6 טרנדים עתידניים לוהטים בעולם היופי

מה צופנים פני העתיד? לא מעט מומחים לתחזיות וטרנדים רוקחים את התשובה ברגעים אלה. מה שבטוח, יהיה מי שימציא צבעים, מרקמים ואופני שימוש חדשניים בשאיפה לראות אותם על פרצופיהן של אינספור נשים בכל רחבי העולם. אבל הצלחה בחיזוי טרנד היא עסק חמקמק ולרוב לא מדויקת כמו פס אייליינר.

ראו גם: תראו איך איפור אלקטרוני משנה לחלוטין את מראה הפנים

המאפר ירין שחף, בעל בית הספר למקצועות היופי, חוזה מגמות וטרנדים עוד משנות השמונים. עבורו המחר נראה בוהק כמו צללית פנינה. “בעתיד אדם יחפש קבוצות התייחסות רלוונטיות לצד אינדיבידואליזם הולך וגובר. הסימנים כבר פה: החיים יהיו יותר תזזיתיים, קצרים בזמן, כולנו נחפש ריגושים באופן אובססיבי. תהליכי הגלובליזציה יושלמו ואנשים ירגישו קרובים אך בפועל יהיו מאוד רחוקים. יחד עם זאת, אני צופה כי כשהעידן הטכנולוגי יתחיל להעיק עלינו, תקום מחאה נגדו ונחווה כמה תהליכים במקביל וביניהם, חזרה לטבע ולערכי המשפחתיות והחברות של פעם”.

צרכנות הוגנת יותר

אחת התחזיות המעניינות שצופה שחף שיחדרו לעולם הביוטי היא הדגש על שכר הוגן. נוכל לראות פודרות עם המשפט We were fairly paid. “זו תחזית הנובעת מהמחאה החברתית”, מספר שחף, “העולם המערב שחי באפילה בנוגע למתרחש בשאר אזורי העולם מתחיל אט אט להתעורר מהבועה. בעידן שבו גם לפועל ייצור בסדנאות יזע יש טלפון סלולרי שמחובר לאינטרנט, העושק המערבי מתחיל לצוץ ולקלקל את השלמות הזו. לאחר עידן זכויות בעלי החיים, אנשים יתמקדו באחיהם לגזע ויחושו אי נוחות על הניצול המתמשך. הדרך לפצות את מדינות העולם השלישי תתחיל בצרכנות – המחאה תוביל ללחץ על התאגידים לשלם יותר ואלה ינצלו זאת לפרסום יחצ”ני.

יש כבר דוגמאות מוחשיות בשטח – חברות כמו בננה ריפבליק ודנה קארן ומתחילות להחזיר דולר למוצר לאותם כפרים שמייצרים את חומרי הגלם לתעשיית הבישום והאופנה. הן משקיעות חזרה בחינוך ובבריאות וזוכות לתמיכה של סלבס כמו אנג’לינה ג’ולי המשמשים כשגרירי או”ם לזכויות אדם”.

הנה התחזית העתידיות ל-2015/16 לפי ירין שחף:

1. הגלאם של שנות ה-70

ימי הדיסקו/כדור מראות/פרימדונות

טיפ איפור: בסיס איפור מבריק. מסגור שחור לעין ומסקרה במראה שכבתי

טיפ שיער: שיער ארוך וישר, מעוגל בקצוות. פוני.

טיפ סטיילינג: אוברול מבד סאטן. חולצת פייטים בעלת כתפיים מודגשות.

2. מינימליזם שנות ה-60

חד גוניות/הצהרה מאופקת/ניאוקלאסי.

טיפ איפור: בסיס קל ומבריק, איילינר בגוון זית, שפתון ורוד חיוור ומאט.

טיפ שיער: תסרוקת נפוחה מעט ומוברשת לאחור.

טיפ סטיילינג: שמלה בגזרת A. בדים חלקים. אביזר או תכשיט אחד בלבד.

3. דרכים מצטלבות

מפגשי מרקמים/ ערבוב דוגמאות/צורות גיאומטריות/טקסטורות של מחוספס וחלק.

טיפ איפור: בסיס איפור בשני מרקמים, איילינר בלבן מאט.

טיפ שיער: תסרוקרת א-סימטרית באיסוף גבוה ומרושל.

טיפ סטיילינג: אביזרי שיער גדולים, מיני כובעים.

4. טשטוש גבולות

הדרגה בצבע/ה”טאי דאי” החדש/יצירות האמנות של סקיה וג’קסון פולק. ההשראה של דיו מתפשט במים.

טיפ איפור: צללית עיניים בגוונים מטאליים. הדגשת העפעפיים העליונים והתחתונים בריסים מלאכותיים.

טיפ שיער: צביעת שיער בסגנון “אומברה”.

טיפ סטיילינג: בגדים בצללית הצמודה לגוף. הדפסים של צבעים “מרוחים” בצורות שונות.

5. אקווה פלסטיקה

מסכות שקופות/מים קפואים/מים מרפאים/השקפויות במים. ההשראה באה מצילום סלפי של בתו המצורף כאן.

טיפ איפור: מדבקות פלסטיק מחזירות אור. איילינר בגווני מים.

טיפ שיער: מראה שיער רטוב משוך לאחור מודבק.

טיפ סטיילינג: אביזרי פלסטיק שקופים. בגדים המשלבים בד יחד עם אלמנטים פלסטיים.

6. המראה הרוסי: חזרה לשורשים

שושלת רומנוב/הנסיכה אנסטסיה ותכשיטי הכתר/עושר חצר המלוכה/ימי הזוהר של רוסיה הצארית/פוטין

טיפ איפור: עוד פנים חיוור, סומק “בובתי”, צלליות עיניים בגוונים מטאליים.

טיפ שיער: צמות “מרושלות” אסופות סביב הראש.

טיפ סטיילינג: מעילים במראה צבאי, מדליות ועיטורי צבא.

עד כה הספיק שחף לצבור בארסנל שלו כמה הצלחות וכישלונות לצד מברשות האיפור שלו. “הייתי חבר בוועדה בינלאומית של תחזיות בשם BEAUTY VIEW בה עסקנו ביצירת תחזיות יופי ואופנה עבור גורמי מפתח וחברות מובילות בתחום. בזמנו התבקשנו להסתובב בעיר המוצא שלנו (תל אביב במקרה שלי) ולצלם השראות מהרחוב שיהפכו ללוחות השראה ולבסוף גם לתחזיות שימכרו לתאגידים ויחזרו לרחוב ואל המדפים. אחד הטרנדים שניבאתי עם הצוות שעבד איתי והפך להיות מגה טרנד מתגלגל הוא בסיס האיפור הנושם, הטבעי, זה שנראה מבריק ולא מפודר למוות”.

שחף, כמו מאפרים רבים, מנסה לנבא מה יתפוס. הוא יודע שטרנדים באים בדרך כלל מהנוער האמיץ והנועז. מה שבטוח, טרנד מוצלח אינו מנותק מהקשר לוגי. אנשים לא ישתפו דבר לא הגיוני ומסובך מדי. הוא חייב לשקף את רוח התקופה ואת מה שהאדם רוצה להעביר. לפעמים רעיון נראה גאוני אבל הוא מתרסק אצל הקהל. כמה מכן זוכרות לק לציפורניים בצורת טוש? הטרנד הזה ירד מהר גם בלי אצטון. “חזינו שלקים עם ראש לורד יהיו נוחים ומדויקים יותר ממברשת ויהיו הצלחה גדולה”, מספר שחף, “תחזית זאת נמכרה למותג דיור אך מעולם לא התממשה. המוצר שיצא לשוק בשנות ה-80 פשוט לא נמכר ונשים המשיכו להעדיף מברשת”. גם המסקרה הצבעונית לשיער עבור לוריאל נמרחה מחיינו כלא היה. “החברה חשבה שנשים ירצו להעניק צבע זמני עד החפיפה לפוני שלהן אבל היא לא הצליחה להיקלט”.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן