כך נראים בעלי חיים כפי שתועדו בסביבתם “הטבעית” בגני חיות

את דעתי על גני חיות הבעתי מזמן. רצוי שאלה יחדלו מלהתקיים, תובנה שמתחזקת לנוכח תת התנאים, הבדידות, מרחב הקיום המצומצם והעובדה שבעלי החיים צריכים להתמודד עם בני אדם שלוטשים בהם מבטים ומשליכים לעברם פיסות אוכל ועושים להם חור בראש עבור בידור זול. אין סיבה בעולם שבעלי חיים יצטרכו לסבול את נוכחותם הלא נעימה של ילדים נודניקים שיורקים לעברם או צוחקים עליהם. די ברור מי נמצא בצד הלא נכון של הכלוב.

ראו “שבויים”: כך נראים בעלי חיים כפי שתועדו בגני חיות ברחבי העולם

בתמונות המדהימות האלה של הצלם הצרפתי אריק פילוט ניתן לראות את העצב בעיניהם של יצורים כה ענוגים הכלואים בגני חיות באירופה. קשה להסתכל על זה. מצד אחד מדובר בצילומים יפים כל כך מבחינת קומפוזיציה, צבע, והעין האמנותית של הצלם פשוט מופלאה אך זה בעיקר מדכא ומטריד כשחושבים על המשמעויות.

אני נזכרת ב“דב העצוב” שהתפרסם בעולם לאחר שאיבד את זוגתו ונותר בודד בכלוב חם. הוא שהה בבריכה הקטנה כדי להתקרר ודי ברור שדב כמוהו אמור לחיות באלסקה ולא במקום חם. אם לרגע שכחתם כמה נורא זה כאשר גוזלים מיצור חי את החופש שלו על מנת לבדר בני אדם, ההוכחות לפניכם. המבט העצוב, הבדידות, השיעמום, המרחב המצומם, ברוכים הבאים לעולמם המלנכולי והמדכדך של בעלי חיים שבאו לעולם הזה כדי להיות חופשיים אך החופש שלהם הוגבל על ידי בני אנוש.

נכון, אנחנו מניחים שמטפלים בהם שם יפה, מאכילים אותם, דואגים לצרכים שלהם ועדיין, זה לא תקין. מגיע לחיות הללו יותר. הרבה יותר. אם זה שטח רחב יותר, יותר חיות לצדן, יותר אטרקציות כדי להעביר את הימים, צל, מים. עלינו כבני אדם לדאוג לבעלי החיים. הם לא באו לעולם עבורנו. מדובר באסירים הכלואים בניגוד לרצונם.

קוסטה ריקה הגדילה לעשות וסגרה את גני החיות בתחומה. במדינה הנאורה הזו החיות ישהו בטבע ויהיה מי שידאג להם כמה שניתן עד שיתאקלמו. מדובר במהלך מעורר השראה ונותר לקוות שמדינות אחרות יפיקו מסקנות ולו רק למנוע מילדים את התובנה הפסולה שיש קשר בין בעלי החיים העגמומיים האלה לבין חיות חופשיות בטבע.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

דרך Feature Shoot , אלדד קרין

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן