למראית עין הכל במסעדה הזו רגיל. אבל חכו שתראו את התפריט

תמיד מפליא אותי איך בשנת 2014 עדיין יש כל כך מקומות שמתעלמים מאנשים בעלי מוגבלויות וצרכים מיוחדים. כל כך הרבה נכים, חירשים ועיוורים נאלצים לתמרן את חייהם מדי יום בחיים שלא ממש בנויים עבורם. כאילו החברה אומרת: אתם לא רצויים כאן. תסתדרו לבד, אם זה להיכנס לבניין או אפילו להזמין מקום במסעדה.

ראו גם: ילדת גן הכינה הפתעה ממיסת לב להוריה החירשים

אבל פה ושם אנחנו נתקלים ביוזמות של רגישות חברתית גבוהה, מודעות ואג’נדה ברורה עבור בעלי הצרכים המיוחדים. מקום כזה הוא “Signs”, מסעדה חדשה שנפתחה בטורונוטו, קנדה. מקום זה מעסיק בעיקר חירשים והשוס העיקרי: הם מגישים ללקוחות תפריטים בשפת הסימנים כדי שאלה יוכלו לתקשר עם נותני השירות ולהתאמץ קצת עבור המנה שלהם.

מאחורי המהלך אמיץ, המקורי והמחמם את הלב הזה עומד בעל המסעדה, אנג’ן מאניקומאר. האיש חשב על הרעיון לאחר שניסה לתקשר עם לקוח בשפת הסימנים במקום העבודה הקודם שלו. מאחר והלקוח ביקר במקום לעתים תכופות, מאניקומאר מצא את עצמו לומד קצת את שפת הסימנים וסימן לאיש “שלום” ו”תהנה”. ולדבריו התקשורת הקטנה הזו עשתה הבדל גדול עבור הצד השני.

מאניקומאר זיהה קושי חברתי אמיתי בעניין ובאותו רגע החליט לקום ולעשות מעשה. באופן זה, המקום מעודד את הלקוחות השומעים לצאת מעולמם הנוח ולהתאים את עצמם לצד השני לשם שינוי. ועל הדרך, ללמוד שפה חדשה. מדובר במה שיכול להיתפס כגימיק אבל כל עוד המקום הזה יקבל פרסום ויתמלא בסועדים, המטרה העליונה הושגה והחירשים הללו נהנים מטיפים טובים ומתחושה טובה שהם השתלבו בחברה.

“הם כמו המשפחה שלי”, אומר בעל המסעדה שמקווה שאחרים ילכו בעקבותיו ויפתחו עוד מקומות עבור החירשים. בינתיים, איך לא, התגובות בקהילה מופלאות ומעודדות. ואני בהחלט אזכור את השם הזה אם אי פעם אגיח לקנדה. אבל לא לפני שאחזיק גור כלב ים לבן בשלג.

דרך Buzfeed

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן