רכישת דירה לפני שהבלורית מאפירה – כיצד לעשות זאת נכון ומה חשוב לקחת בחשבון

קניית דירה קטנה או גדולה מהווה בעבור רוב האנשים צעד כלכלי משמעותי, ייתכן כי יהיה זה הצעד הכלכלי המשמעותי ביותר אותו תבצעו במהלך חייכם. ההחלטה לרכוש דירה משמעותית להתנהלות הכלכלית של המשפחה כולה במשך כ-10 שנים לפחות. מחירי הדיור הגבוהים בישראל אינם מאפשרים לרוב האנשים רכישת דירה ללא הלוואת משכנתא, הלוואה אותה עליהם לשלם במשך כ-10 או 20 שנים לפחות.

אל קניית דירה חדשה או יד שנייה מלוות הוצאות כספיות רבות, אין מדובר בצעד אותו ניתן לבצע כלאחר יד ללא סקירה יסודית של כל היתרונות והחסרונות. פרט לתשלום בעבור הדירה ישנם מסים לתשלום וגם תשלום חודשי מתחדש בעבר פוליסת ביטוח חיים למשכנתא. ההוצאות הכספיות גבוהות, אין זה פלא כי תהליך רכישת דירה מתמשך כיום לעתים גם מספר שנים. יש מקום ללבטים, התייעצויות ובחינת מגוון אפשרויות עד למציאת הדירה העונה לכל הצרכים והציפיות.

שאלות נפוצות לקראת קניית דירה

א. איזה סוג דירה כדאי לקנות? כמה חדרים? האם משתלם יותר לקנות קרקע לבנייה?

ב. מהו התקציב אותו כדאי להקדיש לרכישת הדירה? מהו סכום המשכנתא המינימלי והמקסימלי?

ג. האם כדאי לרכוש דירה חדשה מקבלן או דירה יד שנייה? מהי קבוצת רכישה?

ד. אלו הוצאות נלוות מצטרפות את קניית הדירה? האם יש צורך בשיפוצים? כמה עולה ביטוח חיים למשכנתא בכל חודש? מהם המסים אותם יש לשלם?

התנהלות נכונה בתהליך רכישת הדירה תוכל לחסוך מאות אלפי שקלים, יש לבחון היטב את האפשרויות השונות, לקבל החלטות שקולות ולא לחשוש להתמקח ולחפש אחר דרכים לצמצם בעלות הדירה מבלי לגרוע מאיכותה. אם החלטתם לרכוש דירה חדשה, זה הזמן לסייר בין משרדי המכירות, לבחון את ההצעות ולנצל לטובתכם את התחרותיות בשוק.

מה חשוב לקחת בחשבון לקראת רכישת דירה?

יש לזכור כי דירה היא השקעה לטווח הארוך, התאימו את הדירה לצרכים המשתנים של המשפחה ולתכניות להרחבת התא המשפחתי. משפחות עם ילדים מתבקשות לסקור את גני הילדים, בתי הספר והתאמת סביבת המגורים לילדים. אלו העושים שימוש קבוע בתחבורה ציבורית מתבקשים לבחון את הקווים באזור. בעלי רכבים פרטיים ירצו לוודא כי האזור מציע חנייה פנויה ברוב שעות היום. הקדישו מחשבה לכל הצרכים והציפיות שלכם בכדי לאתר מקום מגורים אטרקטיבי ונוח, זכרו כי דירה אטרקטיבית למגורים קל יהיה להשכיר בעתיד.

את הפיתוח הסביבתי הצפוי באזור כדאי גם כן לבדוק היטב תוך עיון בתכניות העירונית. אם ישנם מגרשים פנויים לבנייה בקרבת מקום כדאי לברר מהו סוג המבנה הצפוי לקום במקום. לא תרצו לשלם מחיר הולם בעבור דירה עם נוף לים כאשר בעוד כמה שנים צפוי להיבנות בניין המסתיר את נוף הים ומפחית משמעותית מערך הנכס. קנייה חכמה של דירה היא כזו אשר מתבססת על חשיבה ארוכת טווח, חשיבה על אפשרויות לשיפוץ הדירה, מכירת הדירה והשכרתה בעתיד.

 

 

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן