מדוע צריך אתר-סלולר אם רוב הפעילות היא באפליקציות?

מחקרים שמתפרסמים מדי יום, חודש ושנה מסבים את תשומת לבנו לעובדה שהמובייל משתלט. כבר היום השימוש במכשירים ניידים עקף את השימוש במחשבים שולחניים, ביחס של 60/40 אחד לעומת השני (בהתייחס למשתמשים בארה”ב, טק-קראנץ’ 21.8.14).

אך כשמביטים טוב יותר בפילוח הנתונים, מגלים ש-52% מזמן השימוש במכשירים ניידים נעשה באפליקציות – ורק היתרה משמשת לגלישה באינטרנט. כלומר רוב זמנם של משתמשי המובייל מועבר באפליקציות. בסמארטפונים מדובר על 88 אחוזים מזמן השימוש, לעומת 82 אחוזי שימוש בטאבלטים.

אם רוב בעלי המכשירים הניידים משתמשים יותר באפליקציות מאשר בגלישה באינטרנט – מדוע עסקים עדיין צריכים להשקיע באתר מותאם מובייל, במקום באפליקציה ייעודית?

על השאלה הזו ניתן לענות אם בודקים לאילו מטרות משתמשים באפליקציות מובייל. הנה פילוח הנתונים:

 כפי שניתן לראות, עיקר השימוש באפליקציות הוא למטרות מדיה חברתית, משחקים וכן שימושים אחרים. לא סתם האפליקציה המובילה בזמן השימוש היא פייסבוק. רק 5% משתמשים באפליקציות למטרות רכישה אונליין, מה שאומר שבבואנו לשווק ולפרסם עסק בסלולר – לא משתלם להשקיע באפליקציה.

חלוקה נוספת של הנתונים בצורה אחרת, מאששת את העובדות שלעיל: אפליקציות משמשות בעיקר למטרות הנאה ופנאי, ואילו הגלישה במובייל משמשת למטרות יותר רציניות, כגון חיפוש מידע, רכישות מקוונות, פעולות בנקאיות ועוד.

זו הסיבה העיקרית לכך שמוטב לעסקים להקים אתר מותאם למובייל. אפליקציות משמשות לשעות הפנאי, ואילו אתרי מובייל הם אלו שמובילים את הנתח העיקרי בכל הנוגע לפעילות עסקית.

  החלטתם לבנות אתר מובייל?

השיטה הטובה ביותר להקמת אתרים מותאמי-מובייל, היא לבנות אותם בצורה רספונסיבית מלכתחילה. אומנם ניתן לבנות אתרי מובייל גם בנפרד מגרסת האינטרנט הרגילה, על דומיין מעט שונה או שונה לחלוטין; אבל אז צריך לוודא שמתאימים את הכול בין שתי הגרסאות. כשבונים אתר רספונסיבי, ניתן לעשות זאת על אותו דומיין בדיוק כמו הגרסה הוובית, בלי לדאוג שעמודים בגרסת האינטרנט לא יקבלו את העמודים המקבילים להם בגרסת המובייל.

השיטה הכי טובה לעשות זאת היא להשתמש בתבניות עיצוב רספונסיביות מוכנות מראש, בדרך כלל באתרי קוד פתוח. כמו כן ניתן להתקין תוספים מיוחדים שהופכים כל אתר אינטרנט לאתר מובייל בצורה אוטומטית, רק עם הבדל אחד “קטן” – העיצוב המקורי לא בהכרח יישמר במעבר בין האתרים.

בחרתם באפליקציה?

כדאי להגדיל את הסיכוי שהמשתמשים ימצאו את האפליקציה שלכם, כאשר הם מחפשים בגוגל Play או באפ-סטור. בדיקה של חברת נילסן מ-2012 הראתה שיותר מ-60 אחוזים ממשתמשי הניידים מחפשים אפליקציות בחנויות המקוונות של גוגל ואפל, והיתר פשוט שואלים חברים או בני משפחה.

כדי שימצאו דווקא את האפליקציה שלכם, יש לבצע סדרת פעולות לקידום האפליקציה בחנות (ASO – App Store Optimization). מעבר לכך, כיום גוגל מציג אפליקציות גם בתוצאות החיפוש, מחוץ לגוגל פליי, והחשיבות של אופטימיזציית אפליקציות רק גדלה והולכת.

בדיוק כמו קידום של אתר, גם פה יש תורה שלמה שצריך ללמוד וליישם לאורך זמן; אבל באופן כללי ניתן לצמצם את עיקרי הדברים ל-7 שלבים עיקריים:

תגיות – בדיוק כפי שבכל אתר יש כותרת, תגית-תיאור ועוד, כך גם באפליקציות. שם האפליקציה חשוב מאוד וכן מילות המפתח שאתם בוחרים לתיאור האפליקציה.

אייקון – הכינו אייקון ייחודי לאפליקציה שלכם. רצוי שהאייקון יכיל גרפיקה בולטת (משהו שמשלב גם 3D), עם תוכן גרפי רלוונטי למהות האפליקציה.

תמונות וטקסטים – הוסיפו תמונות שמתארות את האפליקציה והמתרחש בה. כמו כן כדאי לכתוב טקסט קצר ואטרקטיבי, שימשוך את העין ואת תשומת הלב כבר בשניות הראשונות (“דירוג 4.8 תוך 10 ימים!”).

חוות דעת – דירוגים, ביקורות-גולשים וקישורים חשובים בהחלט. באפסטור של אפל אין חשיבות לאינטרנט אלא רק לחנות עצמה, בעוד שגוגל פליי לוקח בחשבון גם את המתרחש באינטרנט (ראו סעיף 6). יש לזכור שדירוג האפליקציה באפסטור נקבע לפי כמות ההורדות, ואילו בגוגל פליי הוא נקבע לפי אחוזי השימוש בפועל באפליקציה.

שיווק חינם בחנויות האפליקציה – “האפליקציה שלי תפרסם את האפליקציה שלך, שתפרסם אפליקציות אחרות שיפרסמו גם את האפליקציה שלי”. השיטה הזו נקראת Cross Promotion וניתן ליישם אותה ישירות מול בעלי אפליקציות או באמצעות רשתות פרסום המתמחות בנושא.

שיווק חינם באינטרנט – הפעילות האינטרנטית משפיעה על הקידום בגוגל פליי ולא באפסטור, ולכן כדאי להחליט מראש כמה השקעה זה שווה לכם. מדובר בכל מה שאפשר לעשות מבחינת יחסי ציבור: כתבות בעיתונות, בבלוגים ובאתרי נישה מתמחים; הוספת אזכורים וקישורים; פעילות בקבוצות פייסבוק ובפורומים באינטרנט ועוד.

שיווק בתשלום – ניתן לשווק, לפרסם ולקדם את האפליקציה גם בתשלום, באמצעות רשתות פרסום ייעודיות לפרסום אפליקציות. כמו כן ניתן לנצל את כל אפשרויות הפרסום הרגילות בתשלום, כגון גוגל אדוורדס, פרסום בפייסבוק ועוד.

נכתב על-ידי עמית אדלר עבור סים תקשורת – רשת חנויות ומעבדות סלולר

 

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן