מחקר חדש מצא קשר מעניין בין גובה גברים לגירושים

גובהו של גבר יכול להשפיע לא רק על מידת הטוקסידו שלו, מתברר, אלא גם על הצלחת נישואיו. אבל לפני שאתן רודפות אחר אהובכן בכל הבית עם סרט מדידה כדאי לקחת את המחקר בערבון מוגבל. אני מאמינה, גם אחרי פוסט זה, שהגובה לא קובע.

כפר הנשים משנה את החוקים: מוכן להכניס גברים רווקים אך בתנאי מסוים

את המחקר יזמו סוציולוגים מאוניברסיטת NYU שבחנו את הממצאים שלהם דרך מאגר נתונים קיים בשם Panel study of income dynamics שאסף מידע על אותן 4500 משפחות מאז 1968. לצורך המחקר, החוקרים בחנו נתונים משנת 1986, השנה הראשונה בה נמדד הגובה, עד שנת 2011, כדי לגלות אם ובאיזה אופן גובה הגברים השפיע על הדינמיקה בזוגיות.

גברים סווגו כנמוכים במחקר אם גובהם היה נמוך יותר מ-1.67 מטר ב-1986, או אם היו נמוכים יותר מ-1.70 מטר ב-2009, וגבוהים אם גובהם היה יותר מ-1.85 מטר ב-1986 או יותר מ-1.87 מטר ב-2009. כמו כן, החוקרים בחנו הכנסה, השכלה והפרשי גובה בין בני הזוג מהרגע בו הגברים נישאו. למשל, ב-1986, 92.7 אחוז מהגברים היו גבוהים מבנות זוגם. ב-2009, 92.2 אחוז היו גבוהים יותר. מתוך הממצאים התגלו אבחנות מעניינות ונמצאו הבדלים משמעותיים בתבניות מערכות היחסים בין גברים גבוהים לנמוכים.

חיי אהבה של גברים נמוכים

גברים נמוכים התגלו ככאלה שנוטים להתחתן בשלב מאוחר יותר בחייהם מאשר הגברים הגבוהים, והסיכוי שלהם להתגרש היה נמוך ב-32 אחוזים ביחס לגברים גבוהים. התברר גם שהגברים הנמוכים נטו להתחתן עם נשים צעירות יותר ופחות משכילות. מהרגע בו נישאו הם השתתפו פחות במטלות הבית והרוויחו הרבה יותר הכנסה מבנות זוגן. למה? החוקרים משערים כי מאחר וגובה מזוהה עם גבריות, הגברים הנמוכים מנצלים אלמנטים אחרים בזוגיות, כמו הכנסה, כדי להדגים מול נשותיהם את הגבריות שלהם.

חיי האהבה של גברים גבוהים

גברים גבוהים הסתמנו במחקר כמתחתנים בגיל מוקדם יותר אבל היו בעלי יותר סיכויים להתגרש בשלב מאוחר יותר. החוקרים מניחים שהסיבה שגברים נמוכים מתגרשים פחות כי זה הם פשוט התחתנו מאוחר. כמו כן, גברים גבוהים היו בעלי סבירות גבוהה יותר להתחתן עם נשים בגילם ויותר משכילות. למה? כי לפי הממצאים, גברים גבוהים יכולים ל”סחור” במאפיין הגובה כיתרון ולהשיג בקלות יותר נשים משכילות בעוד לגברים נמוכים אין את היכולת הזו.

אמנם, הנתונים התבססו על השנים 1986-2011 אבל הם עדיין הם שופכים אור על התנהלות גברים בקשרים בהתאם למאפיינים פיזיים. לפי זה, יצטרכו למצוא סיבות אחרות למה טום קרוז, הנחשב “גמד” בהוליווד, התגרש שלוש פעמים.

דרך Huff Post

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן