ובינתיים בהולנד: לוויה ל”לייק”

לא מעט אנשים היו שמחים לקבור את פייסבוק, יחד עם שאר הרשתות החברתיות שגוזלות את חיינו וגורמים לרבים לחוש רע עם עצמם ביחס לאחרים. אבל אם כבר לערוך לוויה ל”לייק”, הפיצ’ר המפורסם והמאוס בעולם, אז בסטייל. ועם הרבה הרבה חברים. אילו מארק צוקרברג היה מבליח לטקס הזה הוא היה כנראה מת במקום.

ראו גם: 13 טריקים וסודות מגניבים בפייסבוק שאולי לא הכרתם

הלוויה המושקעת התקיימה בסוף השבוע האחרון ב”אוד קרק”, הכנסייה העתיקה באמסטרדם. המתאבלים גררו ארון קבורה בצורת לייק עד לכנסייה עצמה. כנראה שזו הלוויה המשעשעת בעולם. למי שתהה מה עומד מאחורי העניין אז מדובר בדחייה סימבולית למה שמכונה “האשטאג אקטיביזם” ו”קליקטיביזם”. המארגנים משתמשים ברשת כדי לקרוא לאנשים להמיר פעולות און ליין בפעילות באוף ליין. מארגני הטקס פשוט מאמינים שללחוץ לייק לא יעזור באופן יעיל לשום דבר בחוץ באמת.

המניפסט שלהם מרתק ומודע לכוחן ההולך ופוחת של האמונה והדת כאשר דת הלייק הלכה והשתלטה. עיקרי המסרים שלהם מובאים כאן:

“עד לא מזמן טכנולוגיה חדשה הפכה את הלייק למצרך. בהתחלה הלייק היה נראה תמים ולפעמים הלייקים היו מתאספים כמו מתנות מתחת לעץ אשוח אבל אז חשקנו בעוד וזה הפך להיות האופיום של ההמונים. כעת החברה שכחה מה המשמעות האמיתית של לייק. במקום לעשות פעולות לשינוי אמיתי בחוץ, האקטיביזם שלנו הצטמצם לגודל של מסך מחשב. אנחנו מביעים את הדיסלייק שלנו עם מה שקורה בעולם האמיתי עם לייק. אנחנו צריכים כחברה להתמקד בכוונות ופעולות אמיתיות במקום בתגמול הסימבולי המתבסס על קליק של עכבר”.

יאללה, תודו שהכי מגיע להם לייק 🙂

דרך Neatorama

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן