למה ליברפול מחקה את ציוץ השנה הטובה הזה?

אם היה לכם חג שמח, אז דעו לכם שזה כנראה לא היה בזכות מועדון הספורט ליברפול. מנהלי המדיה החברתית של קבוצת הכדורגל פירסמו בחג ציוץ “שנה טובה” בחשבון הטוויטר של הקבוצה, אך הורידו אותו כעבור זמן קצר.

בציוץ המקורי נכתב: “ליברפול רוצה לאחל לכל האוהדים היהודים מסביב לעולם שנה טובה #RoshHashanah”. הכוונות של אנשי הקבוצה היו טובות, אבל הדרך לגיהנום רצופה בכוונות טובות, ועד מהרה הפך חשבון הטוויטר למריבה ענקית בין אוהדים אנטישמיים ואנטי-ציוניים לבין אוהדים יהודיים.

הראשונים דרשו מהקבוצה להסיר את האיחול, האחרונים דרשו להשאיר אותו.

בסופו של דבר, החליטו אנשי הקבוצה למחוק את הציוץ, מה שהסיר מחשבון הטוויטר שלהם את כל הריב שהשתרשר תחתיו. “בעקבות מספר תגובות פוגעניות שהוצמדו לציוץ להחשבון הרשמי של הקבוצה, הציוץ והתגובות הוסרו מהחשבון”, אמר דובר המועדון ל-Guardian בתגובה למקרה.

האם התגובה של המועדון נכונה, או שמדובר בהתרפסות מסוכנת בפני מגיבים אלימים ומסיתים? ארגון Kick it Out ששם לעצמו למטרה לדאוג לשוויוניות וסובלנות בכדורגל, אהב את הציוץ המקורי אבל לא את השיח מלא השנאה בעקבותיו: “זה מאוד משמח שמועדון כדורגל מציין מועדים וחגים דתיים – ליברפול עשו אותו דבר גם עם הרמדאן. אבל זה מאוד עצוב כשמועדון עושה דבר כזה ומקבל תגובות כאלה. מועדוני הליגה פונים לאוהדים מרחבי העולם כולו, וזה היה מאוד נחמד לאוהדים היהודים לראות הודעה כזו מהמועדון שהם אוהבים. זה מה שחשוב”.

לאחר שההודעה נמחקה האוהדים היהודיים נותרו עם תחושה חמוצה כי המועדון הנערץ עליהם מעדיף לזנוח אותם ולהיכנע לצד השונא.

מנהלי הקבוצה, מאידך, טוענים בתוקף שעמוד הטוויטר לא נועד כדי לעודד ריבים גזעניים, ושההסרה של ההודעה לא היתה אמורה לפגוע באוהדים היהודיים אלא פשוט לגדוע את הריב.

הוויכוח על הציוץ ממשיך בפורום הרשמי של הקבוצה, שם האוהדים עדיין ממשיכים לריב האם היה נכון להוריד את הציוץ או האם היה צריך להשאיר אותו שם. אם אתם חובבי ליברפול אתם מוזמנים להצטרף לדיון, ואולי לשכנע את אנשי הקבוצה לעמוד על שלהם בפעם הבאה שמתקרב חג יהודי.

דרך Gilli_Parannֲ@| תמונה: Shutterstock

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן