5 הצהרות מעניינות שיצאו מאפל הלילה שכדאי לשים לב אליהן

אחרי שבועות של שמועות, דליפות וספקולציות, אפל חשפה הערב (ג’) את הדור הבא של מכשירי האייפון שלה: ה-iPhone 6 וה-iPhone 6 Plus.

כמו כן, חשפה החברה את ה-Apple Watch, שעון חכם שאולי יצליח להפיח חיים בקטגוריה הטכנולוגית הלא ממומשת הזו. סביר להניח שבשעות הקרובות הרשת תתמלא עשרות ומאות טורים סטייל “אפל איבדה את זה”, “זה המכשיר הכי גאוני מאז המצאת הגלגל” ו”סטיב ג’ובס וודאי מתהפך בקברו”.

בסך הכל מדובר בטלפון חכם ובשעון חכם, וחשוב לזכור לשמור על פרופורציות בהכרזות כגון אלה. אפל היא חברה עסקית שרוצה לעשות כמה שיותר כסף, לא פחות ולא יותר, והאייפון הוא מוצר מסחרי פופולרי אבל לא כזה שיכול להשמיד או להציל את העולם. ולמרות זאת, מדובר בדור חדש של מכשירים שנמצאים בכיסים של כולנו, ולכן לא מפתיע שרבים מתרגשים מהמאורע.

בלי לקבוע מסקנות פומפיוזיות, אלה 5 הדברים הכי מעניינים שלמדנו מהאירוע של אפל הערב.

1. תם עידן המכשיר האחד

עד עתה, אפל היתה די ברורה באסטרטגיה שלה עם האייפון: בכל שנה מציגים מכשיר דגל אחד בלבד. המכשיר הזה הגיע בצבעים שונים ועם נפחי אחסון שונים, אבל בסופו של דבר זה תמיד היה אחד, בין אם קראו לו iPhone 5 או 5s או 3G. לצידו הוצג בדרך כלל דגם זול יותר (בשנה שעברה זה היה ה-5c הכושל), אבל הפוקוס תמיד היה על מכשיר אחד בלבד.

השנה אפל הולכת על שניים. ה-iPhone 6 בעל תצוגת ה-4.7 אינץ’ וה-6 Plus בעל תצוגת ה-5.5. זו היתה החלטה הכרחית שאפל היתה צריכה לבצע כדי להתמודד מול מגוון המכשירים של סמסונג, LG, HTC ושאר חברות הסלולר האחרות, אבל זו גם החלטה שקצת מטשטשת את המסר של אפל. כבר לא מדובר בחוויה אחת אחידה לכל הלקוחות, אלא בפיצול של קהל המשתמשים לשני תתי-מכשירים שונים. העובדה שלפלוס יש תכונות שאין ל-iPhone 6 הרגיל (כמו מצב אופקי או ייצוב אופטי למצלמה למשל) תבלבל עוד יותר את הלקוח המתלבט איזה מכשיר לקנות.

2. השעון המדובר

ה-Apple Watch הוא הבייבי של טים קוק, המנכ”ל הנוכחי של אפל, שהחליף את סטיב ג’ובס כשזה הבין שהוא חולה מדי בשביל להמשיך לנהל את החברה. קוק אפילו אמר על הבמה “One More Thing”, אולי המשפט הכי מזוהה עם ג’ובס, לפני שהוא הציג את המוצר, מה שאולי מראה עד כמה הוא בטוח שמדובר בלהיט. השאלה היא איך אפל מתכוונת להוכיח לצרכנים ששעונים חכמים זה מוצר מעניין אחרי שחברות כמו סמסונג וגוגל נכשלו לעשות זאת.

התקווה הגדולה של אפל לחדש היא ממשק המשתמש. לא מדובר בגירסה מוקטנת של iOS, אלא בממשק חדש לגמרי שמבוסס על שילוב של מסך מגע רגיש ללחץ וחוגה דיגיטלית. ממשק המשתמש הזה נראה מעניין ושונה לחלוטין מאלה שרצים על שעונים חכמים של אנדרואיד. מעין שילוב של החוגה המעגלית של האייפודים הישנים עם מסך המולטי-מגע של האייפון. בשביל להשתמש בשעון הזה תצטרכו מכשיר iPhone 5 (או מתקדם יותר).

המכשיר הזה עדיין נראה גיקי להחריד ולא מאוד שימושי מעבר להתלהבות מהגאדג’ט עצמו, אבל זה גם מה שאמרו בהתחלה לגבי האייפד ותראו לאן הוא הגיע. אם יש חברה שיכולה להרים קטגורית-מוצר חדשה מהקרשים זוהי אפל – והשעון הזה הוא המבחן שיצטרך להוכיח שלחברה הזו עדיין יש את היכולת הזו ושהיא לא קפאה על שמריה.

אגב, הלקח מהסעיף הראשון תקף גם לגבי השעונים: ישנם שני דגמים של ה-Apple Watch, דגם קטן ודגם גדול. המחיר של השעון יתחיל ב-349 דולרים (יקר!), והוא יהיה זמין בתחילת 2015.

3. עדיין אפשר עם יד אחת

עד כה, אפל טענה שהיא לא מתכוונת לשחרר טלפון עם מסך גדול יותר מארבעה אינץ’, כי לטענתה זה הגודל המקסימלי בו עדיין אפשר להשתמש במכשיר עם יד אחת. איך פותרים את הבעיה? בעזרת טריק פשוט שנראה במבט ראשון מעט אידיוטי. נגיעה כפולה על מסך הבית של המכשיר תגרום לו לעבור ל”מצב יד אחת”, בה התצוגה כולה תחליק למטה (ותשאיר למעשה את החצי העליון של המסך ריק), ככה שתוכלו להגיע לכל הכפתורים העליונים מבלי להשתמש ביד השניה.

האם זה יהיה נוח? לכו תדעו. בדרך כלל אפל מצטיינת בעיצוב חווית משתמש, אבל לפחות על הנייר זה נראה כמו פיצ’ר שעוצב רק כדי שתהיה תשובה לשאלת ה”אז מה עם כל העניין של יד אחת שתמיד דיברתם עליו”, ולא ברור אם זה יהיה שמיש. נחיה ונראה.

4. ארנק זה ללוזרים

האייפונים החדשים יכללו ארנק אלקטרוני, שעל פי התחזית של טים קוק צפוי להמציא מחדש את הדרך בה אנחנו משלמים על דברים. קוק טוען שהבעיה עם ארנקים אלקטרוניים קיימים היא שמי שהמציאו אותם עיצבו אותם סביב תוכנית עסקית ולא סביב חווית משתמש. לא כך הדבר אצל אפל.

Apple Pay, הארנק האלקטרוני של האייפונים החדשים, יאפשר לכם לשמור פרטים של מגוון כרטיסי אשראי שונים (כמו גם כרטיסי מתנה) ולשלם באמצעותם בחנויות תומכות. התשלום עצמו פשוט. מעבירים את המכשיר מעל הקורא המיוחד בקופה, לוחצים על כפתור הבית (בו מוטמע חיישן ביומטרי) וזהו. באפל גם מבטיחים שפרטי הכרטיסים כמו גם הסטורית הקניות נשמרים בצורה מקודדת בכרטיס עצמו ולא יכולים לצאת ממנו לשום מקום. “אנחנו לא בעסקים של לאסוף עליכם מידע”, נאמר על הבמה בקריצה ברורה לגוגל.

האם השירות הזה ייתמך בארץ? אולי מתישהו. אבל קשה להאמין שזה יקרה מהר, אז נכון לעכשיו השירות יהיה רלוונטי רק בחו”ל.

5. אפל כבר לא חסינה מפני דליפות

כמעט כל מה שאפל חשפה לגבי האייפונים החדשים היה כבר ידוע לכל מי שפתח אתר חדשות טכנולוגי בשבועות האחרונים. אפל היא כבר לא אותו מבצר חסין שהיתה בימי האייפונים הראשונים. ה-iPhone 6 נחשף בווידאו בימים האחרונים, וכל מי שרצה יכל לראות בדיוק איך הוא נראה ומתנהג עוד לפני ההכרזה – שזה גם הרבה יותר נרחב מההדלפות הקודמות של החברה (כמו למשל החשיפה המוקדמת של ה-iPhone 4 לאחר שאבטיפוס שלו נשכח בפאב).

יכול להיות שהדליפות על הטלפון הן תוצאה של נסיון לשמור על סודיות גדולה בנוגע לשעון (צריך להתמקד מה רוצים לשמור), או שאולי מדובר במכונת ההייפ של אפל שעבדה שעות נוספות והדליפה בעצמה כדי לשמר את הבאזז. מה שלא יהיה – כבר לא צריך להמתין לאירועים עצמם כדי לדעת מה חדש אצל אפל. מספיק להכנס לאינטרנט.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן