מחפשים עבודה ושולחים קורות חיים עם שי חובל

 

יש היום בישראל הרבה מאוד עורכי דין שמחפשים עבודה, הרבה עורכי דין מסיימים את הלימודים כל שנה ולא מצליחים תמיד להשתלב בשוק העבודה בישראל. הבעיה היא בעיקר כי יש עודף עצום של עורכי הדין בישראל, ואין כמעט משרה בתחום עריכת הדין שאין עליה מאות קופצים, לא משנה מה המשרה ומה התנאים של המשרה.

שי חובל מסביר שהיום המצב אחר לגמרי, אם לפני 15 או 20 שנה היית מסיים בית ספר למשפטים ומתחיל ישר לעבוד ולצבור ניסיון ורזומה משפטי, היום קיימת בעיה גדולה מאוד למצוא עבודה בכלל, ולא משנה איזו עבודה. לכן היום אנחנו מדברים עם עורך דין שי חובל, כד לנסות להבין ממנו מה הדרך הנכונה למצוא עבודה בתחום המשפטי. איך עונים למודעות של משרות דרושים וטיפים בכלל.

שי חובל, איך מתגברים על עומס העובדים הקיים בתחום המשפטי?

שי חובל: אני לא יכול להגיד שבכל מצב ניתן להתגבר על הבעיה, לפעמים הבעיה פשוט באמת גדולה ולא ניתן להתגבר עליה, מה שכן אני אנסה להסביר כאן בכתבה הזו, זה שאנחנו חייבים להתמקד בדברים שחשובים לנו ואולי להתפשר על הרבה דברים אחרים, במטרה למצוא את הדברים שאנחנו רוצים לתווך הארוך ולא לטווח הקצר.

1. לחשוב ארוך– אחת הבעיות במציאת עבודות בעולם המשפטי, זה שבעיקר כאלו שסיימו את הלימודים נמצאים בלחץ אדיר להתחיל למצוא עבודה כל שהיא בעולם המשפטי ואין להם את הסבלנות לחפש את הדברים שבאמת מתאימים להם.

למשל אם מגיעים למצב שבו סיימתם עכשיו את הלימודי משפטים שלכם, ואתם רוצים להתמחות למשל בתחום הפלילי מסביר שי חובל, קיימת תופעה שאם חצי שנה האדם לא מוצא עבודה, הוא מתפשר והולך לעבוד בכל משרד שמוכן לקחת אותו, ולא משנה בכלל מה תחום הפעילות של המשרד, גם אם זה לא פלילי. מה שקורה כאן זה מפתח ליצירת תסכולים גדולים.

הרי אדם שחלם על התחום הפלילי, פתאום הולך לעבוד בתחום אחר, רק כדי למצוא פרנסה, מרגיש המון תסכול, כי זה סוג של למכור את עצמך ודי בזול אפילו בשביל פרנסה לא גדולה במיוחד.

אז המסקנה היא שאנחנו צריכים לנסות לחשוב לטווח ארוך, כדי לא להגיע לתסכולים וכאבים.

2. להתמקד במה שאתם באמת רוצים– בהמשך לסעיף הקודם מסביר שי חובל, הדבר החשוב הבא הוא שאנחנו רוצים להחליט בשביל עצמנו מה למעשה אנחנו רוצים, וברגע שנחליט על כך, רק אז נוכל להמשיך את הדברים ולהמשיך את חיפוש העבודה.

אם השאיפה שלי היא לעשות התמחות כמה שנים ואחרי זה להתחיל לעבוד כעצמאיים ולפתוח משרד, אז אין טעם להתחיל למצוא עבודות במשרדים הגדולים, כי זה לא יקדם אתכם בכלל לקראת פתיחת משרד עצמאי, לעומת זאת גם ההיפך מסביר שי חובל, אם אתם רוצים להמשיךלעבוד במשרדים גדולים, אין סיבה לעבוד במשרדים קטנים אפילו דקה אחת. המיקוד הזה הוא אולי הכי חשוב שיש למציאת עבודה מוצלחת עבורכם מסביר שי חובל.

 

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן