5 טיפים מפתיעים לצביעת הבית

מוגש באמצעות נירלט, ספקית מגוון צבעים לעיצוב הבית

החלטתם לצבוע את הבית אבל קשה לכם להחליט על הצבעים המתאימים? ברוב המקרים סביר להניח שתתפשרו בסוף על המון לבן ופה ושב איזה בז’ דהוי או אוף-ווייט. אבל מה אם בא לכם להפוך את הדירה או הבית שלכם למקום מפתיע, כזה שכל מי שנכנס ישר ידלקו לו העיניים?

שימוש בצבעים לא שגרתיים זו דרך פשוטה, זולה ובטוחה להתפרע קצת עם עיצוב הבית. במקסימום אם מגלים שהצבעים ממש לא מתאימים אז אפשר לצבוע מחדש, אבל האמת היא שברוב המקרים לא תצטרכו לעשות זאת: מספיק שתסתכלו על התמונות האלה של בתים שצבועים בצורה לא כל כך שגרתית וסביר להניח שגם אתם תרצו לנסות.

1. שחור הוא הלילה

תמונה: Shutterstock

תמונה: Shutterstock

רוב הזמן לימדו אותנו שאסור בשום פנים ואופן לצבוע קירות בבית בשחור כי זה “מקטין את החדר”. אך האמת היא שאם עושים את זה במידה נכונה זה נראה ממש ממש טוב.

אם תקפידו לצבוע רק קיר אחד מקירות החדר בשחור והשאר בצבעים ניטראליים יותר תגלו שהשחור הזה מאוד מאוד יפה ומספק לחדר אווירה ייחודית. אפשר להשתמש בזה בחדר השינה או בחדר העבודה. לקיר השחור מומלץ לבחור קיר שנמצא בקו הראייה רוב הזמן (למשל הקיר עליו תלויה טלוויזיה).

2. העיקר בגוונים

תמונה: Shutterstock

תמונה: Shutterstock

תמונה: Shutterstock

מצאתם כבר באיזה צבע אתם רוצים לצבוע את החדר אבל לא מצליחים להסגר על הגוון? אפשר גם ללכת על כמה גוונים מאותו צבע ולקבל תוצאות נהדרות.

אם אתם שמרנים שמרו על גוון לקיר (מומלץ לשמור את הגוון הבהיר ביותר לתקרה ואת הכהים יותר לקירות). אם בא לכם לגוון עוד, שחקו עם מספר גוונים על אותו קיר. הגוונים השונים ידברו זה עם זה ויצרו תוצאות הרמוניות מאוד. בתמונות למעלה יש גם שימוש במספר “שכבות” של קירות ליצירת אפקט תלת-ממד, אבל הצבעים עובדים נהדר גם על קירות רגילים.

3. אפור הוא הלבן החדש

תמונה: Shutterstock

תמונה: Shutterstock

בכל קניה של צבע סביר להניח שתצטיידו גם בדלי של צבע לבן, “ניטראלי”, לקירות שאתם לא רוצים להדגיש. הנה עצה: וותרו על הלבן הקלאסי ולכו על גוון קצת יותר אפור. למרבה הפלא ההרגשה שתקבלו לא תהיה של בית סוהר, אלא של בית מודרני וחדשני.

4. הפינה הצבעונית

תמונה: Shutterstock

נסו לצאת מהמסגרת לפיה “כל קיר צריך להיות צבוע באותו צבע”. קחו למשל את הדוגמה של המטבח מלמעלה: “הרחבת” הפינה בעזרת צבע אחד שמתחלף באמצע הקיר לאחר יכול ליצור מראה מרענן לכל חדר, לא רק למטבחים. אפשרות נוספת היא לתת לצבע אחד “לזלוג” לקיר אחר מעבר לפינה ולהחליף אותו רק כעבור כמה מטרים בצבע של הקיר השונה.

גרמו לקירות שלכם להשתלב זה עם זה. הם יוכלו לתת אווירה שונה לגמרי לחלל הבית שלכם ולהפתיע גם אתכם.

5. צבעים עד קצה הקשת

תמונה: Shutterstock

באופן כללי חשוב לזכור שבניגוד למה שנהוג לחשוב – בצביעת הבית מותר וכדאי להתפרע. יש לכם צבע או שילוב צבעים שאתם אוהבים במיוחד? לכו על זה בלי לחשוב פעמיים. בסופו של דבר זה הבית שלכם, ואם לא תתפרעו על קירותיו אז איפה כאן?

כפי שאפשר לראות בדוגמה למעלה – אם מספיק רוצים אפשר גם להשתמש בכל צבעי הקשת על קיר אחד ועדיין להגיע לתוצאה מצויינת.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן