האם זה המקור להדלפה הגדולה של תמונות העירום של המפורסמות?

תעשיית הבידור עדיין לא הצליחה להסדיר את נשימתה מאז שדלפו לרשת עשרות תמונות עירום של שחקניות ודוגמניות מפורסמות, ביניהן ג’ניפר לורנס, קייט אפטון, קריסטן דאנסט ועוד.

בין התמונות שדלפו לרשת היו כמה שנטען עליהן כי הן של הדוגמנית בר רפאלי, אך קשה היה לזהות בבירור במי מדובר. מקורבי בר רפאלי אמרו שבר גיחכה לנוכח השמועות. “מיד הבנו שמדובר בזיוף ולא בתמונה שלה”, טענה בר, על פי פנאי פלוס. “כל מי שמכיר אותה יודע שיש מרחק שנות אור בינה ובין המצולמת…אם היא הייתה רוצה להפיץ תמונות שלה בעירום היא לא הייתה צריכה עזרה משום האקר. לא היה ולא נברא”. אמנם, אין שום הוכחה לכך שהמצולמת היא בר (נמש על הכתף? נו באמת) אך מנגד, הטיעון הזה קצת תלוש, משום שאין כל “עזרה” במעשיי ההאקר, שחדר לפרטיות המצולמות והוציא לאור תמונות שמעולם לא נועדו לפרסום.

מנהלי אתרי אינטרנט שיתופיים ורשתות חברתיות עוסקים בשעות האחרונות במחיקת עותקים דיגיטליים של התמונות האלה, בתקווה שאף אחד לא יתבע אותם על השיתוף והפרסום שלהן, אך את השד הזה כבר יהיה קשה להחזיר לבקבוק.

אחת השאלות המרכזיות בפרשה הזו זה איך בדיוק דלפו התמונות מהמכשירים הסלולריים הפרטיים של הסלברטאיות אל ההאקר שפרסם אותן באתר 4Chan. ההאקר טען בשלב מסויים שהוא הצליח להשיג את התמונות מחשבונות ה-iCloud של הכוכבות, וכעת אתר Engadget מדווח על פירצת אבטחה בשירות הענן של אפל שאולי בעקבותיו דלפו התמונות.

פירצת האבטחה, שכבר נחסמה, איפשרה להאקרים לנסות אינספור צירופי סיסמאות כדי להתחבר לשירות Find My iPhone, שמאפשר לבעלי מכשירים של אפל לאתר מכשירים גנובים ואבודים.

בעזרת הבאג, יכלו ההאקרים להשתמש בתוכנות שמנסות את כל צירופי האותיות האפשריות וכך לפרוץ בכח לחשבונות מסויימים. ברגע שההאקר קיבל גישה לשירות, הוא גם קיבל גישה לכל התכנים שבשירות iCloud, שכן הסיסמה לשני השירותים, כמו כל השירותים האחרים של אפל, זהה.

וכך, על פי התיאוריה, פעלו ההאקרים: הם מצאו את כתובות המייל בעזרתן המפורסמות נרשמו אצל אפל, גילו את הססמאות, והורידו מהענן את כל התמונות העסיסיות שהן אי פעם צילמו.

התזמון של פרסום התמונות, פחות מיממה לאחר שפירצת האבטחה הזו נחסמה, יכול אולי לרמוז שאכן זו הפירצה בה השתמשו ההאקרים, שאולי הבינו שהחגיגה נגמרה ושהגיע הזמן לפרסם את השלל שלהם ברשת. מצד שני, עדיין אין שום אישור רשמי, לא מצד אפל ולא מצד ההאקרים, שאכן מדובר בפירצה הזו או שמקור התמונות הוא שירות iCloud.

בתוך כך, ב-Gawker מצביעים על אתר התמונות AnonIB (לינק לא בטוח בעבודה) כ”גראונד זירו” של הדליפה הנוכחית. האתר, פיצול של 4Chan, מאפשר למשתמשיו להעלות תמונות בצורה אנונימית ומשמש כמעין אלבום תמונות וירטואלי שפתוח לכולם. התמונות העיקריות שמועלות אליו הן תמונות פורנוגרפיות, בדרך כלל “תמונות נקמה” של חברות לשעבר ללא בגדים.

ב-Gawker מצביעים על עדויות לכך שחלק מהתמונות שהודלפו הועלו ל-AnonIB בשבועות האחרונים.

בנוסף, אחד המשתמשים פתח שם דיון הקשור לג’ניפר לורנס, וטען שיש בידיו תמונות עירום שלה. טענה זו התקבלה בעיקר בספקנותות מצד הגולשים האחרים, אבל כיום מעלה את האפשרות שההאקר שפרסם את התמונות היה פעיל שם כבר אז.

ובזמן שהעולם גועש, החשוד העיקרי בהדלפת התמונות מכחיש. בריאן המייד הציע למכירה תמונות נוספות של סלבריטאיות במקומות שונים ברשת וביקש תמורתן מטבעות ביטקוין. לפיכך, הוא הפך במהירות למבוקש מספר אחת של תעשיית הבידור. כעת, כשהוא מבין שהוא עלול להסתבך, הוא טוען שהוא חף מפשע ושהוא בסך הכל ניסה לעבוד על אנשים.

“אני לא מאחורי זה. זה היה כל כך טפשי – ראיתי שהרבה אנשים מתעניינים בהדלפות האלה ובקודים של ביטקוין, וחשבתי הרבה על ביטקוין ועל כמה זה יקר ערך וחשבתי ‘אוה, קול, אני אשיג ביטקוין בחינם!”, הוא אמר ל-BuzzFeed.

הוא מספר שאין לו שום תמונות, שהוא לא האקר ושהוא “בסך הכל” ניסה לעקוץ משתמשי 4Chan חרמנים. לטענתו, משתמשי 4Chan לא מפסיקים להטריד אותו ואת משפחתו כבר יומיים, ושהוא מחפש עורך דין שיוכל לעזור לו להתמודד עם ההתקפות ועם חקירות משטרתיות אליהן הוא וודאי יזומן בהמשך. 

תמונת שער: Shutterstock

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן