הטיעון הטוב ביותר בעד שעובדים יקבעו לעצמם את תיאור התפקיד

אם יש לכם כרטיס ביקור, הוא בטח מתאר את הג’וב שלכם כ”מהנדס תוכנה”, “מנהל שיווק”, “איש מכירות” או משהו דומה. תאורי תפקידים הם מטבעם אינם אישיים ומשעממים, אבל מחקר חדש מראה כי חברות שחושבות מחוץ לקופסה ומאפשרות לעובדים לבחור לעצמם את תיאור התפקיד נהנות מעובדים מאושרים יותר.

המנהג הזה, לחשוב על תארי תפקידים מקוריים (כמו למשל “חברי קאסט” לעובדי פארקי השעשועים של דיסני) נהוג במעט מאוד חברות.

מעטות עוד יותר החברות שנותנות לעובדים לבחור בעצמם איך הם רוצים להיות מכונים. אחת מהחברות הנ”ל היא קרן Make-A-Wish, שמגשימה חלומות של ילדים החולים במחלות סופניות. בחברה נותנים לעובדים את האפשרות להיות מה שהם רוצים, וכך עובדים אצלם “שליחי קסם”, “הפיה הטובה של המשאלות” ועוד.

מחקר שנערך בעזרת העובדים של הקרן גילה שהאפשרות לבחור בעצמם את הטייטל עושה להם רק טוב. העובדים סיפרו שהתיאור היצירתי עוזר להם להתמקד בחלקים הטובים של העבודה שלהם ולא לשקוע בדכאון בעקבות כל החלקים הרעים.

אחת מהעובדות סיפרה ש”לצוות היה מאוד קשה לעשות את מה שהוא עשה אלמלא התארים האלה”. עובדים אחרים סיפרו לחוקרים שהם מרגישים שהתארים האלה עוזרים להם להתמודד עם ההתשה הנפשית של תפקידם גם בלי שנשאלו על כך ישירות.

העבודה בקרן שמתעסקת עם ילדים חולים אינה דוגמה למקום עבודה סטנדטי, אבל סביר להניח שגם חברות מסורתיות יותר שיאפשרו לעובדים שלהם להיות קצת יצירתיים בתוך המערכת יגלו שמדובר בהקרבה קטנה עם תמורה גדולה. ולכן, מעתה אל תקראו לי עוד “ארז רונן – כותב בחורימבה” אלא “ארז רונן – מומחה בחתולים חמודים וקפאין”. תודה.

דרך Neatorama | תמונה: Hartwig HKD, פליקר

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן