צלם תיעד במשך שנים מסילת רכבת פריזאית בת 160 שנים שהולכת ונעלמת

רכבות באירופה מעוררות ברבים מאיתנו אסוציאציות לא נעימות עקב הנסיבות ההיסטוריות, אבל התמונות המופלאות האלה של הצלם פייר פולק יגרמו לכם להתאהב במסילות ופסים.

האיש תיעד במשך שנים ארוכות את Chemin de fer de petite ceinture (מסילת החגורה הקטנה), פסי רכבת באורך של 32 קילומטר שהקיפו את פריז וחיברו בין כל תחנות הרכבת המרכזיות בתקופת המהפכה התעשייתית. המקום היה פעיל בין 1852-1934 והוא כבר נטוש 80 שנה.

ראו גם: האם זו הרכבת התת ימית שתחבר בין סין לארצות הברית?

כעת האזור הגדול הפך לשטח בנייה עם פוטנציאל לוהט עבור אנשי נדל”ן ושאר בעלי סמכות ואינטרסים בעיר. יש גורמים שמבקשים להפוך את הנכס ההיסטורי לפארק ענק. לעומתם, פעילים בעיר וכאלה הנלהבים לשמר את המסורת העתיקה של העיר ולא להרוס דבר מתחנת הרכבת הנטושה הנוסטלגית הזו. הצלם פייר פולק רצה פשוט לתעד את היופי האינסופי על פני זמן, בעוד תחנת הרכבת הזו הולכת ונעלמת בתודעה.

אם יש משפט אחד שפולק לא ישמע זה “תמהר לפני שתפספס את הרכבת”. ב-2011 הוא החל לצלם אתרים במסילה בכל עונות השנה. העדשה קלטה שינויים קטנים על פני זמן, כמו דשא שצמח ועצים שגדלו. לפרויקט הנהדר שלו בעקבות הזמן האבוד הוא העניק את השם By the silent line. נראה שפולק חרד מהיום שכבר לא יהיה מי שידבר בשם התחנה והוא מצלם הרבה תמונות לפני שיתקבלו החלטות גורליות ואז אולי לא יהיה מה לתעד בכלל. נקווה שהוא לא יגיע ליום בו יגיע ומישהו יאמר לו: “לך ידידי, אינך רואה? הרכבת הזו כבר עזבה את התחנה”.

 

The Colossal

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן