פייסבוק לאב שניסה לגייס כסף להשתלת לב לבנו: “המודעה שלך לא באה לנו בטוב”

מדיניות הצנזורה של פייסבוק אף פעם לא היתה ברורה במיוחד, ונראה שלעתים היא מבוססת על גחמות של מנגנון סינון תכנים אוטומטי לא מכוונן ומצבי רוח משתנים של העובדים שאחראיים לבחון את המקרים מעוררי המחלוקת.

כך למשל, פייסבוק יכולה יום אחד להחליט להסיר כל זכר לתמונה של אישה מיניקה ויום אחר כך לסרב למחוק סרטון שמציג מישהו שורף חתול.

אב שניסה לגייס כסף בשביל שבנו התינוק יוכל לעבור השתלת לב שתציל את חייו זכה לקבל הודעה לא נעימה ממנגנון סינון התכנים הזה. בפייסבוק טענו שהפוסט שהוא ניסה לקדם, בו הוצגה תמונה של בנו החולה מחובר למכשירים רפואיים, לא עומד במדיניות האתר ולכן פייסבוק לא מאשרת אותו.

“הפרסום שלך לא אושר כי התמונה או הווידאו הוא מפחיד, דוחה, פרובוקטיבי ומעורר רגשות שליליים. תמונות שמראות תאונות, מכוניות מרוסקות, גופות, רוחות, זומבים וערפדים לא מורשות לעלות לשירות”, נכתב בהודעה אוטומטית שנשלחה לאב לאחר שזה ניסה להעלות מודעה שקוראת לגולשי הרשת החברתית לתרום חמישה דולרים ולקבל צמיד כחול.

“מכל הזבל האינסופי שהם מאשרים כל יום, התמונה של הבן החולה שלי היא המקום בו הם בחרו למתוח את הגבול?”, תהה האב, “מה כל כך פוגעני בבתמונה הזו?”

למזלו של האב, הסירוב של פייסבוק לפרסם את הפרסומת הפך לסיפור חדשותי שהופיע במהדורות חדשות בארצות הברית ובאתרי אינטרנט רבים. האנשים שנחשפו לסיפור פתחו את ליבם לסיפור, וצמיד התמיכה בילד החולה הפך לפופולרי גם ללא עזרת פייסבוק.

אך גם פייסבוק, בסופו של דבר, הודו בטעותם. כשהסיפור הפך ויראלי, פייסבוק הפכו את החלטתם והעלו את הפרסומת. “זו היתה טעות שלנו, ואישרנו מחדש את התוכן”, אמר נציג האתר ל-BuzzFeed: “אנחנו מתנצלים על כל אי נוחות שנגרמה למשפחה”.

דרך BuzzFeed | תמונות דרך פייסבוק

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן