מחקר: כל האשכנזים קרובים זה לזה קצת יותר מדי

האם הייתם מוכנים לצאת עם בת דודה שלכם? ועם בת דודה בדרגה שנייה? ושלישית? מחקר חדש קובע שאם אתם יהודים אשכנזים ואתם בזוגיות עם יהודים אשכנזים אחרים, אתם לכל הפחות בני דודים מדרגה 30. לא נעים.

המקורות המפתיעים של שמות המשפחה האשכנזים

המחקר בדק DNA של 128 יהודים אשכנזים וניתח את הרצפים הזהים בגנום כדי לנסות ולהתחקות אחר המקור שלו. בסופו של דבר הסיק החוקר כי כל המקור של יהדות אשכנז היא קהילה קטנה מאוד של 350 יהודים שחיו בין 600 ל-800 שנים. כל האשכנזים הם צאצאים שלהם, מה שהופך אותם לבני דודים רחוקים.

הקבוצה הקטנה הזו היא ככל הנראה של יהודים שהיגרו לאיזורים מסויימים באירופה לאחר שגורשו ממדינות כמו צרפת וספרד. ככל הנראה, רק קבוצה מצומצמת של הפליטים האלה התרבו, ומכאן הקשר הגנטי של כל יהדות אשכנז שהגיעה לאחר מכן.

הקרבה הגנטית הזאת גם מסבירה נטייה שיש ליהודים אשכנזים לחלות במחלות גנטיות מסוימות או לפתח סוגים שונים של סרטן (כמו למשל סרטן השד, כפי שפורסם לאחרונה).

מי שניהל את המחקר, איציק פאר מאוניברסיטת קולומביה (עוד אח אחד), מספר שהמידע הזה יוכל לעזור לרופאים לזהות בעיות ברצף הגנטי, ולסייע לחוקרים נוספים בעתיד. “כשמבצעים מחקר גנטי על אוכלוסיה ויודעים את כל המשתנים של אותה אוכלוסיה, אפשר לנהל את המחקר ביעילות. לא צריך להסתכל על הכל”, הוא סיפר.

בקיצור – יש גם יתרונות לכך שכל האשכנזים בני דודים. מצד שני, אם אתם אשכנזים ומגעיל אתכם להתחתן עם בת דודה מדרגה 30, אנחנו ממליצים לכם לחפש בת זוג מעדה אחרת.

דרך Live Science | תמונה: Shutterstock

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן