הובלת מטענים כבדים בקנה מידה… קצת אחר

כשרוצים להוביל חבילות בתוך הארץ, משתמשים בשליחים על טוסטוס או ברכבים מסחריים. כשרוצים להוביל חבילות בין מדינות, בדרך כלל עושים זאת באמצעות הובלה אווירית במטוסים. כשעוברים דירה, המשאית מובילה את החפצים שלנו מבית לבית. כשעוברים דירה למדינה אחרת במהלך רילוקיישן, אורזים את החפצים במכולה ומשתמשים בהובלה ימית בספינות. גם כשמעבירים מכונות גדולות או מטוסים, משתמשים בהובלה ימית בספינות מטען.

אבל מה עושים כשרוצים להוביל את המובילים? כשצריך להוביל את הספינות המובילות עצמן? או סתם להעביר מטענים סופר-כבדים שלא ניתן להעביר באמצעים אחרים ובספינות מטען רגילות?

בשביל זה הומצאה ספינה מיוחדת להובלת משאות אקסטרה-סופר כבדים במיוחד. קוראים לה ה-Blue Marine ויש לה מבנה מיוחד, שחלקו שקוע במים, המאפשר לה לשאת משאות כבדים – אבל ממש, ממש, ממש כבדים – ולהוביל אותם ממקום למקום במה שניתן לקרוא לו שילוח ימי בקנה מידה מטורף לחלוטין.

משאות כבדים כאלו יכולים להיות, למשל, ספינה של צבא ארצות הברית. בתמונה זה אולי נראה קטן ופשוט, אבל דמיינו את הגודל של ספינה שמובילה ספינה אחרת!

הובלה של ספינה אחת? זה לחלשים! כמו המשאיות האלו, שכולנו מכירים,שמובילות המון המון מכוניות מאילת למרכז, גם ה-Blue Marine עושה את זה, רק במקרה שלה, מדובר בהמון המון ספינות משא, שמועמסות במבנה כוורת אחת על גבי השנייה.

ומה קורה כשרוצים להעביר אסדת קידוח נפט ממקום למקום? למען האמת, זה תרחיש כל כך הזוי שבחיים לא הייתי יכולה להאמין שהוא אפשרי. זה הרי תכל’ס כמו להזיז בניין משרדים גדול. אך לא! הוא אפשרי לחלוטין בזכות ה-Blue marine שנחלצת לעזרה גם במקרה הזה ונושאת על גבה את המבנה העצום והענקי הזה.

והנה תמונה של ספינת התובלה הימית הענקית הזו מובילה “רק” את הרגליים של אסדת קידוח. כדי לעשות זאת בנו מעליה מתקן מיוחד, כמו כף רגל ענקית, כדי לייצב את מתקני המתכת הענקיים האלו. קטן עליה.

עוד מבנה ענקי שיצא לספינה הזו להוביל בים היא תחנת רדאר ימי ששייכת למחלקת ההגנה האמריקאית. התחנה הזו מאוד-מאוד כבדה, כי היא צריכה לעמוד בכל התלאות והתהפוכות שגלי הים ושהרוחות החזקות יכולים ליצור. ה-Blue Marine, כך נראה, מתמודדת עם ההובלה הימית שלה די בקלילות.

אז אם חשבתם שתכולת הבית שלכם כל כך גדולה וכבדה עד כדי כך שהאריזה וההובלה שלה מאוד מסובכות, אולי כדאי שתחשבו שוב… התמונות שראינו כאן רק מוכיחות שכשזה נוגע להובלה – אין שום דבר שהוא בלתי אפשרי!

***

מקור

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן