13 דברים שכדאי לדעת על “שופישופ”

1. אז מה בעצם קורה כאן?

שופישופ זו אפליקציה חדשה של חורים ברשת בשיתוף הסטארט אפ “אפקוין”, של זירת מסחר קהילתית במטבע וירטואלי. זאת במטרה להפוך את הקשר בין 700,000 משתמשי האתר לבין עצמם וביניהם לבין מפרסמים להרבה יותר משתלם ויעיל באמצעות חיבור בין התכנים, המשתמשים והמשווקים בזירת מסחר אחת.

לכניסה למארקט: market.holesinthenet.co.il

כל משתמש יכול לעלות למרקט מוצר, שירות או עסק שהוא או היא מציע. בתמורה, במקום שקלים, המשתמש מקבל עבורם שופים (כאשר שופי אחד שווה שקל), באמצעותם הוא יכול לצרוך שירותים או מוצרים אחרים במרקט. השימוש במארקט נועד לבני 18 ומעלה בלבד.

2. איך אנשים צוברים שופים?

אנשים צוברים שופים באמצעות פעולות שהם מבצעים ב”חורים ברשת” כגון שיתוף כתבות, מילוי משימות תוכן מגוונות ומסחר עם חברי הקהילה.

3. מה אפשר לקנות עם שופים במארקט?

בעקרון, כל מוצר או שירות שמתאים לדור המחובר: אופנה, גאדג’טים,טאבלטים, אמנות, שירותים דיגיטליים ועוד.. בעקרון, אם המוצר אטרקטיבי לקהל הקוראים של חורים ברשת (למשל, טאבלט או סמרטפון חדשים, אפליקציית מוזיקה חדשנית, נעלי ריצה שמתחברות לאינטרנט, שמלת מעצבים וכו’) הוא מתאים למארקט. מדובר בכל מה שעולה בראשך בתחום הסחר הדיגיטלי: שירותי עריכה, כתיבה, תרגום, הגהה, צילום, עיצוב, גאדג’טים, סדנאות ועוד. נוסף על כך, יוצעו במארקט שירותים של חורים ברשת: כתבות מקודמות באתר וקידום באמצעות באנרים באתר. תוכל, למשל, להרוויח שופים ועם הרווח לרכוש שטח פרסום ב”חורים ברשת”.

4. מי הם הקונים והמוכרים?

בעקרון כל משתמש יכול למכור את הפריטים שלו, אך כעקרון המארקט מיועד למוצרים מגניבים, קוליים, מלאי סטייל, מסקרנים, באותו אופן בו אנחנו בוחרים תכנים לאתר עבור הדור המחובר (המילניאלים). מבחינת מוכרים, הבמה מיועדת לארבעה סוגי מוכרים:

א. יוצרים ואומנים – אומנים, מעצבי בגדים, צורפים וכו’ שמוכרים היום בחנויות Etsy ואיביי.

ב. משווקים גדולים – שיוכלו להיעזר במרקט כדי להתחבר לקהל המשפיע שקורא את חורים ברשת וליצור באזז באמצעות הפצת מוצרים ושירותים חדשים וחיבור בין מסחר לתוכן.

ג. ספקי שירותים דיגיטליים – מעצבים גרפיים, עורכי תוכן, מגיהים, בוני אתרים, מתרגמים וכל בעל מלאכה שמספק את שירותיו ברשת.

ד. משתמשים אקראיים – כל מי שעשוי למכור מוצר שהתגלגל לידיו אך אינו מספק שירות או מוצר באופן קבוע.

5. אפשר לקבל דוגמאות לטיפוסים של מוכרים פוטנציאליים?

בהחלט.

א. תכשיטנית בוגרת בצלאל. יש לה חנות ב-Etsy, די מצליחה, אך אין לה פלטפורמה בעברית. באמצעות המארקט היא תציע 3-4 מוצרים מצליחים שלה למכירה, בשלב ראשון בהגרלה בין הגולשים, בשלב שני בשקלים עם הנחות בשופים.

ב. עורך וידאו און ליין: מציע את שירותיו בשופים או בשקלים ובהנחה בשופים. אם הסרטון שהוא ערך מוצלח הוא יככב בכתבה בחורים ברשת ובה יובלט שהסרטון הופק בעזרת שופישופ ודרכו יקבל לקוחות נוספים.

6. למכור במטבע וירטואלי? מה יוצא לי מזה?

א. חשיפה לקהילה של 700,000 ישראלים והפניה לאתר/חנות שלך.

ב. חשיפה במדור שבועי ב”חורים ברשת”: נוסף על חשיפת המוצרים שלך במארקט, מדי שבוע יתפרסם ב”חורים ברשת” מדור “השבוע בשופישופ” שיחשוף פריטים נבחרים שמוצעים במארקט. המדור יופץ ל-70,000 עוקבי חורים ברשת בפייסבוק ורבע מיליון ישראלים נוספים מקהל היעד.

ג. רווח בשופים, המטבע איתו ניתן לרכוש מוצרים ושירותים שווים במארקט.

ד. בשלב הבא (תוך שבועות): אפשרות למכור במארקט מוצרים בשקלים ולהציע הנחה בשופים.

7. מה כדאי לי למכור בשופישופ?

א. מוצרים ייחודיים, בעלי שיק סטייליסטי או אמנותי, לא בייסיק. למשל, גופיית פלנל – לא, שמלת מעצבים – כן. מחשב נייד בן חמש – לא, טאבלט בן חודש – כן.

8. כמה לגבות עבור מוצרים בשופישופ?

כעקרון שופי אחד = שקל אחד. ההמלצה שלנו: אם יש לך מוצר שווה, גם אם מחירו בשקלים 150 בלבד, להציע אותו ב-150 שופים בהגרלה בלבד. (נפנה אליך אם נבחר במוצר שלך להשתתף בהגרלה במדור השבועי של שופישופ בחורים ברשת). חשוב לציין בשלב העלאת הפריט 0 בכמות הפריטים המוצעת כדי שהלקוחות לא ירכשו ממך את המוצר אוטומטית אלא יגישו ביד לרכישה. אם אתה עורך הגרלה עצמאית, חשוב לציין מהם תנאי ההגרלה (למשל, בין כל מי שיעשה לייק לדף הפייסבוק שלך, מה מועד ההגרלה וכו’). אפשרות נוספת היא להציע פריט זול יחסית בשופים בלבד (למשל, מחזיק מפתחות מגניב) כדרך לעורר מודעות. רק אל תשכח לציין בתיאור הפריט ובפרופיל שלך הפניה לחנות ולאתר שלך כדי שתהיה כתובת לאנשים.

9.אני רוצה נוכחות גדולה יותר במארקט ובחורים ברשת

מצוין. פנה אלינו [email protected]

10. יש אפשרות להציע קופון עם הנחה בשופים על המחיר השקלי כדי למשוך אנשים לחנות פיזית?

כן. ראה בשלב הוספת פריט חדש.

11. מתי יושק המארקט?

בהשקה רכה ב-17 בספטמבר, 2014. בהשקה רשמית ב-19 באוקטובר, 2014.

9. האם ניתן יהיה למכור במארקט גם בשקלים ולסלוק און ליין?

כן. בקרוב.

10. מי מנפיק את השופים ומי מפקח על המנפיק?

השופים במרקט מונפקים בדרכים הבאות:

א. על ידי תרומה לאחת מהעמותות הנבחרות במארקט.

ב. 5 שופים הניתנים כמתנה לכל מצטרף חדש ועל כל העלאת פריט חדש עם תמונה.

ג. שופים המונפקים על ידי ובהתאם לשיקול דעתם של מנהלי הקבוצה למען הקהילה.

11. למה למוכרים כדאי למכור בשופים ולא בכל מקום אחר ולהרוויח כסף?

מכיוון שלמשתמשים רבים יש שופים שהם רוצים להשתמש בהם (וכסף בד”כ קצת חסר), ולכן מכירה תמורת שופים פותחת בפנייך קהל פוטנציאלי נוסף. השופים שתקבל יאפשרו לך לקנות מוצרים אחרים, שחלקם קיימים רק במרקט, ובתמורה לשופים. נוסף לכך, שופישופ מספק למוכרים של פריטים מעניינים פרסום דרך “חורים ברשת”, מדיה שמושכת יותר מ-600,000 ישראלים מדי חודש.

12. למה למוכר כדאי למכור בשופים ולא פשוט להגריל או לחלק חינם?

למעשה, מכירה בשופים מאפשרת לקהילה להעריך את המוצר ולהבין שיש לו תג מחיר במקום לקבל אותו ללא ערך. בנוסף לכך, בתהליך המכירה ההון הווירטואלי עובר מהקונה למוכר, שיוכל לעשות במטבע שימוש חוזר. מטבע וירטואלי מבטיח קהל חוזר ונאמן יותר ואף מעודד צמיחה של קהילה. הקונים והמוכרים מרווילים את האפשרות לקנות ולמכור מוצרים ושירותים מקהילה שעושה זאת לא באופן מסחרי (ולא על מנת “לשאוב כסף” מהקהילה) אלא באופן של שיתוף משאבים ושיתוף פעולה בין חבריו. בנוסף, את האפשרות להשיג אלפי מוצרים מבלי לבזבז אפילו שקל.

13. ומה הקהילה מרוויחה מזה?

הקהילה מרוויחה פלטפורמה למסחר תוך קהילתי שאינה “ממסחרת” אותה באופן שגורמים מסחריים כאלה ואחרים “ישאבו” את הכסף מתוך הקהילה. מה שמיוחד בשופים זה שכל שופי שמשתמש הרוויח – הוא יכול לבזבז רק בתוך קהילת חורים ברשת – דבר שממריץ את הכלכלה החורימבאית. ובנוסף, מאפשר לחורים ברשת לתמוך בפרוייקטים חברתיים אחרים.לפרטים נוספים: [email protected].

ראו גם:

איך מעלים פריט חדש ל”שופישופ” בדרך הנכונה?

איך צוברים הון וירטואלי וקונים מוצרים ושירותים שווים בלי כסף?

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן