איך לכבות את כל מה שמעצבן בפייסבוק

יש עדיין בלבנו מעט חיבה לפייסבוק, באמת, אבל לאחרונה אנחנו יותר ויותר מרגישים שהאתר הזה יותר ויותר מנג’ז. כל חמש דקות הוא מצפצף כי הוא חייב לספר לכם דברים. יו, שומעים, חבר שלכם משחק במשחק ממש מטופש ורוצה שתצטרפו אליו. לא? טוב, אז שומעים, יש עוד שנתיים אירוע זניח שמארגן מישהו שלמד אתכם בבית הספר היסודי ומאז לא ראיתם אותו. לא? טוב, אז שומעים, מישהו פירסם הודעה לא מעניינת בקבוצה שבחיים לא שמעתם עליה.

ככה, התראה אחרי התראה, דקה אחרי דקה. בכל רגע שאתם שוכחים מקיומו של פייסבוק הוא דואג להזכיר לכם שהוא קיים, וזה מציק. אם אתם מזדהים, זה הזמן להיכנס לכמה מהגדרות הפרטיות של פייסבוק ולשנות אותן כך שהרשת החברתית תציק לכם קצת פחות. זה מה שמומלץ לכם לכעשות:

1. מוותרים על ההזמנות

אתם לא צריכים את פייסבוק בשביל להרגיש פופולריים, ובתכל’ס כל ההזמנות שפייסבוק שולח לא באמת מעניינות אתכם. כדי לעצור את שטף ההזמנות, יש למצוא את טאב ה-Blocking בהגדרות הפרטיות (המנעול שנמצא בצד ימין למעלה, לוחצים עליו ואז ב-See more settings). בוחרים את הטאב הזה מהרשימה שבצד שמאל.

שם תוכלו לחסום הזמנות מאפליקציות מסוימות (נניח פארמוויל, אם חברים שלכם עדיין משחק בזה), לחסום הזמנות מחברים מסויימים (אם יש חבר ספציפי שלא מניח לכם כי עדיין לא הסכמתם לשחק איתו פארמוויל), ואפילו לחסום הזמנות לאירועים (אם יש חבר שמציק שתבואו למסיבת הפארמוויל שלו). אפשר גם לחסום התראות מעמודים מסויימים.

דרך עמוד ה-Blocking תוכלו גם לחסום את כל העדכונים מחברים מסויימים, אבל יש דרך פשוטה יותר לעשות זאת.

2. שלום, חבר

אז נכון, אפשר לעשות block למישהו דרך עמוד ההגדרות שהראנו בסעיף הקודם, אבל האמת שזו דרך לא כל כך מומלצת, שיכולה לגרום לכם בטעות לחסום אנשים שאתם דווקא מחבבים מחוסר תשומת לב. דרך יותר בטוחה לחסום אנשים מעצבנים בפייסבוק (בין אם הם חברים שלכם או לא) היא לגשת לפרופיל שלהם, ללחוץ על כפתור שלוש הנקודות שנמצא בפינה הימנית תחתונה של תמונת ה-Cover וללחוץ שם על Block.

אפשר נוספת היא לא רק לחסום אלא רק להשתיק. ראיתם התבטאות שלא לרוחכם בפיד שלכם ובא לכם לשים על הולד את מי שכתב אותה? חפשו את החץ הפונה מטה בפינה הימנית עליונה של הסטטוס המדובר, לחצו עליה ובחרו ב-Unfollow כדי להתאוורר קצת מהחבר הבעייתי. פייסבוק תפסיק להציג לכם עדכונים מהחבר בפיד, אך הוא עדיין יוכל לפנות אליכם באופן פרטי.

3. עושים סדר בהתראות

מתחת לטאב ה-Blocking תמצאו טאב נוסף, שיאפשר לכם לעשות קצת סדר בדרך בה פייסבוק תשלח אליכם התראות. זה נמצא בטאב ה-Notifications (מפתיע!).

שם תוכלו לבחור, בין השאר, לבטל את ההתראות על ימי הולדת של חברים, או על אנשים שתייגו אתכם בתמונות, או על פעילויות בקבוצות מסויימות. ליד כל אחת מהאפשרויות יש אפשרות ללחוץ Edit ואז לשנות את ההגדרות כרצונכם. אפשר אפילו לבטל את ה”ביפ” המעצבן ששומעים בכל פעם שאתם מקבלים התראה חדשה ולקבל סוף סוף קצת שקט.

4. משתיקים את הצ’אט

גם הצ’אט של פייסבוק יכול להיות מטרידן לא קטן, וגם אותו אפשר לנטרל בקלות. בפינה הימנית תחתונה של הדפדפן (מתחת לרשימת החברים שזמינים בצ’אט) יש סמל קטן של גלגל שיניים. לחצו עליו ולחצו על Advanced Chat Settings כדי להגיע להגדרות הפרטיות המעט חבויות של הצ’אט עצמו.

שם תוכלו להחליט אם אתם רוצים לנהל את הצ’אט שלכם על פי “רשימה שחורה” (לחסום חברים מסויימים מליצור אתכם שם קשר) או “רשימה לבנה” (לאפשר רק לחברים מוגדרים מראש לדבר איתכם שם). אם ממש לא בא לכם על הצ’אט, תוכלו גם לכבות אותו שם לגמרי.

5. אבטחו את תיבת ההודעות שלכם

תיקיית ה-Other הידועה לשמצה בתיבת ההודעות בפייסבוק גורמת להודעות מאנשים שאינם קשורים אליכם לא להופיע לכם בתיבה הראשית. זה אומר שבאופן תאורטי התיבה הראשית צריכה להיות חפה מהודעות מציקות, במחיר שאולי פה ושם תפספסו הודעות חשובות כי הן יגיעו לתיקיה הנסתרת.

אבל מה אם התיבה שלכם מפוצצת בהצקות שמשום מה לא מגיעות ל-Other? פייסבוק הרי לא חוסמים את כל הלא-חברים מלשלוח לכם הודעות ישירות, ומכניסים לתיבה שלכם הודעות מאנשים שלפי דעתם יעניינו אתכם. אם המנגנון הזה מרבה לטעות, אתם יכולים להגדיר את התיבה כך שתסנן אפילו יותר הודעות ל-Other.

בהגדרות הפרטיות, חפשו את Who can contact me, ושם את Whose messages do i want filtered into my Inbox. לחצו על Edit ואז העבירו לאפשרות השנייה. זה יהפוך את הסנן של פייסבוק לקפדני יותר, ויעביר את רוב ההודעות שלא נשלחות מחברים היישר אל ה-Other.

אם תתאימו את כל השיטות האלה להרגלי השימוש שלכם, פייסבוק יתחיל להיות הרבה יותר מנומס והרבה פחות מציק ממה שהוא היה עד היום. למרות זאת, פייסבוק הוא עדיין פייסבוק – אל תצפו שהוא יפסיק להציק לכם לגמרי. בשביל שזה יקרה הדרך הכי פשוטה היא פשוט להתנתק ממנו.

בהשראת The Daily Dot | תמונה: Shutterstock

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן