כל מה שצריך לדעת על הדלפת תמונות העירום הגדולה של הסלביות

במהלך הלילה החלו לעלות לרשת תמונות עירום של סלברטיאיות הוליוודיות, שככל הנראה נגנבו מחשבונות ה-iCloud שלהן. התמונות, שפורסמו במקור באתר 4Chan ורדאיט (לינק לא בטוח בעבודה) הכו את תעשיית הבידור בתדהמה, בעיקר בגלל זהות אחת הכוכבות הראשיות שלה: השחקנית הצעירה ג’ניפר לורנס, שעד עכשיו הצליחה לשמור על תדמית די נקייה.

האם זה המקור להדלפת הענק של תמונות העירום?

על פי העדות של ההאקר שחשף את התמונות, הוא הצליח להוריד משרתי iCloud עשרות תמונות וסרטוני וידאו של מפורסמות רבות, ביניהן אוברי פלזה, אמבר הרד, קייט אפטון, קריסטן דאנסט, ליזי קפלן, ווינונס ריידר ועוד רבות אחרות. בשעות האחרונות הוא פרסם חלק מהתמונות האלה. לדבריו, את התמונות והסרטונים הפרובוקטיביים באמת הוא ימכור למרבה במחיר.

חלק מהמפורסמות המופיעות בדליפה כבר אישרו את האותנתיות של התמונות. “מדובר בהפרת פרטיות”, אמרה היחצ”נית של ג’ניפר לורנס: “הודענו על המקרה לרשויות, ונתבע כל מי שיפרסם את התמונות הגנובות של ג’ניפר לורנס”.

חלק מהגולשים החליטו להביע תמיכה פומבית (מאוד פומבית) בלורנס, ויצאו בקמפיין הטוויטר “הדליפו לטובת JLaw”, קמפיין בו הם מבקשים לשתף תמונות עירום תחת ההאשטג #LeakForJLaw (לינק לא בטוח בעבודה) כדי להביע סולידריות עם הכוכבת המובכת. האמת שהקמפיין הזה נשמע קצת כמו הטרלה, דרך לגרום לעוד תמונות עירום למצוא את דרכן באינטרנט, אבל נראה שבינתיים הוא עובד, פחות או יותר.

השחקנית מרי וינסטיד פרסמה בחשבון הטוויטר שלה הודעה בנוגע לתמונות שלה ושל בעלה שפורסמו ביחד עם התמונות האחרות:

לכל מי שמסתכל על תמונות שצילמתי עם בעלי לפני שנים בפרטיות ביתנו, אני מקווה שאתם מרגישים טוב עם עצמכם.

תמונה: Shutterstock

הדלפת של תמונות עירום של מפורסמות אינן עניין חדש. גם אם הפעם דמות המפורסמת שונה קצת מבפעמים הקודמות, מדובר כבר בשגרה: בחורה מפורסמת מצלמת את עצמה בפוזות סקסיות במכשיר הסלולרי, חושבת שהתמונות בטוחות, ואז כעבור כמה חודשים או שנים מגלה שהן כלל לא היו בטוחות והעירום שלהן הפך לנחלת הכלל.

עדיין לא ידוע אם הטענה לפיה התמונות הורדו בפריצה לשירות iCloud של אפל נכונה או לא, אבל בכל מקרה מדובר בהוכחה לכך שהדרך היחידה לשמור על תמונות עירום בטוחות היא פשוט לא לצלם אותן. כל אחד צריך לצאת מנקודת הנחה שאם הוא מצלם את עצמו בצורה כזו יש סיכוי מסויים שהתמונה תדלוף. אם את שחקנית הוליוודית יפה הסיכוי שזה יקרה שואף ל-100%.

הדבר שהתמונות האלה מספרות יותר מכל זה עד כמה גדול יצר המציצנות של החברה שלנו. מה כבר יש כאן? קצת ציצים של בחורות נאות, שצילמו את עצמן בביתן, בתנאים לא מקצועיים ובדרך כלל גם לא ממש מחמיאים. סביר להניח שכולנו כבר ראינו תמונות נועזות ויפות יותר בימי חיינו. ועדיין, אנחנו מתנפלים על מלאי התמונות החדש כמו חיות טרף, גומעים כל מילימטר של עור חשוף כאילו היה זהב טהור. רובנו גם יודעים שזה לא בסדר. שזה לא הוגן לבחורות האלה, שוודאי יושבות בוכות בביתן ולא יודעות איפה לקבור את עצמן.

אבל אנחנו מתפתים. כי קשה שלא. וכי אולי זה גם נותן לנו סוג של תחושת נקם. כל החיים שלנו התרבות הפופולרית מלמדת אותנו שהסלבריטאים ההוליוודים הם סוג של אלוהים. הם יפים יותר מאתנו, מוכשרים יותר מאתנו. בחיים לא נוכל להיות הם. אבל פתאום, בצילום הלא מקצועי, בטעות האנושית הזו שפתאום הופכת לנחלת הכלל, קל לראות שמתחת לשכבות האלוהות שהודבקו אליהן בפוטושופ, הכוכבות האלה הן בסך הכל בנות אנוש.

סביר להניח שנשכח את זה עד ההדלפה הבאה, אבל עד אז התמונות האלה אולי גורמות לנו להרגיש מציצנים וסוטים וחטטניים מצד אחד, אך כן גורמות לנו להרגיש יותר טוב עם עצמנו מצד שני.

תמונה: Shutterstock

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן