איך האישיות של בן/בת הזוג שלך משפיעה על הצלחתך בעבודה

אם פעם היה טבעי להאשים את ההורים בכל מה שקורה לכם בחיים, הנה חשוד מיידי אחר להפיל עליו את כל האשמה אם לא תקבלו את הקידום: בן הזוג! כן, במחקרים כמו במחקרים, עלינו לקחת הכל בערבון מוגבל אבל הפעם זה די הגיוני שהאדם איתו בחרת לחלוק את חייך ישפיע מאוד על התנהלותך בקריירה.

ראו גם: 10 סימנים שצריך למצוא עבודה חדשה

המחקר החדש נערך על ידי אוניברסיטת וושינגטון. צוות החוקרים בחנו 5000 זוגות והגיעו למסקנה שאישיות הפרטנר שלנו מאוד משפיעה על ההישגים שלנו במקום העבודה. מחקר זה לא מייחס את ההצלחה רק לעובד עצמו, כפי שספרים רבים של “גורלך בידך” שיק נוהגים להטיף. עתיד הקריירה שלו טמון בידי אחרים, בהם גם האדם הקרוב אליו מכל.

החוקרים ג’ושוע ג’קסון ובריטני סולומון חיברו את המחקר לאחר שבחנו את הזוגות הנשואים בגילאים 19-89. לזוגות ניתנו מבחנים שבדקו כמה פרמטרים פסיכולוגיים: פתיחות, אקסטרווגנטיות, פשרנות, ניורוטיות ומודעות. כעבור חמש שנים בדקו את מידת הסיפוק שלהם בעבודה, העלאה בשכר וכמה הם היו מועמדים לקידום.

התברר כי נבדקים שהצליחו יותר בקריירה שלו היו בעלי בן/בת זוג שקיבל ציון גבוה בסעיף המודעות.

מה שתרם להצלחה היו כמה נקודות במיוחד:

  • עזרה במטלות הבית: היכולת לחלוק ולהשתתף בעבודת הניקיונות ושאר מטלות הבית אומר שהאדם פנוי רגשית יותר להתעסק בקריירה שלו. מי שידע להסתייע בעזרה חיצונית תרם להצלחת הזוג בקריירות האישיות של כל אחד ואחת מהם.
  • להיות בן/בת זוג תומך עוזר להצלחתך בעבודה. אם בן הזוג סומך עלייך במשימות יומיומיות אז גם הבוס שלך יסמוך עליך עם משימות שונות ויראה בך אדם שניתן לסמוך עליו באופן כללי.
  • להיות עם בן או בת זוג תומך ומשחרר לחץ. כשאין לחצים בבית האדם פנוי מנטלית ורגשית להתעסק במה שיביא לו הצלחה בקריירה שלו. ריבים הם לא הגורם היחיד שיכול להפריע, אלא גם מבנה אישיות שונה ולא תואם עלול להעיב על הקידום.

אנשים עם אמביציה גבוהה יחפשו פרטנר תומך מאוד שיכול לתמוך בחלומות שלו. טוב, לא שחשבנו שקשר גרוע יכול לעזור לכם להתקדם בחיים. אז אם זיהיתם שאתם חיים עם בן אדם שמעכב לכם את החלומות אז זה הזמן להיפרד ממנו. רק אל תראו לו את הפוסט הזה. הוא עוד יחפש אותנו בפינה.

דרך Fast Company. תמונת שער: Shutterstock

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן