ראו איך חוקר הדתות הזה מפרק בחמש דקות את הטענה שהאיסלאם דת אלימה

ביל מאהר, הקומיקאי היהודי-אמריקני, הצליח להרגיז הרבה מאוד מוסלמים ביום שישי האחרון, לאחר שדיבר בגנות דאע”ש והאיסלאם.

“הנשיא אובמה ממשיך לטעון שדאע”ש אינו ארגון איסלאמי”, אמר מאהר: “ובכן, אולי הם לא מביעים את אמנותם בדרך בה הוא מביע אותה. אבל אם מספר גדול של מוסלמים ברחבי העולם מאמינים, והם אכן מאמינים, שבני אדם צריכים למות בגלל שיש להם אמונה אחרת או בגלל שהם ציירו קריקטורה או כתבו ספר או ערכו דיון עם האדם הלא נכון, אז לא רק שלעולם המוסלמי יש משהו משותף עם דאע”ש – יש לו יותר מדי דברים משותפים עם דאע”ש”.

8 טיעונים מוחצים בעד ישראל של ביל מאהר

רזה אסלן, חוקר דתות מוסלמי בעצמו, עלה לשידור ברשת CNN כדי לדבר על ההברקה הזאת של מאהר (שדיבר גם על מילת נשים וזכויות האישה במדינות מוסלמיות). תוך חמש דקות וללא כל התלהמות אסלן הצליח לפרק את כל הטיעונים של מאהר וגם של המראיינים שניסו לשאול אותו שאלות קשות, ולהעביר נקודה אחת חשובה: אין דתות אלימות, יש אנשים אלימים ומשטרים אלימים.

הטיעונים של אסלן אינם חדשים, אבל הם כן מצליחים להדגים עד כמה גזענים נשמעים אלה שתוקפים את האיסלאם. על כל דוגמה שלהם על מדינה ששוללת מנשים את הזכות להצביע או לנהוג הוא מספק דוגמה למדינה עם רוב מוסלמי עם נשים בעמדות מפתח במשטר. על כל דוגמה של ארגון טרור אלים הוא מספק דוגמה של משטרים אלימים במדינות בעלת ציביון דתי אחר.

מאהר. קומיקאי חד או סתם גזען? תמונה: Angela George

אסלן עלה לכותרות לפני כשנה, אחרי שפירסם ספר המתאר את קורותיו של ישו. רבים תקפו אותו אז ושאלו אותו איך הוא מעז, בתור מוסלמי, לכתוב ספר “היסטורי” שעוסק בישו. אסלן ניסה לענות אז שחוץ מהיותו מוסלמי הוא גם אקדמאי עם דוקטורט בחקר דתות, והדת האישית שלו לא השפיעה על המחקר שלו.

כמו שהטיעון ההגיוני הזה לא שכנע רבים אז – סביר להניח שגם הטיעונים שלו נגד גזענות לא ישכנעו רבים כעת. ובכל זאת שווה לראות את הסרטון הזה כדי לנסות לשבור כל מיני דעות קדומות. אולי בסוף אפילו נצא אנשים סובלניים יותר.

דרך Salon

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן