10 טיפים שמתעניינים בקרוספיט חייבים להכיר

קרוספיט, האימון הספורטיבי הכי אקסטרימי והכי מספק בסביבה, יכול להיות קצת מעורר יראה למתאמנים חדשים. כל כך הרבה ענפי ספורט, אימונים קורעים, שרירים כואבים. אמנם בקצה המנהרה יש את ההבטחה לקבל גוף מאומן, מאוזן וחזק, אבל הדרך לשם יכולה להיות קצת מאיימת.

מצד שני, ממתי קצת אתגר שבר אותנו? אם התחלתם להתאמן לאחרונה בקרוספיט, או שאתם חושבים להצטרף לגל ורוצים לבוא מוכנים, הנה 10 טיפים שאתם חייבים להכיר. הטיפים האלה תקפים לכל תקופת האימון הראשונית שלכם, שיכולה להמשך גם שנתיים תמימות. שווה לזכור ואפילו לרשום.

1. קרוספיט הוא לא רק ספורט תחרותי

אל תסתכלו על חבריכם לקבוצת האימון כדי להעריך את ההישגים שלכם. בשנים הראשונות של האימון, היריב הכי גדול שלכם הוא אתם עצמכם. אז נכון, בשלב מסויים כנראה תגיעו לתחרויות ותתחילו להתחרות גם באחרים, אבל בשלב הראשוני התמקדו בעיקר בעצמכם ובנו תוכנית אימונים שתגרום לכם לשבור את השיאים האישיים.

2. בנו תפריט מתאים

קרוספיט מאמץ מאוד את הגוף, ודורש תזונה נכונה ומאוזנת. התייעצו עם תזונאי, מאמן או רופא והתאימו תפריט שיאפשר לכם להכניס לגוף מספיק אנרגיה כדי שתוכלו להתמודד בצורה טובה יותר עם האימונים.

3. נכנסתם לקצב אימונים גבוה? קחו הפסקה

אחרי חודשיים-שלושה של אימונים, כשאתם מתחילים להרגיש תוצאות, זכרו לפעמים לקחת פאוזה. קחו יום-יומיים של מנוחה אקטיבית. חתרו, רוצו, שחו או רכבו על אופניים. בצעו מתיחות או תרגילי תנועתיות. הורידו את הקצב ואפשרו לגוף להתאושש כמו שצריך.

4. הכירו את החולשות ודעו לעבוד עליהן

מתאמנים רבים נוטים להתעלם מהחולשות שלהם ולהתמקד באימונים “קלים” יותר שמלווים בתחושת הישגיות. נכון, גם אימונים כאלה חשובים אבל מיקוד בחולשות יגרום לכם סיפוק רב יותר בטווח הארוך.

5. אל תשלו את עצמכם

אימוני קרוספיט הם קשים. קשים מאוד. אם הדבר היחיד שגורם לכם להתמיד הוא המחשבה שעם הזמן זה יהפוך לקל יותר, אתם טועים. האימונים לא יהפכו לקלים יותר – אבל אתם תהפכו לעמידים וחזקים יותר, כך שתוכלו להתמודד איתם טוב יותר. כשתכירו את המגבלות שלכם יותר טוב, תדעו כיצד לנצל את האימונים בצורה טובה יותר ואפילו להנות קצת מהסבל. תשאלו כל אתלט בכל תחום וכולם יגידו אותו דבר.

 

6. זכרו תמיד שטעויות באימונים יכולות להיות קריטיות

אם אתם לא מבינים משהו, אפילו אם זה נראה לכם עניין פעוט ופשוט, אל תתביישו ותציקו למאמנים. זכרו תמיד שטעויות באימונים יכולות להיות קריטיות כאשר הן מבוצעות בעצימות גבוהה (ז”א באימון קרוספיט). חשוב שתבינו ותתרגלו כל שלב ושלב בכל תרגיל לפני שאתם משלבים אותו כחלק מאימון. המאמנים שלכם נמצאים כאן בדיוק בשביל זה – היעזרו בהם.

 

7. אל תתעקשו להתחיל עם התרגילים הכי מסובכים

מדי פעם תראו חברים מבצעים תרגילים שנראים לכם מגניבים, אבל זה לא בושה להודות שאתם עדיין לא שם. הקפידו לבצע בהתחלה תרגילים שאתם יכולים להתמודד איתם, ואל תתישו את הגוף שלכם בנסיון ללמוד תרגילים שעדיין מחוץ לליגה שלכם.

8. הקשיבו לגוף 

אל תתעלמו מפציעות וסימנים מקדימים לפציעות. שריר מסויים מתחיל לכאוב יותר מדי אחרי אימון? התייעצו עם המאמן ועם רופא, ואל תדחפו את עצמכם מעבר לכאב ברגע שהוא הופך להיות קשה מנשוא. זכרו שהמטרה שלכם היא להפוך את הגוף שלכם לבריא יותר ולא להיפך.

 

9. זכרו שיש עוד דברים בחיים

לקרוספיט יש נטייה לשאוב את המתאמנים. כשאתם מתחילים להתמכר, נסו לזכור שיש עוד דבירם בחיים. כדאי להמשיך ולעסוק בתחומי ספורט אחרים במקביל לקרוספיט (אז אל תבטלו את משחקי הכדורגל השכונתיים בשבת), שלא לדבר על המשך ביצוע פעילויות פנאי שאינן דווקא קשורות לספורט.

10. תהנו

לא משנה מדוע התחלתם לבצע אימוני קרוספיט, זיכרו שהאימונים אמורים לגרום לכם להרגיש טוב. יש אימונים קשים בדרך, יהיו רגעים שתרגישו שאתם מענים את עצמכם, אבל כל עוד אתם מרגישים תחושת סיפוק בסיום אימונים ספצפיים אתם בכיוון הנכון. אם, מצד שני, אתם ממשיכים להרגיש רע גם בסוף האימון, כנראה שאתם מעמיסים על עצמכם יותר מדי. ברגע שזה לא כיף, בחנו מחדש את תוכנית האימונים שלכם.

מוגש באמצעות קרוספיט פתח תקווה – מועדון קרוספיט ייחודי אשר מציע אימוני קרוספיט, סטרונגמן, אנדורנס, דיפנס, MMA ועוד. הדגש במועדון הוא על הקהילה ועל שיפור הכושר הגופני על כל מרכיביו. 10% הנחה לנרשמים לסדנת היסודות שימסרו את מילת הקוד “Holes” בעת ההרשמה במקום

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן