אשה חיה למשך חודש על פי ההורמונים שלה, מדווחת על תוצאות מעניינות

כשאומרים שנשים פועלות על פי ההורמונים שלהם מתכוונים על פי רוב לתפישה שוביניסטית, לפיה גוף האישה הופך אותה לעצבנית, מעצבנת ולא רציונלית.

שיטת לייפסטייל בשם “הורמונסקופ“, שעלתה לאחרונה לכותרות בזכות כתבה מחמיאה ב-Telegraph הבריטי, משתמשת בהורמונים האלה כדי לחזות מראש התנהגויות נפוצות אצל נשים ולעזור להן לתכנן את החודש בהתאם.

השיטה של העיתונאית גבריאלה ליכטרמן וד”ר סקוט הלצמן מתבססת על עלייה במינונים של הורמונים מסויימים בגוף בהתאם לתהליכים הפנימיים המחזוריים שמתרחשים בו: מחזור, ביוץ וכו’. על פי מפתחת השיטה, הגוף הנשי פועל כמו שעון מהבחינה הזו, ולכן ניתן לחזות מצבי רוח על פי זיהוי “הזמן הזה בחודש”, וחלוקה של החודש לשבועות הסובבים את ימי המחזור.

כך למשל, בשבוע הראשון (שהוא שבוע המחזור) רמות האסטרוגן עולות, מה שהופך נשים לאנרגתיות ואופטימיות יותר ברגע שהן מתגברות על כאבי המחזור. השבוע השני הוא שבוע הביוץ, אז רמות האנרגיה עולות לשיא וזה הזמן הטוב ביותר לתכנן פעילויות חברתיות, ראיונות עבודה וגם מפגשים רומנטיים.

תמונה: Shutterstock

השבוע השלישי נעים קצת פחות, עם מה שמכונה בשיטה “תסמונת קדם-מחזור” שהופכת את הנשים לקצת יותר רגישות ועצבניות. לשבוע זה מומלץ להיערך בהתאם, לא לקבוע פגישות חשובות ולארגן טוב יותר את המשימות ביום כדי לעמוד בהם. השבוע הרביעי הוא המעצבן מכולם, עם צניחת אסטרוגן שיכולה להביא לכאבים, מצב רוח רע, תשישות מוגברת ועוד תסמינים פחות נעימים שאפשר להיערך להם מראש עם משכחי כאבים במידת הצורך.

בקיצור – לכל מצב הורמונלי יש את הפעילויות המומלצות לו. זה נשמע קצת נוסחתי ואולי אפילו מעט שוביניסטי, אבל רופאי נשים מסכימים שהשיטה הזו מבוססת, לפחות באופן כללי, על דברים נכונים. “קשה לי לנעוץ סיכות בשיטה הזו, כי למרות שהדבר הזה הוא מעט קלישאתי הוא גם די נכון”, אמרה אלקסיס פולסון, מומחית לבריאות נשית, ל-Jezebel: “מדובר במידע חשוב עבור נשים, שיכול לעזור להן לדעת שהן צריכות לסלוח לעצמן על דברים שאינם בשליטתן”.

עקרונות השיטה מפורטים באתר המוקדש לה, וניתן גם להוריד אפליקציה שתעזור לכן להתאים את עצמכן לצרכי הגוף. עם זאת, יש לציין שההורמונסקופ הזה לא מתאים לכל הנשים, ולא תקף לנשים שלוקחות גלולות למניעת הריון.

תמונה: Shutterstock

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן