בניגוד להוראות בני האדם, תחנת החלל הבינלאומית שיגרה לווינים ללא רשות

באג מוזר בתחנת החלל הבנלאומית גרם לשיגור של שני מיקרו-לווינים למסלול כדור הארץ ללא שום הנחיה אנושית. תחנת החלל צוידה לפני כשנה בתותח, שמטרתו היא לשגר לוויינים זעירים שיחוגו סביב כדור הארץ.

התוכנית המקורית היתה לשגר 100 לווינים כאלה במרווחי זמן קבועים, כדי שאלה יוכלו לשדר לכדור הארץ תמונות לווין באיכות גבוהה ובזמן אמת. לתחנת החלל, מסתבר, היו תוכניות קצת אחרות.

בשבוע שעבר אחד מהאסטרונאוטים שמשרת בתחנה הבחין שדלתות כן השיגור של הלווינים הזעירים האלה היו פתוחות. במקום להשמיע נעימה שמתאימה לסרט אימה, הוא יצר קשר עם נאסא, שם אישרו שאחד הלווינים האלה שוגר לחלל.

אף אחד בנאסא עוד לא יודע להסביר בדיוק מה גרם למעבורת לשגר את הלווין ללא אישור מבן אנוש. זו גם לא הפעם הראשונה בה שיגור כזה קורה. ב-23.8 התחנה שיגרה לווין נוסף כזה על דעת עצמה, עובדה שהתגלתה רק בדיעבד, גם אז אחרי שאחד האסטרונאוטים הבחין שהדלתות כן השיגור פתוחות.

עד כה, שוגרו 12 מיקרו-לווינים כאלה, שניים מהם כאמור במה שנראה כמו תקלת מחשב שגורמת למערכת לשגר אותן ללא התראה. או שמדובר בכלל באינטילגנציה מלאכותית מטורפת שמתחילה ככה את ההשתלטות שלה על האנושות. גם זו אפשרות.

דרך Discovery News | תמונות: נאס”א

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן