רובוט אחד נוסע מחוף לחוף בטרמפים

גם טיול של אלפי קילומטרים יכול להתחיל בטרמפ אחד מוצלח, ולמרות שטרמפים זה יכול להיות עסק די מסוכן יש כל מיני אנשים חסרי רשיון נהיגה, שלא יכולים להרשות לעצמם לנסוע ממקום למקום בדרכים אחרות. בקנדה, אחד מאלה שלא יכול לקבל רשיון נהיגה הוא בכלל רובוט, שעומד לסיים בימים הקרובים מסע מחוף לחוף באמצעות טרמפים בלבד.

ה-hitchBOT הוא פרוייקט שנוצר על ידי קבוצה של חוקרי תקשורת מאונטריו, שרצו לבדוק כיצד הציבור יגיב לרובוט חמוד שמבקש מהם טרמפים. הרובוט נראה כמו פח אשפה משוכלל, עם מסכים באיכות נמוכה שמרכיבים לו פרצוף ורמקול שמאפשר לו לשוחח עם הנהגים. הוא גם כולל אנטנת GPS שמסייעת לחוקרים לדעת איפה הוא נמצא בכל זמן נתון. כשהסוללה של הרובוט עומדת להתרוקן, הוא יודע לבקש בנימוס מהנהגים לחבר אותו לשקע המצת של הרשת כדי לקבל אנרגיה.

הפרוייקט המוזר הזה הצליח, ועד כה הצליח הרובוט הטרמפיסט לגמוע כ-6,000 קילומטרים מאז שיצא לדרכו ביולי. בדרך הוא גם פגש הרבה חברים חדשים והפך לסוג של סלבריטאי: בפייסבוק ובטוויטר נפתחו חשבונות שמתעדים את המסע שלו, ומציגים תמונות שלו מתארח בחתונות, מסיבות, פסטיבלים ועוד.

מעניין לתהות אם פרוייקט דומה היה עובד גם בישראל. כנראה שלא. גם אם הרובוט הטרמפיסט היה מצליח להתחמק מגנבי מתכות, הוא היה מגלה די מהר שלחצות את כל הארץ בטרמפים לוקח, במקרה הרע, יום וחצי. וגם אז, המקום הכי רחוק שמגיעים אליו הוא אילת. לא נעים.

דרך The Daily Dot

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן