ראשו. השחקן החדש במגרש הן הרשתות החברתיות ואפליקציות ניידות. כל אלה מאפשרים לבריונות הרשת להתפשט לקהל רחב יותר וכך שהפגיעה הופכת משפילה יותר.

ראו גם: תלמידה לא רצתה לענות על שאלה במבחן וכך עשתה

לא חסרים סיפורים קשים של ילדים שהתאבדו לאחר שספגו השפלות ברשתות החברתיות. נערים ונערות שנקלעו למצוקה קשה ולא השכילו להבין שיום יבוא וכל השיט הזה יהיה מאחוריהם. אבל אולי לא צריך לחכות עד סיום התיכון. אולי נמצאה ה”תרופה” לפחות לרוע של הבנות, הנראה לעיתים כאילו נלקח מסדרת הנוער “Gossip Girl”.

אני מניחה שזה עניין של זמן עד שזה יהיה תקף גם לבנים, אבל בשלב זה בנות הן קהל היעד של תוכנית חדשה ומבטיחה שנועדה למזער את כמות ההתעללויות בבתי ספר. חוקרים מאוניברסיטת מיזורי-קולומביה פיתחו תוכנית של 10 שבועות, מעין רפורמה חינוכית, בה מלמדים את התלמידות על קשר בינאישי דרך “קבוצת תמיכה” חברתית המכונה GIRLSS. בקבוצה משתתפות נערות בגילאים 12-15, והן לומדות כיצד לצמצם אגרסיות פיזיות או מילוליות המתבטאות ברכילות, ביוש וחרמות, למשל.

הבנות נפגשו פעם בשבוע למשך 70 דקות וביצעו שלל פעילויות שונות כמו שיחות קבוצתיות ומשחקי תפקידים. הורי התלמידות השתפפו גם הם במפגשים משלהם כדי להכיר דרכים להתמודד עם בנותיהם. באופן לא מפתיע, זה עבד. מורים ויועצים ש מו לב שהאגרסיות של התלמידות פחתו לאחר המפגשים הללו. כעת, חוקרי האוניברסיטה שואפים להחדיר את תוכנית GIRLSS לעוד מערכות חינוך. לדעתי, כמות הזעם בבתי ספר היה פוחת אילו פשוט הביאו להם שוקולד מדי בוקר אבל גם התוכנית הזו היא רעיון לא רע.

דרך Elle, צילום קאבר: Everett Collection

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן