5 טיפים שיעזרו לכם לקנות ברשת בזול

כולם קונים היום באינטרנט. כשיוקר המחיה בשמיים והאפשרות לקנות מוצרים בזול יותר מחו”ל פתוחה לכולנו אין סיבה להמשיך לשלם ביוקר. אך האם אתם מנצלים ככל האפשר את המחירים האטרקטיביים שאפשר למצוא ברשת? הנה חמישה טיפים מעולים שיעזרו לכם להמשיך לחסוך גם באינטרנט.

1. הכירו את חוקי המכס

תמונה: Shutterstock

אחד מהסיבות בגללן מוצרים מחו”ל זולים יותר מבארץ היא היעדר המכס. כולנו אזרחים שומרי חוק שמשלמים מיסים – אבל אם המדינה מאפשרת לייבא עצמאית מוצרים ולא לשלם עליהם מס, למה לא לנצל זאת?

עם זאת, חשוב תמיד לדעת את תקרת המס. סכום המכס לדואר חבילות בארץ מחושב לפי העלות הכוללת של החבילה שכוללת גם את עלות המשלוח. חבילות שערכן עד 75$ פטורות לחלוטין ממסים. חבילות שערכן בין 75$ ל-325$ יהיו חייבות במע”מ ובמס קנייה על פי סוג המוצר. ברוב המקרים, השילוב הזה יוסיף עוד כ-30% מערך המוצר.

ולסיום, חבילה שערכה מעל 325$ תהיה חייבת בנוסף לכל אלה גם במכס. במקרים כאלה, לעיתים שווה לקנות ישירות מישראל.

2. יש יותר זול?

תמונה: Shutterstock

“היד הנעלמה” הוא ביטוי שתבע הפילוסוף אדם סמית בנוגע לאחד מהעקרונות החשובים ביותר של הקפטיליזם – השוק החופשי. סמית טען שפעולתם האנוכית של כל השחקנים תהיה מעין יד נעלמה שתקדם את טובת הכלכלה והחברה כולה. או במילים אחרות: כשכל אחד רוצה לקנות הכי בזול – המחירים יירדו למינימום.

תוסף “היד הנעלמה” לדפדפן Chrome ידאג לבצע עבורכם סקר מחירים קצר בכל פעם שתכנסו לדף של מוצר כלשהו באתר מסחרי. אם התוסף יגלה שאותו מוצר נמכר בזול יותר במקום אחר הוא יספק לכם לינק כדי שאתם תוכלו למצוא את הדילים הטובים ביותר.

להורדת הדפדפן בחינם (פועל ב-Chrome בלבד)

3. העזרו בגמל

תמונה: Shutterstock

אחד מאתרי הקניות הפופואריים ביותר ברשת הוא Amazon. מי שהתחילה כחנות ספרים הפכה במהרה לכל בו ענקי שאפשר למצוא בו כל דבר במחירים מעולים. הבעיה היחידה עם Amazon היא שיש בו כל כך הרבה מבצעים נקודתיים, שאף פעם אי אפשר לדעת אם המחיר שאתם רואים היום הוא המחיר הכי משתלם שאי פעם הופיע באתר.

לשם כך נולד CamelCamelCamel, אתר עם שם קצת מוזר, שמבצע מעקב אחרי הסטורית המחירים של כל המוצרים באמזון. מצאתם מוצר שאתם חושקים בו? הקלידו את המספר הסידורי שלו ב-Camel ותוכלו לראות האם הוא אי פעם היה במבצע, מתי זה היה, מה היה מחירו אז וכדומה. כך תוכלו לדעת אם זוג הנעליים שאתם חושקים בו נמכר בדר”כ במחיר זול יותר (ב-Amazon מבצעים רבים חוזרים על עצמם אחת לכמה שבועות), ואם כן תוכלו להמתין כמה ימים או שבועות עד לחזרתו של המחיר המוצלח יותר.

4. הכנסו לאאוטלט של אמזון

תמונה: Shutterstock

ואם כבר אנחנו בענייני Amazon – האם ידעתם שלחנות המקוונת הענקית הזאת יש אאולט? מאות מוצרים עודפים נמכרים באמזון על בסיס קבוע בהנחות גדולות מאוד. אם אתם סתם חושקים בשופינג אינטרנטי ואין לכם פריט ספציפי שחשבתם עליו – שווה להתחיל את המסע שלכם שם. לכו תדעו מה תמצאו.

5. וותרו על משלוחים מהירים

תמונה: Shutterstock

אתרים מסויימים ינסו לפתות אתכם עם משלוחים מהירים על ידי חברות בלדרות כגון UPS או DHL. למרות שהמחשבה על משלוח שיקח לו יומיים להגיע בהחלט קורצת – עדיף לוותר. הסניפים המקומיים של חברות הבלדרות נוהגים לגבות עמלות מאוד גבוהות על שחרור חבילות מהמכס (גם אם החבילות כלל לא חייבות במכס), והעמלות האלה יכולות לעיתים להיות גבוהות יותר מעלות המוצר עצמו. בדואר חבילות רגיל אתם יודעים בדיוק כמה אתם משלמים. בבלדרות אתם לוקחים סיכון שבסופו של יום הקניה תצא לא משתלמת.

תמונה: Shutterstock

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן